AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #1 Skrevet 20. september 2019 Jeg ble operert for 3 uker siden. Livmor, eggledere og livmorhals ble tatt under åpent snitt. Jeg er litt overrasket over hvor vondt jeg har enda. Det er vondt hele tiden, men verre når jeg står eller beveger meg. Vondt i hø og ve side og det som kjennes ut som toppen av skjeden. Bruker fortsatt en del smertestillende. Er dette vanlig? Jeg bestiller en time his legen til uka dersom det ikke avtar. Anonymkode: 66b0d...0a3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #2 Skrevet 20. september 2019 Ja det kan være vondt i flere uker men er det unormalt vondt må du oppsøke lege. Det er en stor operasjon du har vært gjennom og flere lag med hud som skal gro. Er du dårlig, har feber ringer du legevakta i helgen. Har selv hatt stor operasjon men ikke fjerna så mye som deg men var dårlig i flere uker. Det stramma og verket. Er du usikker så kontakter du uansett legen. Anonymkode: 790d5...ee4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #3 Skrevet 20. september 2019 Følger du smertelindrende du har fått av kirurgen? Har du feber? Da ringer du legevakta Anonymkode: 1d710...80f
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #4 Skrevet 20. september 2019 Det kommer an på hva du mener med vondt. Jeg fjernet det samme som deg pluss litt mer og det gikk mange uker før jeg for eksempel klarte å reise meg ordentlig i stedet for å "rulle" sidelengs ut av seng og sofa. Var på sykehuset igjen etter akkurat tre uker og husker hvor fælt det var å sitte på de vonde stolene og vente. Da spurte jeg om det var vanlig å fortsatt gå på smertestillende og ha såpass vondt så lenge etterpå. Sykepleierne sa at det kunne gjøre vondt temmelig lenge. Det gikk vel i alle fall et par måneder før jeg kunne bevege meg noenlunde normalt. Men det skal ikke være like ille som rett etter operasjonen, så hvis du ikke har merket noen bedring ville jeg kontaktet sykehuset. God bedring! Anonymkode: e2184...957
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #5 Skrevet 21. september 2019 Føler du deg noe bedre i dag, TS? Anonymkode: e2184...957
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #6 Skrevet 21. september 2019 TS Jeg tror ikke det er noen infeksjon på gang. Det har helt klart blitt bedre siden operasjonen. Jeg ringer nok til legen til uka, fordi jeg har veldig vondt/press i skjeden. Skal egentlig begynne å jobbe om en uke, men foreløpig ser det mørkt ut. Tøft å gå hjemme så lenge.. Vondt å stå, sitte og å gå. Bruker paracet og ibux sammen, men effekten er ikke så bra. Anonymkode: 66b0d...0a3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #7 Skrevet 21. september 2019 Jeg synes ikke det er rart at du har vondt. Du har vært igjennom en stor operasjon. Og det er klart det er vondt øverst i skjeden når du har fjernet livmorhalsen. Jeg har hatt et keisersnitt, og fy så vondt det var etterpå. I mange uker var det veldig vondt. Men det skal jo bli bedre og bedre. Og det er aldri feil å kontakte legen om du er usikker. Anonymkode: c86f8...684
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #8 Skrevet 21. september 2019 TS Mulig jeg stresser litt iom at jeg ble sm i 4 uker fra sykehuset, og føler at det er forventet at jeg da skal ut i jobb igjen. Derfor blir jeg så skuffet når det fortsatt er så vondt. Anonymkode: 66b0d...0a3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #9 Skrevet 21. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: TS Mulig jeg stresser litt iom at jeg ble sm i 4 uker fra sykehuset, og føler at det er forventet at jeg da skal ut i jobb igjen. Derfor blir jeg så skuffet når det fortsatt er så vondt. Anonymkode: 66b0d...0a3 Du kan sikkert få lengre sykemelding hvis du ber om det. Det er en stor operasjon og kropper reagerer så ulikt. Noen har full bevegelighet etter fire uker mens andre trenger mer tid. Jeg hadde cellegiftbehandling tre uker etter operasjonen og husker jeg var bekymret for om jeg kom til å klare å gå etterpå fordi kroppen min føltes så utrolig mørbanket allerede. Anonymkode: e2184...957
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå