Gå til innhold

skifter bleie 5 ganger for dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

og jeg begynner bli veldig lei av det. Det har gått så langt at jeg på nettene ikke orker ha bleie på barnet men legger tisselaken under som jeg bare kan vaske dagen etterpå , jeg synes det er mye enklere også slipper jeg disse bleiene overalt. Jeg kjenner også at jeg er lei av å amme på nettene så jeg har bestemt sette en flaske med MME i senga som han kan drikke av når han vil løpet av natten. Kan melka bli sur etter noen timer eller hvordan er det

Hvordan gjør dere det på nettene? hvor vanlig er det for ungene å tisse/bæsje så mye for dag og bæsje eller tisse på natten?

Anonymkode: 228ab...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er dette barnet?

5 skift i løpet av ett døgn et jo ikke mye?!

Selvfølgelig bytter du bæsje bleie om natten!

Anonymkode: e9528...f48

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo ut som bare tull. Men tissebleier trenger man ikke skifte på natt. Kun bæsj.

Anonymkode: bc416...4a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MME er ferskvare, så en flaske med mme varer kun en time når baby har drukket av den, to hvis den ikke er drukket av.  Jeg skifter ikke tissebleier på natta, kun hvis den er full. Jeg synes ikke fem bleiskift i løpet av en dag er så mye... 

Anonymkode: ec5a1...cad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er dette barnet?

5 skift i løpet av ett døgn et jo ikke mye?!

Selvfølgelig bytter du bæsje bleie om natten!

Anonymkode: e9528...f48

Barnet er 3 år gammelt.

Anonymkode: 228ab...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

MME er ferskvare, så en flaske med mme varer kun en time når baby har drukket av den, to hvis den ikke er drukket av.  Jeg skifter ikke tissebleier på natta, kun hvis den er full. Jeg synes ikke fem bleiskift i løpet av en dag er så mye... 

Anonymkode: ec5a1...cad

okei da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre

Anonymkode: 228ab...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet er 3 år gammelt.

Anonymkode: 228ab...681

Du gir jo ikke en 3 åring mat på natten. Sett en kopp med vann på nattbordet. 

Håper dette er tull altså.

Bleier kan du avvene barnet med på dagtid. Bleie på natten.

Anonymkode: e9528...f48

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet er 3 år gammelt.

Anonymkode: 228ab...681

Hvis du er helt seriøs her, så er det virkelig på tide å ta i et tak. En 3-åring trenger ikke mat om natten, da får du sette ei vannflaske ved siden av sengen. Jeg trodde du snakka om en baby, i og med at du spurte angående mme. Å skifte fem bleier i løpet av en dag på en 3-åring er fortsatt ikke mye, mange voksne går jo faktisk på do like mange ganger. Er du lei av bleieskift, ville jeg gått inn for å pottetrene. 

Anonymkode: ec5a1...cad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for en 3-åring tisser jo så små porsjoner at et tisselaken sørger for at ingenting havner på ungen, madrass og dyne...

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår 3-åring tisser mye på natta, bruker bleie. Han bæsjer ofte grytidlig på morgenen og :P Får vann på natta hvis han er tørst. Bleieslutt er nok enda litt fram i tid her, og hadde ikke orket alt sølet i senga. Det blir jo fort tiss og bæsj på hele gutten og hele senga da i såfall! Hver sin lyst da 😊 

Ikke bruk MME som står hele natta, den holder i en times tid ferdiglaget bare. Gi vann. 

Anonymkode: 10e10...043

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette må jo være tøys... Å amme eller gi MME til en 3 åring er jo bare tull, og mat på natta kan man slutte med før de er 1 år. legg en flaske med vann i senga heller om barnet er tørst på natta. Er barnet sulten på natta så har det fått for lite mat på dagen. Pass på at det får et kveldsmåltid før legging. Mine barn har da fint sovet hele natta gjennom fra 1-års alderen eller tidligere også.

Og når barnet er 3 år så bør du igang med do-trening. Bleie på natta må du nok regne med en stund til, men barnet bør kunne bli tørr på dagtid ganske så raskt. Vips er det kun et bleieskift i døgnet.

Anonymkode: 2e55a...1f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

og jeg begynner bli veldig lei av det. Det har gått så langt at jeg på nettene ikke orker ha bleie på barnet men legger tisselaken under som jeg bare kan vaske dagen etterpå , jeg synes det er mye enklere også slipper jeg disse bleiene overalt. Jeg kjenner også at jeg er lei av å amme på nettene så jeg har bestemt sette en flaske med MME i senga som han kan drikke av når han vil løpet av natten. Kan melka bli sur etter noen timer eller hvordan er det

Hvordan gjør dere det på nettene? hvor vanlig er det for ungene å tisse/bæsje så mye for dag og bæsje eller tisse på natten?

Anonymkode: 228ab...681

Er du seriøs?

I såfall burde du tatt en tur på helsestasjonen og få litt veiledning! 

Hvorfor slutter du ikke å amme hvis du er lei? Bæsjer barnet på natta? Da bytter du selvfølgelig, ikke la ungen ligge i sin egen avføring. Det er jo omsorgssvikt!! Tissebleie trenger du ikke å bytte. 

Mme skal ikke en treåring få på natta, hvorfor får han det??

Anonymkode: 3ee7c...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs?

I såfall burde du tatt en tur på helsestasjonen og få litt veiledning! 

Hvorfor slutter du ikke å amme hvis du er lei? Bæsjer barnet på natta? Da bytter du selvfølgelig, ikke la ungen ligge i sin egen avføring. Det er jo omsorgssvikt!! Tissebleie trenger du ikke å bytte. 

Mme skal ikke en treåring få på natta, hvorfor får han det??

Anonymkode: 3ee7c...f76

Eller dagen!

Anonymkode: 3ee7c...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk på tennene hans, han er så stor at han ikke trenger mat på natten. Hvis han er tørst, så la han drikke vann om natten. Barnet kan få flere hull i tennene av flaske med mme på natt.

Å ikke skifte bleie med avføring på natt, er omsorgssvikt. Noen barn er tregere enn andre i forhold til når de blir tørr.

Men å bare legge et tisselaken under barnet, vil vel sjelden hjelpe i forhold til mindre arbeid. Så store barn, tisser mye .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...