Gå til innhold

Kallenavn - hvorfor er det lov?


acna

Anbefalte innlegg

Hvor går grensen ved kallenavn?

Jeg har reagert lenge på at noen i tråden om pilotfrue/Julianne Nygård bevisst bruker ordet «flyfrua» om henne. Et ord som gir assosiasjoner til ordet «flyfille», selv om jeg ikke tror det er hensikten med bruken. Bruken av ordet «flyfrua» er uansett ikke positivt ment, så hvorfor godtar vi det? (Fly er ikke synonymt med pilot!)

Å kalle andre ved kallenavn er mobbing, men innlegget mitt i går der jeg bemerket nettopp det, det ble slettet, men bruken av kallenavnet  «flyfrua» får stå.

Ettersom ordet «flyfrua» ikke blir kommentert av dere, er det da og greit å kalle villapaprika for «kottpaprika» eller «rekkehuspaprika»? Hva med «rekkehusgrønnsaken»? «Boligløs-paprika»? «Reptil-buret»? «Grillet paprika»?

Hvor går grensen? Og hvorfor er det ikke nulltoleranse for ALLE kallenavn man selv ikke har presentert seg som?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

vi tillater bruk av kallenavn så lenge ikke disse anses som krenkende. Kallenavn vurderes fra gang til gang.

Flyfrua anses ikke som krenkende. Å kalle Camilla Øvestad en grønnsak er ikke ok.

Måne, admin.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...