Gå til innhold

Hva ønsker deres barn seg til jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt tidlig, men familien har begynt å spørre hva barna ønsker/trenger til jul. Så jeg trenger inspirasjon.  Skriv hva de ønsker seg og gjerne alder :)

Mine barns "ønsker" foreløpig er 

2åringen: Opplevelsesgaver, Rattkjelke og penger til sparekonto.

Til min nyfødte: penger til sparekonto (her trenger jeg tips siden babyen arver alt etter storesøster) 

Anonymkode: f943f...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Litt tidlig, men familien har begynt å spørre hva barna ønsker/trenger til jul. Så jeg trenger inspirasjon.  Skriv hva de ønsker seg og gjerne alder :)

Mine barns "ønsker" foreløpig er 

2åringen: Opplevelsesgaver, Rattkjelke og penger til sparekonto.

Til min nyfødte: penger til sparekonto (her trenger jeg tips siden babyen arver alt etter storesøster) 

Anonymkode: f943f...dd9

Hvilke "opplevelser" er det en 2-åring setter pris på?🤨

Anonymkode: 54a27...0fc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke "opplevelser" er det en 2-åring setter pris på?🤨

Anonymkode: 54a27...0fc

Badeland, tivoli, museum, trampolinepark f.eks.?

Anonymkode: cb6fa...3c5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mine mye eldre enn dine så deres ønsker er sikkert ikke så interessante for deg, men da de var på din eldstes alder var Duplo og Brio togbane sikre vinnere på gavefronten. Bøker er også veldig fint. Fisher-Price har også mange fine leker mine har satt stor pris på. Det var vel også rundt to år at datteren min fikk sin første dukke m/utstyr og det var kjempepopulært.

Selv om babyen arver er det ikke sikkert at klærne passer i forhold til årstid, så da ville jeg sett gjennom og ønsket meg dress, ulltøy og lignende i riktige størrelser. Og så ville jeg ønsket meg ting hun sannsynligvis ikke arver siden eldste fremdeles bruker det, som sekk, matboks, flaske o.l. til barnehagen eller bare en fin tursekk.

Endret av Arkana
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke "opplevelser" er det en 2-åring setter pris på?🤨

Anonymkode: 54a27...0fc

 

Endret av Ærligtilbakemeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg syntes gavehysteriet har tatt helt av (bidrar sikkert ikke til kutt med denne tråden) så istedet for å få masse gaver som er gøy i 5 minutter og så blir lagt bort så tenker jeg at det er hyggelig at besteforeldrene/nærmeste familie kan gi gavekort til svømmehallen, lekeland, museum, Disney on ice og så videre :)

Anonymkode: f943f...dd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Badeland, tivoli, museum, trampolinepark f.eks.?

Anonymkode: cb6fa...3c5

Museum? Hva slags muséer er det som har 2-åringer i målgruppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ti10 skrev:

Museum? Hva slags muséer er det som har 2-åringer i målgruppen

Åh sånne som deg som må henge seg opp i alt. Må være slitsomt å være deg. 

Anonymkode: f943f...dd9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Badeland, tivoli, museum, trampolinepark f.eks.?

Anonymkode: cb6fa...3c5

Dette er vel ikke gaver, men heller "opplevelser" familien drar på sammen uten at det var noens gave. 

Ikke helt som å gi en konsertbillett eller lignende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk 2-åringen balansesykkel. Helt klart den mest populære gaven. Den ble brukt daglig. Doktorutstyr er også gøy

Anonymkode: 9112b...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min var to, var lekemat med utstyr veldig populært. Nå er hun tenåring og ønsker seg klær og penger.

Anonymkode: a765a...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden en 2 åring ikke har tidsperspektiv tror jeg ikke han skjønner at "du skal på tivoli om 4 mnd". Ellers er jeg enig i gavehysteri (var den også fra deg ts?) men dette kan man faktisk legge opp til selv. Til vår nyfødt trenger vi litt utstyr vi ønsker oss, men til neste år vil vi helst ha penger på konto eller klær. Tenker litt mer ting er bedre når de blir større og en gave holder i massevis 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, OnFire skrev:

Dette er vel ikke gaver, men heller "opplevelser" familien drar på sammen uten at det var noens gave. 

Ikke helt som å gi en konsertbillett eller lignende. 

Vi hadde ikke tatt oss råd til å dra slike steder om ikke vi hadde fått penger til det i gave, og dermed vil ikke én barnebillett være nok. Men det er en fin gave til familien siden alle skal få gave til jul, ikke bare én person. Eller toåringen får bli med noen andre på noe slikt. 

Til de som ikke trenger noe har vi pleid å ønske oss penger og en liten gave slik at det blir gøy å åpne, men nyttig selv om gaven ikke varer så lenge. En toåring merker ikke forskjell på en gøy gave til 50 kr og 500 kr.

Anonymkode: 17310...719

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga lekekjøkken til vårt barn da han var 2 og ønsket tilbehør fra familie. (Gryter, lekemat osv.) Det ble veldig populært, og han er 8 nå og leker med det fortsatt. Diverse musikkinstrumenter var også veldig populært i den alderen.

Til nyfødt er det vanskeligere, men kanskje utstyr dere evt. mangler, eller leker som kan brukes litt frem i tid, som badeleker, deler til togbane eller andre treleker. Eller barnehagesekk, matboks osv. Barneservise og bestikk om dere ikke har det fra før.

Anonymkode: 98683...b3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 år:  duplo, lekekjøkken, figurer, dukker bamser bøker.

Babyen kan jo få klær og slikt. Tripptrapp-stol? Barneservise. kosedyr. Babyleker. Pekebøker. 

Vi har typisk ønsket oss slikt som dyner ol til barna fra besteforeldre, så får de en leke i tillegg og er strålende fornøyd. Kanskje 2-åringen ønsker seg en saccosekk til rommet? Sparkesykkel?Leketelt innendørs? Har dere plass er et sånt som dette genialt: 

Bilderesultat for papphus 

 

Anonymkode: ee96f...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, ti10 skrev:

Museum? Hva slags muséer er det som har 2-åringer i målgruppen?

Min gutt har elsket kunstmuseer siden han var 2. Han elsker å titte på ting, og spesielt Astrup Fearnley har vært en favoritt.

Anonymkode: 97c46...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min gutt har elsket kunstmuseer siden han var 2. Han elsker å titte på ting, og spesielt Astrup Fearnley har vært en favoritt.

Anonymkode: 97c46...4f7

Ok, greit, hadde trodd det var det siste stedet man burde ta med en toåring, men da har jeg lært noe nytt i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår nyfødte ønsker seg klær og bøker.

Treåringen ønsker seg Duplo, Brio togbane og bøker + diverse lekebiler som har dører man kan åpne, helst brannbil, søppelbil og anleggsmaskiner. Duplo og Brio togbane er sikre gaver til en 2-åring.

Anonymkode: 1d04d...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...