Gå til innhold

Barnebursdag


Enot10

Anbefalte innlegg

Hei! 
Vi skal arrangere barnebursdag for første gang.
Er det mest vanlig å feire etter barnehagen i en ukedag, lørdag eller søndag?
Vi synes det virker hektisk å feire rett etter barnehagen, men har inntrykk av at det er mest vanlig. 
Noen som har lyst til å si hva de selv foretrekker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I barnehagen foretrakk vi helg, for da var det så lite tid før leggetid på hverdager. Helst litt tidlig på en lørdag, ellers ble hele dagen/helgen brukt på å gå og vente og spørre hvor lenge det var igjen. Bursdag var STORT i den alderen. 😛

Anonymkode: 0a289...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært på lørdager, 2 timer. Etter barnehagen må være upraktisk tenker jeg og slitne unger. Har ikke inntrykk av at det er vanlig, faktisk ikke hørt om her vi bor. 

Anonymkode: 7f825...1c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Større odds for at folk ikke kan etter bhg. Og vil du virkelig ha en flokk slitne og kanskje sutrete unger etter en lang dag i bhg i selskap? 

Lørdag eller søndag er best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest vanlig på helg. Husker mange av barna kom slitne i barnehagen på mandag om bursdagene ble holdt på søndagskveld. Så ville hatt det på lørdag/søndag formiddag. 

Anonymkode: bf431...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foretrekker søndag, for vi er ofte på hytta i helgene. Blir så dumt med fredag eller lørdag da, ødelegger hele helga.
Alternativet er en ukedag, fra 17 - 18.30 er nok.

Anonymkode: 88c58...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det alltid vært bursdager i helgene i barnehagen. Barnehagebarn er litt små til å ha bursdag på ettermiddag/kveld. De er slitne og det blir fort sent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barneagen så er helg greit nok, vi ser at ettermiddag blir for slitsomt. 

Men fra skole er det defintivt hverdag vi ønsker, og da mtp hytteturer. Kjedelig å bli hjemme pga en bursdag  på 2 timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjøres begge deler. Er det på hverdag starter gjerne bursdagen litt tidlig, og foreldrene til bursdagsbarnet henter alle barna og tar med hjem. Så henter vi barna ca 17-17:30.

Liker egentlig best hverdagsbursdager, siden vi har eldre søsken som ofte er travle i jelgene. Men får det som regel til uansett, bursdager er viktige i den alderen :)

Anonymkode: 69066...009

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har skolebarn nå, men velger likevel å feire bursdag på en helgedag. Hverdagen blir spist opp av SFO, lekser og leking med venner. På en helgedag er alle mere uthvilte og konfliktnivper blir ikke så stort. Vi tenker å ha 2.5 time i år, 12-1430. Har lånt gymsalen på skolen igjen, veldig suksess forrige gang. Blir 18stk om hele klassen kommer, og det håper vi jo😀 

Anonymkode: fb093...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker gjester så tar du det på en ukedag, ikke fredag. Helgene blir ofte brukt til hyttetur og andre reiser.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært 50/50 om folk har tatt det i en hverdag eller lørdag/søndag. Har også sett at det kommer like mange i helgen som i hverdagen. Lurt å levere invitasjonen litt tidligere om det er helg, så folk ikke legger planer.

Jeg foretrekker helg. Barna er slitne etter bhg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Irja skrev:

Her har det vært 50/50 om folk har tatt det i en hverdag eller lørdag/søndag. Har også sett at det kommer like mange i helgen som i hverdagen. Lurt å levere invitasjonen litt tidligere om det er helg, så folk ikke legger planer.

Jeg foretrekker helg. Barna er slitne etter bhg 🙂

Er forsåvidt enig, men mange (inkludert oss), ønsker ofte å reise bort i helgen enten på hytta eller på andre turer. Er vi hjemme uansett så er det fint med helgebursdag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Er forsåvidt enig, men mange (inkludert oss), ønsker ofte å reise bort i helgen enten på hytta eller på andre turer. Er vi hjemme uansett så er det fint med helgebursdag. 

Det er alltid noen som ikke kan komme. Sånn er det bare. Hvis man får vite om det en stund på forhånd, så er sjansen større for at folk kan/prioriterer det.

Søndag ettermiddag har vi brukt å ha. Da har gjerne er par stykker kommer rett fra hytta og i bursdag.

Bursdager er viktig for barna. Terskelen for at barna mine ikke møter opp, er høy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Irja skrev:

Det er alltid noen som ikke kan komme. Sånn er det bare. Hvis man får vite om det en stund på forhånd, så er sjansen større for at folk kan/prioriterer det.

Søndag ettermiddag har vi brukt å ha. Da har gjerne er par stykker kommer rett fra hytta og i bursdag.

Bursdager er viktig for barna. Terskelen for at barna mine ikke møter opp, er høy!

Enig i det med at terskelen er høy for at barna ikke kommer i bursdag. Men hele familien ofrer ikke en helg på hytta eller besøk hos familie pga en bursdag. Om man har flere barn så er det bursdager omtrent hver helg. Om vi har planlagt hyttetur/besøk så går det foran. Derfor mener jeg at det er best å ha bursdag i ukedagene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Enig i det med at terskelen er høy for at barna ikke kommer i bursdag. Men hele familien ofrer ikke en helg på hytta eller besøk hos familie pga en bursdag. Om man har flere barn så er det bursdager omtrent hver helg. Om vi har planlagt hyttetur/besøk så går det foran. Derfor mener jeg at det er best å ha bursdag i ukedagene. 

Ja, jeg ser den. Det er mye bursdager, men sånn er det en periode. Som sagt, alltid noen som ikke kan komme. Sånn er det bare.

Sønnen min har en diagnose som gjør at han ikke kan møte i bursdager i hverdagen. Det er selvsagt vårt problem, men tror ikke han er alene om å være sliten etter en lang dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Irja skrev:

Ja, jeg ser den. Det er mye bursdager, men sånn er det en periode. Som sagt, alltid noen som ikke kan komme. Sånn er det bare.

Sønnen min har en diagnose som gjør at han ikke kan møte i bursdager i hverdagen. Det er selvsagt vårt problem, men tror ikke han er alene om å være sliten etter en lang dag.

Skjønner det med sønnen din. Jeg forklarte bare hvordan vi har det. Det er ikke en kort periode når man har barn i forskjellige aldre. I mitt tilfelle så blir det barnebursdager utover rundt 15 år. Igjen, jeg svarte utfra min situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har skolebarn nå, men velger likevel å feire bursdag på en helgedag. Hverdagen blir spist opp av SFO, lekser og leking med venner. På en helgedag er alle mere uthvilte og konfliktnivper blir ikke så stort. Vi tenker å ha 2.5 time i år, 12-1430. Har lånt gymsalen på skolen igjen, veldig suksess forrige gang. Blir 18stk om hele klassen kommer, og det håper vi jo😀 

Anonymkode: fb093...204

Som forelder til gjest. Det aller verste tidspunktet. Barna har det gøy, men om alle skulle feire da, hadde det ødelagt utrolig mange helger for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vil aldri kunne gjør absolutt alle fornøyd uansett. Noen foretrekker hverdag, andre foretrekker helg.  Selv har vi så godt som alltid bursdagsfeiring i helgene. Jeg synes hverdagsbursdag er mye mer slitsomt og krever mer logistikkmessig pga fritidsaktiviteter o.l. Det finnes ingen fasit på hvilket tidspunkt som er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...