Gå til innhold

Amsterdam, dele dine beste tips for en langhelg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren og jeg stikker langhelg i Amsterdam i oktober. Har dere noen gode tips å komme med? Vi bor midt i bykjernen, veldig glad i god mat, men jakter god mat på avslappende steder fremfor restauranter med stjerner i Michelin. 

Vi er ikke noe veldige på museer og turistattraksjoner men mestre på å kose oss. Litt shopping blir det nok alltid men for oss er nok maten den største interessen. 

Alt du har å dele, mottas med største takk  

 

Anonymkode: cecf1...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.9.2019 den 19.47, AnonymBruker skrev:

Heineken-museum! Jeg er veldig glad i øl...

Anonymkode: 9e6b3...a0f

Enig , like ved finnes et diamantsliperi (daimonds are a girls best friend) hvis det skulle være av interesse + ta en kanaltur hvis det er fint vær.  Spørs hvor god tid dere har, men en liten togtur ut til Zandvoort anbefales (væravhengig).  En idyllisk badelandsby ved kysten, de har en cafe nær jernb.stjn. som selger Australsk mat og øl. Kjempegodt og billig  synes jeg. Ellers er det mye "bisarre" og spesielle greier, tortur-museet f.eks. Umulig å ramse alt opp her.

Stor turist-info ved hovedjernb.stn. som hjelper dere med det meste.  Hollendere er et veldig språkmektig og hjelpsomt folk. Kos dere.

Anonymkode: 0841d...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig , like ved finnes et diamantsliperi (daimonds are a girls best friend) hvis det skulle være av interesse + ta en kanaltur hvis det er fint vær.  Spørs hvor god tid dere har, men en liten togtur ut til Zandvoort anbefales (væravhengig).  En idyllisk badelandsby ved kysten, de har en cafe nær jernb.stjn. som selger Australsk mat og øl. Kjempegodt og billig  synes jeg. Ellers er det mye "bisarre" og spesielle greier, tortur-museet f.eks. Umulig å ramse alt opp her.

Stor turist-info ved hovedjernb.stn. som hjelper dere med det meste.  Hollendere er et veldig språkmektig og hjelpsomt folk. Kos dere.

Anonymkode: 0841d...005

Glemte å si ... for lunch, ta en tur innom de mange pannekakehusene.  Du får tjukke store pannekaker med det aller meste på, stor meny. Anbefales.

Anonymkode: 0841d...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...