Gå til innhold

Forbanna råkjører på E6!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjørte på E6 i dag, i 100- sone. Kjørte forbi en med henger, og lå kanskje i 105- 110 km/t i venstre feltet. SÅ; i en HELSIKKES fart kommer det en så sinnsykt fort bak og legger seg heeeelt oppi meg og blinker med fjernlysa. Når jeg legger meg til høyre igjen dundrer han forbi og opp i neste bil på samme måte.

Det er lite som irriterer meg mer!!! 

Tror han at jeg flytter meg kjappere når han holder på sånn? Faktisk, så reagerer jeg motsatt! Jeg flytter meg saktere!! 

Hva tenker dere om sånn kjøring?!

Anonymkode: 2348c...ff5

• Liker 6
Skrevet

Du skal ikke ligge i 105 i venstrefelt. Da kan du like godt holde deg i høyre. I venstre må du minst opp i 150, og så fort som mulig gjøre unna forbikjøringen før du legger deg tilbake i høyre.

At det kommer en i høy hastighet bak deg i venstre felt er en ting. Det er langt farligere med alle de som  snegler seg framver i venstre felt.

Anonymkode: 28f00...5e3

• Liker 14
Skrevet

Jeg velger å tro at han har der virkelig travelt, at han har fått melding om at en av ungene er på sykehus eller noe.

• Liker 10
Skrevet

Tenker at det er en eller annen idiot som vil ende opp med å forårsake en ulykke en dag. Er jeg alene i bilen så rikker jeg meg ikke, bremser gjerne ned litt og sån typ 5 km under, på pur faenskap. 

De stirrer gjerne når de kjører forbi, men da viser jeg en finger. Driter i hvor dårlig tid du har eller hvor god unnskyldning du har. En kan aldri stå klistret i rumpa på noen! 

Anonymkode: b27c5...dde

• Liker 14
Skrevet

Og hva gjorde du i venstre felt med en jævla henger? Den største idioten her var ikke han som kom bak deg.

Anonymkode: 4bab8...daa

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke ligge i 105 i venstrefelt. Da kan du like godt holde deg i høyre. I venstre må du minst opp i 150, og så fort som mulig gjøre unna forbikjøringen før du legger deg tilbake i høyre.

At det kommer en i høy hastighet bak deg i venstre felt er en ting. Det er langt farligere med alle de som  snegler seg framver i venstre felt.

Eh, jeg anbefaler deg å lese deg opp på litt basisteori, evt ta lappen på nytt. 

Du vet nok like godt som de fleste andre at å ligge i 150 innebærer førerkortbeslag, all den tid maks tillatt hastighet i Norge er 110. 

• Liker 32
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hva gjorde du i venstre felt med en jævla henger? Den største idioten her var ikke han som kom bak deg.

Anonymkode: 4bab8...daa

Les: kjørte forbi en med henger. 

Hvem er idioten nå? 🤭😂

• Liker 25
Skrevet
Akkurat nå, Batteri skrev:

Eh, jeg anbefaler deg å lese deg opp på litt basisteori, evt ta lappen på nytt. 

Du vet nok like godt som de fleste andre at å ligge i 150 innebærer førerkortbeslag, all den tid maks tillatt hastighet i Norge er 110. 

Nå er det snakk om forbikjøring da. Venstre felt er til forbikjøring. Overraskende hvor mange som ikke vet det.

• Liker 13
Skrevet

Nå er det snakk om forbikjøring da. Venstre felt er til forbikjøring. Overraskende hvor mange som ikke vet det.

Spiller ingen rolle hva du skal, du kan ikke bryte fartsgrensen fordi du skal kjøre forbi. Overraskende hvor mange som driter i det. 

• Liker 37
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjørte på E6 i dag, i 100- sone. Kjørte forbi en med henger, og lå kanskje i 105- 110 km/t i venstre feltet. SÅ; i en HELSIKKES fart kommer det en så sinnsykt fort bak og legger seg heeeelt oppi meg og blinker med fjernlysa. Når jeg legger meg til høyre igjen dundrer han forbi og opp i neste bil på samme måte.

Det er lite som irriterer meg mer!!! 

Tror han at jeg flytter meg kjappere når han holder på sånn? Faktisk, så reagerer jeg motsatt! Jeg flytter meg saktere!! 

Hva tenker dere om sånn kjøring?!

5 minutter siden, Batteri said:

Spiller ingen rolle hva du skal, du kan ikke bryte fartsgrensen fordi du skal kjøre forbi. Overraskende hvor mange som driter i det. 

Hvorfor kjører man da forbi noen som åpenbart ligger i fartsgrensen i høyrefila? Da kunne du vel bare ha ligget bak i høyre fil?

Anonymkode: ad7e4...7dc

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er ikke lovlig. Du mister lappen på den måten! 

Når jeg kjører forbi en med henger som ligger i ca 80, så er 105- 110 km/t nok, faktisk!

• Liker 18
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det der er ikke lovlig. Du mister lappen på den måten! 

Når jeg kjører forbi en med henger som ligger i ca 80, så er 105- 110 km/t nok, faktisk!

Men det å ligge i 105 i venstre fila er jo bare provoserende! 

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les: kjørte forbi en med henger. 

Hvem er idioten nå? 🤭😂

😂😂👍🏻

• Liker 2
Skrevet

Men det å ligge i 105 i venstre fila er jo bare provoserende! 

Ja, det er det sikkert for han som kommer i 150, men det driter jeg faktisk i! Jeg kunne ligget i 120 også, han hadde jo like jævlig ligget i ræva på meg og blinka med lysene! Ikke greit!!

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, det er det sikkert for han som kommer i 150, men det driter jeg faktisk i! Jeg kunne ligget i 120 også, han hadde jo like jævlig ligget i ræva på meg og blinka med lysene! Ikke greit!!

Du skal ikke ligge i venstre fil, du skal bare kjøre forbi og legge deg inn i høyre...

• Liker 4
Annonse
Skrevet

Venstrefila er til forbikjøring. Bare lå du der uten intensjon om  å kjøre over i høyre fil? 

Anonymkode: 5a25b...c5e

• Liker 5
Gjest Josefine5
Skrevet

Hva så? Jeg bruker også blinke med lysene for å slippe forbi. 150 er ikke ille da.

Skrevet

Dette skjer med jevne mellomrom. Jeg gjør følgende når det kommer en råkjører bak meg:

Legger meg over i høyre og slipper han forbi - Legger meg rett tilbake i venstre og trykker på gassen til jeg helt oppi rumpa hans - blinker med fjernlysene til han legger seg i høyre - når han er i høyre felt sakker jeg farten.

Dersom han legger seg i venstre igjen, gjentar jeg prosedyren.

Selvsagt ikke noe jeg anbefaler hvermansen å gjøre. Men jeg er risikovillig og få har mye å stille opp med mot min Mercedes AMG GT 63 S når det kommer til fart.

Anonymkode: 7b4fc...ff6

• Liker 4
Skrevet

Skjønner han VELDIG godt. Du skal ikke ligge i venstrefeltet og sinke andre. Ser du folk komme i høyere hastighet bak, LIGG I HØYREFELTET!

Om han kjører i 120 eller 150 for den sakskyld er none of your business. 

Anonymkode: 249db...4ff

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venstrefila er til forbikjøring. Bare lå du der uten intensjon om  å kjøre over i høyre fil? 

Anonymkode: 5a25b...c5e

Selvfølgelig skulle jeg legge meg inn til høyre igjen. Ligger jo ikke å daffer i 105-110  i venstrefila😂 

Men han kom altså så SJUKT fort! Noe av det verste jeg har sett, faktisk! Og rett opp i ræva på bilen min! Og det liker jeg ikke, rett og slett, fordi det er trafikkfarlig!

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...