Gjest Peanut Skrevet 22. september 2019 #61 Skrevet 22. september 2019 På 20.9.2019 den 22.12, AnonymBruker skrev: Men det å ligge i 105 i venstre fila er jo bare provoserende! Anonymkode: ad7e4...7dc Hvis det er provoserende får du kjøre av veien og roe ned, da du ikke er tilregnelig til å kjøre bil Aggressivitet har ingenting på motorveien å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #62 Skrevet 22. september 2019 Det er ingenting som irriterer meg mer enn biler som tror de ligger i fartsgrensen fordi de tror pilen på speedometeret er korrekt. De ligger ofte 10-15km/t under og er en direkte fare for trafikken!!! FAEN JEG HATER SLIKE FOLK 🤢 At noen råkjører er ikke i nærheten så farlig.. det skaper ikke illsinte sjåfører og masse stampe i trafikken. Anonymkode: 587b1...ca5 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2019 #63 Skrevet 22. september 2019 De som ikke kan sleppe folk forbi, er de som kjører under fartsgrensen (gjerne uten å være klar over det selv). Kjører bak slike flere ganger for dagen. 80% av bilistene på veiene kjører under fartsgrensen på et eller annet strekk, og da er de farlige trafikanter uten å selv vite om det. De tror sikkert de er engler i trafikken, men de utgjør stor fare med å kjøre så tregt. Synes politiet burde straffe folk som ikke kan holde fartsgrensen. Det er noe av det farligste. Det fører til at folk som har det travelt må ta risiko på forbikjøringer de ikke ellers ville tatt. Folk er temmelig analfabet i trafikken har jeg merket. Anonymkode: 587b1...ca5 1
Gjest Warrior Skrevet 23. september 2019 #64 Skrevet 23. september 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånne selvutnevnte private trafikkpolitier som deg burde vært fratatt lappen. Anonymkode: f9ceb...bf7 Bedre med trafikkpolitier på veiene enn idioter som kan ta livet av andre i trafikken kun for idiotene skal vise seg frem å kjøre laaaaaangt over grensa. Jeg driter i om wannabe tøffingen blir dritsur for han ikke kommer seg forbi🤣 Har bare godt av å bli ertet. Endret 23. september 2019 av Kvelertak
Gjest Peanut Skrevet 23. september 2019 #65 Skrevet 23. september 2019 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ingenting som irriterer meg mer enn biler som tror de ligger i fartsgrensen fordi de tror pilen på speedometeret er korrekt. De ligger ofte 10-15km/t under og er en direkte fare for trafikken!!! FAEN JEG HATER SLIKE FOLK 🤢 At noen råkjører er ikke i nærheten så farlig.. det skaper ikke illsinte sjåfører og masse stampe i trafikken. Anonymkode: 587b1...ca5 I og med at det finnes tusenvis av slike, er det rart du er i livet slik du irriterer deg. Sprekker trollet av sinnet snart? Oppførselen til de sinnataggene gjør meg provosert. Man SKAL holde seg til fartsgrensen. Men alltid en fornøyelse på veien når politiet tar sinnatagger 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes politiet burde straffe folk som ikke kan holde fartsgrensen. Det er noe av det farligste. Det fører til at folk som har det travelt må ta risiko på forbikjøringer de ikke ellers ville tatt. Anonymkode: 587b1...ca5 De gjør det, med mindre man kjører med tilhenger og MÅ ligge under. Tilhenger med bremser, maks 80km. Tilhenger uten bremser, maks 60km. Har fått finger og stygge blikk når jeg har kjørt med sistnevnte og kjørt til siden og sluppet frem folk fordi de tydeligvis ikke vet at man kan ikke kjøre fortere 🙄 Skal vi se: https://www.politiet.no/rad/trafikk/fart-og-kontroller/ Sitat Fart er den viktigste grunnen til ulykker med drepte og hardt skadde i trafikken. Fartskontroller er viktig for å få tatt dem som bryter fartsgrensene eller kjører for fort etter forholdene. Her er noe mer! I følge UP: «Fartsgrensene er ikke ett minimum av hvor fort man har lov til å kjøre, men ett absolutt maksimum når forholdene og ferdighetene dine er optimale. Det er altså ikke ulovlig å ligge under fartsgrensene, men de som ønsket å kjøre saktere enn øvrig trafikk må være behjelpelig med å slippe frem annen trafikk. Utrykningspolitiet stanser også de som kjører vesentlig saktere enn øvrig trafikk og disse blir i all hovedsak veiledet, men i alvorlige tilfeller kan sjåføren bli anmeldt. Det som er viktig å påpeke er at fartsovertredelser, og for høy hastighet i forhold til forholdene på veien, er den viktigste risikofaktor til de alvorligste ulykkene». Endret 23. september 2019 av Peanut
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #66 Skrevet 25. september 2019 På 20.9.2019 den 22.40, AnonymBruker skrev: Er ikke akkurat så mye politiet for gjort, det må jo kunne bevises at personen har kjørt for fort og at det er bileier som faktisk har kjørt bilen Anonymkode: ad7e4...7dc Når politiet blir varslet kan de ta oppstilling og vente på bilen. Det er mange som blir tatt på den måten. Anonymkode: fb7db...a36 3
WCKD Skrevet 26. september 2019 #67 Skrevet 26. september 2019 På 20.9.2019 den 22.27, Kvelertak skrev: Hvorfor flyttet du deg over til høyre igjen? Hadde aldri gjort det hvis en kom bak meg laaangt over fartsgrensa og blinket med fjernlysa. Idioten skulle ikke fått kommet forbi meg. Hadde ertet han. Har ertet idioter i trafikken flere ganger og selvfølgelig tatt nr deres. Liker å kjøre fort og hater å ligge bak trege biler selv, men når idioter skal kjøre langt over 120 eller ligger i ræva på min bil så får de svi. Fatter ikke logikken i dette. Man blir irritert fordi andre skaper trafikkfarlige situasjoner, så derfor svarer man med å skape enda mer trafikkfarlige situasjoner selv samtidig som man risikerer sitt eget førerkort. Merkelig hvor tøffe i trynet folk skal være når de sitter bak et ratt... 3
Gjest Warrior Skrevet 26. september 2019 #68 Skrevet 26. september 2019 16 minutter siden, WCKD skrev: Fatter ikke logikken i dette. Man blir irritert fordi andre skaper trafikkfarlige situasjoner, så derfor svarer man med å skape enda mer trafikkfarlige situasjoner selv samtidig som man risikerer sitt eget førerkort. Merkelig hvor tøffe i trynet folk skal være når de sitter bak et ratt... Hvorfor skal man slippe forbi idioter som råkjører langt over grensa så det blir livsfarlig for andre? For at de skal få kjøre nærmere 200 og drepe uskyldige folk? Idiotene har godt av å ikke komme seg forbi. Ikke før jeg har tatt nummeret så politiet kan varsles😋
WCKD Skrevet 26. september 2019 #69 Skrevet 26. september 2019 5 minutter siden, Kvelertak skrev: Hvorfor skal man slippe forbi idioter som råkjører langt over grensa så det blir livsfarlig for andre? For at de skal få kjøre nærmere 200 og drepe uskyldige folk? Idiotene har godt av å ikke komme seg forbi. Ikke før jeg har tatt nummeret så politiet kan varsles😋 Fordi du a) ikke er politi selv og b) plikter å ikke skape trafikkfarlige situasjoner. Og slutt med disse "han kjørte i 200". Det er under en promille som kan klassifiseres som råkjørere, og disse ligger ikke i noe mer enn 150 km/t på motorveien når den er trafikkert. Du aner ikke hvor fort 200 km/t faktisk er på norske veier. 4
Gjest Warrior Skrevet 26. september 2019 #70 Skrevet 26. september 2019 1 time siden, WCKD skrev: Fordi du a) ikke er politi selv og b) plikter å ikke skape trafikkfarlige situasjoner. Og slutt med disse "han kjørte i 200". Det er under en promille som kan klassifiseres som råkjørere, og disse ligger ikke i noe mer enn 150 km/t på motorveien når den er trafikkert. Du aner ikke hvor fort 200 km/t faktisk er på norske veier. Jeg liker høy fart selv, men noen kjører alt for fort så det blir livsfarlig. De kan gi faen i å kjøre på norske veier. Norske motorveien bør ikke kjøres så mye fortere enn det fartsgrensen faktisk er. Det er mange idioter som kjører veldig mye fortere. Når de er så dum å tror de blir tøff av det🤣 Ingen skaper livsfarlig situasjon av å ikke slippe tullinger som tror de kan kjøre dobbelt så fort forbi. Ta nr og anmelde til politi er lovlig og noe folk bør gjøre. Må få bort sånne tullinger fra veiene før de tar liv.
WCKD Skrevet 27. september 2019 #71 Skrevet 27. september 2019 17 timer siden, Kvelertak skrev: Jeg liker høy fart selv, men noen kjører alt for fort så det blir livsfarlig. De kan gi faen i å kjøre på norske veier. Norske motorveien bør ikke kjøres så mye fortere enn det fartsgrensen faktisk er. Det er mange idioter som kjører veldig mye fortere. Når de er så dum å tror de blir tøff av det🤣 Ingen skaper livsfarlig situasjon av å ikke slippe tullinger som tror de kan kjøre dobbelt så fort forbi. Ta nr og anmelde til politi er lovlig og noe folk bør gjøre. Må få bort sånne tullinger fra veiene før de tar liv. Jo, det gjør du så visst. 3
Gjest ytmnd Skrevet 27. september 2019 #72 Skrevet 27. september 2019 (endret) Snipp Endret 27. september 2019 av ytmnd
Gjest Warrior Skrevet 27. september 2019 #73 Skrevet 27. september 2019 9 timer siden, WCKD skrev: Jo, det gjør du så visst. Hvordan?
Gjest theTitanic Skrevet 27. september 2019 #74 Skrevet 27. september 2019 På 20.9.2019 den 21.52, AnonymBruker skrev: Kjørte på E6 i dag, i 100- sone. Kjørte forbi en med henger, og lå kanskje i 105- 110 km/t i venstre feltet. SÅ; i en HELSIKKES fart kommer det en så sinnsykt fort bak og legger seg heeeelt oppi meg og blinker med fjernlysa. Når jeg legger meg til høyre igjen dundrer han forbi og opp i neste bil på samme måte. Det er lite som irriterer meg mer!!! Tror han at jeg flytter meg kjappere når han holder på sånn? Faktisk, så reagerer jeg motsatt! Jeg flytter meg saktere!! Hva tenker dere om sånn kjøring?! Anonymkode: 2348c...ff5 Tenker at du ikke har noe i trafikken å gjøre. Du kjører i forbikjøringsfeltet. Noen kjører fortere og vil forbi. Da slipper du dem forbi. Ikke provoserer med vilje. Denslags provoserende fremtreden har ingenting i trafikken å gjøre. Din jobb er hverken trafikkpoliti eller moralpoliti. Føltes det deilig å kunne ergre en medtrafikant og alle bak som ikke aner grunnlaget for din lille hevnaksjon?
WCKD Skrevet 28. september 2019 #75 Skrevet 28. september 2019 14 timer siden, Kvelertak skrev: Hvordan? Fordi du provoserer og irriterer. 1
Gjest Warrior Skrevet 28. september 2019 #76 Skrevet 28. september 2019 3 timer siden, WCKD skrev: Fordi du provoserer og irriterer. Så det er farlig å gjøre råkjøreren sint? De fleste kjører ikke så fort at de kan miste lappen. Så den ene personen som holder på sånn er det som skaper livsfarlig situasjon. Sånne «wannabe tøffinger» får holde seg hjemme eller oppføre seg på veiene. Jeg driter i om en person blir irritert på meg. Skal personen kjøre i meg siden det er farlig at jeg irritere han?
Katten.2.0 Skrevet 28. september 2019 #77 Skrevet 28. september 2019 52 minutter siden, Kvelertak said: Så det er farlig å gjøre råkjøreren sint? De fleste kjører ikke så fort at de kan miste lappen. Så den ene personen som holder på sånn er det som skaper livsfarlig situasjon. Sånne «wannabe tøffinger» får holde seg hjemme eller oppføre seg på veiene. Jeg driter i om en person blir irritert på meg. Skal personen kjøre i meg siden det er farlig at jeg irritere han? Men du provoserer en annen sjåfør slik at han den kan komme til å ta dårlige vurderinger bare for å komme forbi deg. Trafikk er samhandling, og da skal man gjøre det beste en kan for å ikke skape farlige situasjoner, også lar man politiet ta seg av forbryterne. Evt kan man slippe dem forbi, ta nummeret og ringe politiet. 2
Gjest Warrior Skrevet 28. september 2019 #78 Skrevet 28. september 2019 48 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Men du provoserer en annen sjåfør slik at han den kan komme til å ta dårlige vurderinger bare for å komme forbi deg. Trafikk er samhandling, og da skal man gjøre det beste en kan for å ikke skape farlige situasjoner, også lar man politiet ta seg av forbryterne. Evt kan man slippe dem forbi, ta nummeret og ringe politiet. Skaper enda farligere situasjon hvis man lar han få lov å få kjøre som han vil. Selvfølgelig må bilnr bli tatt og politiet varsles. Er så glad det går an å søke opp hvem som eier bilen. Det blir ofte brukt for å si det sånn🤣
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #79 Skrevet 28. september 2019 På 20.9.2019 den 21.59, AnonymBruker skrev: Tenker at det er en eller annen idiot som vil ende opp med å forårsake en ulykke en dag. Er jeg alene i bilen så rikker jeg meg ikke, bremser gjerne ned litt og sån typ 5 km under, på pur faenskap. De stirrer gjerne når de kjører forbi, men da viser jeg en finger. Driter i hvor dårlig tid du har eller hvor god unnskyldning du har. En kan aldri stå klistret i rumpa på noen! Anonymkode: b27c5...dde Å provosere med vilje i trafikken bør du gi deg med snarest. Det er trafikkfarlig. Anonymkode: 33584...37a 1
Gjest Optimo Skrevet 28. september 2019 #80 Skrevet 28. september 2019 Det er litt morsomt hvordan så mange tror at fartsgrense = den farten du MINST skal kjøre i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå