Gå til innhold

Et marerirtt..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i hjemme hos familie i tjueårene pga ME og andre sykdommer. Men jeg føler meg ikke så trygg hjemme.

Finnes det noe jeg kan gjøre? Hvor kan jeg henvende meg?

Har bare lyst å komme meg meg ut, men formen er ikke bra nok... Så hva FAEN KAN JEG GJØRE?

Alt virker så håpløst :/

Anonymkode: 93f7e...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine foreldre er dessverre slik at de bare ser ting fra sitt perspektiv.

 

Jeg kan ikke bo her lenger. Aner ikke hva jeg kan gjøre.

 

Anonymkode: 93f7e...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har forslag så hadde jeg vært takknemmlig. jeg er ufør

Anonymkode: 93f7e...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere uføretrygd?

Først søk uføretrygd, AAP osv.. 

Finn en leilighet, søk om bostøtte. 

Kan foreldre hjelpe til med å få på 9lass møbler og ting i leiligheten kanskje? 

Om dere ikke klarer å vaske, handle osv kan du få gratis støtte til det og. 

Hva har dere gjort så langt? 

Anbefaler å ringe nav å høre om mulighetene deres. 

Anonymkode: 77e1d...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har dere uføretrygd?

Først søk uføretrygd, AAP osv.. 

Finn en leilighet, søk om bostøtte. 

Kan foreldre hjelpe til med å få på 9lass møbler og ting i leiligheten kanskje? 

Om dere ikke klarer å vaske, handle osv kan du få gratis støtte til det og. 

Hva har dere gjort så langt? 

Anbefaler å ringe nav å høre om mulighetene deres. 

Anonymkode: 77e1d...919

Jeg er ufør... jeg har bodd alene før men det ble slik at jeg til slutt var så syk at jeg ikke orket å få i meg næring, klarte bare å være sengeliggende..

problemet er at min familie er ikke så foståelsesfulle... så jeg blir verre av dette

Anonymkode: 93f7e...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det virker å være så få løsninger , begynner jeg å få ganske mørke tanker av hele situajsonen.

 

 

Anonymkode: 93f7e...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo søke kommunen om hjelp. Enten botilbud for funksjonshemmede, eller bo for deg selv, og få hjemmesykepleie og hjemmehjelp? 

Anonymkode: 56483...e6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan jo søke kommunen om hjelp. Enten botilbud for funksjonshemmede, eller bo for deg selv, og få hjemmesykepleie og hjemmehjelp? 

Anonymkode: 56483...e6d

Kan jeg det når jeg er ufør? trodde det gjaldt folk med AAP. hvor lang tid vil det å søke botilbud? er det mulig å få til noe på et par dager?

jeg er så redd for et jeg havner på et bråkete sted

Anonymkode: 93f7e...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg det når jeg er ufør? trodde det gjaldt folk med AAP. hvor lang tid vil det å søke botilbud? er det mulig å få til noe på et par dager?

jeg er så redd for et jeg havner på et bråkete sted

Anonymkode: 93f7e...752

Er ikke meg du siterer, men ta deg en tur til fastlegen og legg frem problemene for h*n! eller så ringer du kommunen din og spør dem, det varierer nemlig fra kommune til kommune med hva slags tilbud som finnes! Men alle kommuner skal jo ha omsorgsbolig, og siden du har uføretrygd kan du eventuelt få deg lån sånn at du kan kjøpe en leilighet i et bofellesskap som har helsepersonell tilgjengelig!

Lykke til!:klem:

Anonymkode: 8b529...7b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg det når jeg er ufør? trodde det gjaldt folk med AAP. hvor lang tid vil det å søke botilbud? er det mulig å få til noe på et par dager?

jeg er så redd for et jeg havner på et bråkete sted

Anonymkode: 93f7e...752

Kommunal hjelp koster jo litt det også, men ikke ekstremt mye. Er tak på hvor mye det koster etter hva man har i inntekt. Du burde nok, som nevnes under snakke med fastlegen din og din kommune. Søk opp din kommune ved navn + hjemmehjelp + hjemmesykepleie + omsorgsbolig. Så finner du ut mer om tilbudene der du bor. Å bo slik du gjør, gjør jo ikke helsa bedre. Lykke til! 

Anonymkode: 56483...e6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kommunal hjelp koster jo litt det også, men ikke ekstremt mye. Er tak på hvor mye det koster etter hva man har i inntekt. Du burde nok, som nevnes under snakke med fastlegen din og din kommune. Søk opp din kommune ved navn + hjemmehjelp + hjemmesykepleie + omsorgsbolig. Så finner du ut mer om tilbudene der du bor. Å bo slik du gjør, gjør jo ikke helsa bedre. Lykke til! 

Anonymkode: 56483...e6d

Nei, det gjør ikke helsa bedre for å si det sånn... men jeg tror ikke det er mye botilbud her jeg bor, er så liten plass.. har spurt for mange år siden og da var svaret at det var lite..

 

Har rundt 300 000 i egenkapital.. .dette er alt jeg har spart opp de siste årene... er det noe som kan hjelpe? får man lån av dette?

Anonymkode: 93f7e...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kommunen sitt ansvar å passe på at du har riktig omsorgsnivå. Hvis du har 300000 så kan det jo være at du får et lite lån, og kan kjøpe deg en leilighet. Ellers så går det an å leie en leilighet. Men hjemmehjelp og hjemmesykepleie har du krav på. 

Anonymkode: 0bf79...745

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...