AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #1 Skrevet 21. september 2019 hei jeg sliter med forstoppelse og smerter i endetarm(helt sikkert rifter). kan de riftene gro av seg selv, hvis jeg klarer å bli kvitt forstoppelsen? drikker movicol men har ingen effekt lenger dessverre. og hvilken type mat bør jeg innta? spiser sunn mat, grønnsaker med fiber, frukt mm. er gått over til en del mer flytende konistens, som smoothie, supper og grøt. men ingenting hjelper. er fortvilet og lei av smerter nå😌 Anonymkode: 0e44d...72e
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #2 Skrevet 21. september 2019 Drikk nok vann! Rør på kroppen. Ut å gå tur eller gjør noe annet fysisk, det får i gang bevegelsene i tarmen. Drikk et-to glass sviskejuice daglig, det kan ofte hjelpe bra. Søk legehjelp hvis du ikke får fart på tarmen selv. Anonymkode: 9bc9a...733 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #3 Skrevet 21. september 2019 Mulig du regelmessig spiser en eller to matvarer som ødelegger for deg. Hva spiser du i løpet av en dag? Skal sies at folk reagerer på ulike matvarer. Jeg blir forstoppet av kefir og biola, selv om mange føler det hjelper på magen. Tåler ikke mye av frukt særlig bra om magen allerede er litt dårlig. Tåler ikke hveteprodukter noe særlig heller Smoothies fjerner nesten alt av fiber fra det grønne, forresten Anonymkode: bac01...76d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #4 Skrevet 21. september 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drikk nok vann! Rør på kroppen. Ut å gå tur eller gjør noe annet fysisk, det får i gang bevegelsene i tarmen. Drikk et-to glass sviskejuice daglig, det kan ofte hjelpe bra. Søk legehjelp hvis du ikke får fart på tarmen selv. Anonymkode: 9bc9a...733 lager du sviskejuice selv? har prøvd å spise svisker men blir småkvalm🙈jeg drikker mye vann, te og to kopper kaffe hver dag. noe kakao Anonymkode: 0e44d...72e
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #5 Skrevet 21. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig du regelmessig spiser en eller to matvarer som ødelegger for deg. Hva spiser du i løpet av en dag? Skal sies at folk reagerer på ulike matvarer. Jeg blir forstoppet av kefir og biola, selv om mange føler det hjelper på magen. Tåler ikke mye av frukt særlig bra om magen allerede er litt dårlig. Tåler ikke hveteprodukter noe særlig heller Smoothies fjerner nesten alt av fiber fra det grønne, forresten Anonymkode: bac01...76d jeg driver å prøver å endre, men føler at jeg er forstoppet uansett. nå er jeg inne i en melkefri periode Anonymkode: 0e44d...72e
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #6 Skrevet 21. september 2019 Ikke drikk mye te, det virker forstoppende. Anonymkode: 3130d...a97
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #7 Skrevet 21. september 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke drikk mye te, det virker forstoppende. Anonymkode: 3130d...a97 uff jeg leste et sted at varm drikke var bedre enn kald, så har drukket mye te og kakao😞 Anonymkode: 0e44d...72e
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #8 Skrevet 21. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: uff jeg leste et sted at varm drikke var bedre enn kald, så har drukket mye te og kakao😞 Anonymkode: 0e44d...72e Te er vanndrivende, du trenger vann i kroppen for å myke opp bæsjen. Men varm kakao hjelper meg. Anonymkode: 981eb...772
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #9 Skrevet 21. september 2019 Melkeprodukter kan være forstoppende uavhengig av allergi, så ville prøvd å kuttet ned på det (med mindre du er laktoseintolerant, da hadde det nok heller fått fart på sakene :p). Risengrynsgrøt gjør derimot alltid at jeg må på toalettet, ironisk nok 😛 Anonymkode: 8abae...29a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #10 Skrevet 21. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Melkeprodukter kan være forstoppende uavhengig av allergi, så ville prøvd å kuttet ned på det (med mindre du er laktoseintolerant, da hadde det nok heller fått fart på sakene :p). Risengrynsgrøt gjør derimot alltid at jeg må på toalettet, ironisk nok 😛 Anonymkode: 8abae...29a gjelder det alle typer melkeprodukt; ost og cottage cheese også? er desperat og villig til kutte ut alt som kan gi forstoppelse Anonymkode: 0e44d...72e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå