Gå til innhold

Hjelp til prevansjon. Ønsker stoppe mensen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva finnes det av prevansjon der ute nå? Litt uviten etter å ha brukt kondom i mellom to graviditeter. 

Hormonspiral er no-go. Det gjorde meg helt koko. Har forsøkt for andre gang nå, og det funker bare ikke. Mister totalt sexlysta, og blir skikkelig nedstemt. Alt ordner seg tvært spiralen kommer ut igjen. 

Jeg har en historie med høyt blodtrykk, så legen min har tidligere ikke vært gira på p-piller. 

Jeg ønsker noe som ikke inneholder så mye hormoner, og jeg hadde elsket om jeg kunne unslippe mensen. Har mest lyst til å bare fjerne hele livmora, men det er vell ikke barebare🙈 Eller..? Er det mulig i det hele tatt😏 Hva skjer evt med en kropp i slutten av 20årene da? 

Jeg vil ikke ha flere barn, og jeg vil ikke ha mensen😩 Mannen kan klippe seg (men jeg vil fremdeles stoppe mensen)... Finnes det noe der ute på markede?🤔

Anonymkode: c20e5...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cerazette, kanskje? Er ikke noen garanti for at det vil stoppe blødninger, noen får og motsatt effekt (spotting/blødning over lang tid), men for de som cerazette fungerer for fungerer de veldig bra ift at man slipper mensen. Du kan jo prøve å ta det opp med legen din, kanskje han har noen forslag til noe som kan passe?

Anonymkode: 18c41...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Cerazette og har brukt det i 16 år. Det første året hadde jeg mange småblødninger, men siden det har jeg ikke hatt blødning.

 

dersom du fjerner livmoren kommer du vel rett i overgangsalderen? 

Anonymkode: 8819e...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Cerazette og har brukt det i 16 år. Det første året hadde jeg mange småblødninger, men siden det har jeg ikke hatt blødning.

 

dersom du fjerner livmoren kommer du vel rett i overgangsalderen? 

Anonymkode: 8819e...c32

Nei hvorfor skulle hun det? Det er ikke der hormonene produseres.

Anonymkode: 84d78...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei hvorfor skulle hun det? Det er ikke der hormonene produseres.

Anonymkode: 84d78...088

Jeg vet ikke stort om det. Trodde de fjernet eggstokker og alt? 

Anonymkode: 8819e...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...