Gå til innhold

Legevakt - bakteriell vaginose?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg stinker!!! :-(

kan man spørre om antibiotika hos legevakt?
Skal på reise på mandag, og vil helst ikke stinke rotten fisk vedsiden av andre passasjerer...Det lukter faktisk gjennom buksa, sterkt.

Anonymkode: 25ddd...d92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan ikke gå på legevakten med dette. Du kan kjøpe ting reseptfritt på apotek, som oftest går det over av seg selv. 

Anonymkode: a915d...2bb

• Liker 7
Skrevet

Ja jeg ringte legevakta sist jeg hadde BV, Og sa det luktet sterkt og forferdelig, de ba meg komme ned, da fikk jeg de to pillene jeg skulle ta ettermiddag og kveld, og resept på resten som jeg hentet ut dagen etter. Medisinen fungerer fort, føler med deg!

Anonymkode: 040f3...3a4

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, du kan ikke gå på legevakten med dette. Du kan kjøpe ting reseptfritt på apotek, som oftest går det over av seg selv. 

Det bestemmer faktisk vakthavende lege det, ta en telefon du ts. Skikkelig bakteriell vaginose går ikke over med litt melkesyre kapsler, det krever en kraftig antibiotika kur ment for større ponnier og hvaler...! 

• Liker 8
Skrevet

Jeg ringte legevakta her i Oslo og forklarte problemet (er langveisfra, har fastlege på hjemstedet og står på venteliste til ny fastlege). Fikk beskjed om at jeg bare skulle komme, så ordnet de resept. Tok noen timer, men var verdt det for meg. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det bestemmer faktisk vakthavende lege det, ta en telefon du ts. Skikkelig bakteriell vaginose går ikke over med litt melkesyre kapsler, det krever en kraftig antibiotika kur ment for større ponnier og hvaler...! 

Da får ts komme seg til fastlegen på mandag, kanskje det til og med er en privat lege som har åpent i helgen. Turen får utsettes. Man bruker ikke legevakten fordi man ikke vil lukte på en reise 🙄

• Liker 4
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Klart du kan. Det er tross alt legevakten som bestemmer om de har kapasitet, ikke en eller annen surpomp på kg.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får ts komme seg til fastlegen på mandag, kanskje det til og med er en privat lege som har åpent i helgen. Turen får utsettes. Man bruker ikke legevakten fordi man ikke vil lukte på en reise 🙄

Hehehe jammen glad det ikke er du som sitter og siler disse samtalene. 

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, Siri_H skrev:

Ring og hør.

Evt. kan du ta kontakt her: https://eyr.md/no/legene?gclid=CjwKCAjw8ZHsBRA6EiwA7hw_sS75LdKDE5u4yIVYHyBpVyuXiIyS2YySiMYwfP_L4T6X9jaIsu6iDhoCCosQAvD_BwE 

det koster litt med en konsultasjon med privat lege over nettet, men jeg har god erfaring med de når jeg har hatt behov for legehjelp og legevakten ikke kan hjelpe. og de kan skrive ut e-resept til deg. 

Jeg forsøkte dette, og fikk refusjon fordi de ikke hadde myndighet til å diagnostisere det og gi AB uten å faktisk undersøke pasienten i virkeligheten. De beklaget veldig. 

• Liker 2
Skrevet

Prøvd å skylle med natron? Legevakta er for akutte tilfeller..... 

Anonymkode: 8f3aa...ca2

Skrevet

Imellom tiden kan du stikke en tampong inn, faktisk. 

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det tar så kort tid å få resept, at det går faktisk fint :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Imellom tiden kan du stikke en tampong inn, faktisk. 

Nei, man skal ikke putte inn en tampong når man har en infeksjon!! 

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke gå på Dr Dropin? 

Anonymkode: 895f5...ee6

Skrevet

Jeg ville ringt til legevakta og spurt dem hva du skal gjøre. 

Vi har en legevakt for en grunn. Ja kanskje det finnes mange andre mer akutte saker de må se på, men det er jo en grunn til at de har venterom. Det er ikke direkte akutt liv og død situasjoner der hvert eneste minutt av døgnet. 

Ring dem og spør. Det værste som skjer er at de sier du må til fastlegen på mandag :) 

Anonymkode: 2917d...1c8

• Liker 1
Skrevet

"

Behandling

Bakteriell vaginose går som regel over uten behandling. Dersom legen oppdager dette hos en kvinne med små plager, eller uten plager, anbefales ingen behandling. Det vil si at man avventer at kroppens eget immunforsvar helbreder tilstanden. Dersom det er plagsomt og vedvarende, kan behandling bli nødvendig. "

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/infeksjoner-i-svangerskapet/bakteriell-vaginose/

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"

Behandling

Bakteriell vaginose går som regel over uten behandling. Dersom legen oppdager dette hos en kvinne med små plager, eller uten plager, anbefales ingen behandling. Det vil si at man avventer at kroppens eget immunforsvar helbreder tilstanden. Dersom det er plagsomt og vedvarende, kan behandling bli nødvendig. "

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/infeksjoner-i-svangerskapet/bakteriell-vaginose/

Nå høres det nå ut som om ts har store plager, ikke små eller ingen plager. 

Igjen ring legevakta. De vil kunne fortelle deg hva du skal gjøre. Som mange har skrevet her har de fått hjelp for samme problem hos legevakta. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå høres det nå ut som om ts har store plager, ikke små eller ingen plager. 

Igjen ring legevakta. De vil kunne fortelle deg hva du skal gjøre. Som mange har skrevet her har de fått hjelp for samme problem hos legevakta. 

Da skulle ts gått til fastlegen tidligere i dag, nå får det vente til mandag. 

Skrevet
22 minutter siden, Sinsiew skrev:

Nei, man skal ikke putte inn en tampong når man har en infeksjon!! 

Det er ikke en infeksjon, det er litt ubalanse i underlivet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...