Gå til innhold

Klesvask- undertøy som blir bleket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje dette heller skulle vært på kropp og helse, men: mine mørke truser blir så misfarget eller bleket i skrittet, omtrent som om jeg skulle ha brukt klor på dem, de blir gule/hvite. Er dette normalt? Er jeg syk eller noe? Kan jeg unngå det? 

Anonymkode: d0997...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt. Skjeden (og utfloden) har en lav ph. Dette bleker tøyet.

Anonymkode: 1c53b...438

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt. Skjeden (og utfloden) har en lav ph. Dette bleker tøyet.

Anonymkode: 1c53b...438

Så det er bare slik liksom? Ikke noe å tenke på annet enn at trusene holder seg bare fine i kort tid? 

Anonymkode: d0997...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det er bare slik liksom? Ikke noe å tenke på annet enn at trusene holder seg bare fine i kort tid? 

Anonymkode: d0997...086

Du kan bruke truseinnlegg.

Anonymkode: 1c53b...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan bruke truseinnlegg.

Anonymkode: 1c53b...438

Nei, det er så klamt så det orker jeg ikke. Men må altså anse mørke truser som en forbruksvare som bare holder noen uker/måneder... takk for svar da 😊

Anonymkode: d0997...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørke truser er en forbruksvare. Skjer hele tiden her.  Silketruser blekner ikke. Alt annet gjør det.

Anonymkode: 50d1e...d73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er så klamt så det orker jeg ikke. Men må altså anse mørke truser som en forbruksvare som bare holder noen uker/måneder... takk for svar da 😊

Anonymkode: d0997...086

Finnes truseinnlegg i tekstil også.

Anonymkode: 1c53b...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er så klamt så det orker jeg ikke. Men må altså anse mørke truser som en forbruksvare som bare holder noen uker/måneder... takk for svar da 😊

Anonymkode: d0997...086

Hvorfor må du kaste dem? Bruk dem som mensentruser.

Anonymkode: 1c53b...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du kaste dem? Bruk dem som mensentruser.

Anonymkode: 1c53b...438

Har ikke mensen... Men ja jeg sparer på noen som jeg bare bruker når jeg ikke skal møte kjæresten. Men synes det er irriterende at de blir så stygge, og lurte litt på om jeg burde gå til legen. 

Anonymkode: d0997...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mørke truser er en forbruksvare. Skjer hele tiden her.  Silketruser blekner ikke. Alt annet gjør det.

Anonymkode: 50d1e...d73

Takk for tips om silke. Kanskje jeg skal prøve å finne noen slike. 

Anonymkode: d0997...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg de i vaken med litt flytende vaskemiddel hver gang du skifter. Ikke rart det blir flekker om de blir liggende på vaskerommet i flere døgn før vask. 

Anonymkode: ce2cf...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Legg de i vaken med litt flytende vaskemiddel hver gang du skifter. Ikke rart det blir flekker om de blir liggende på vaskerommet i flere døgn før vask. 

Anonymkode: ce2cf...459

Har lite med det å gjøre :) Det er ph som avgjør dette.

Anonymkode: 1c53b...438

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, aldri vært borte i dette fenomenet. Mine svarte sloggi er hauggamle, men ingen av dem er blitt bleket i skrittet. Ikke bruker jeg truseinnlegg heller.

Anonymkode: eb807...805

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jøss, aldri vært borte i dette fenomenet. Mine svarte sloggi er hauggamle, men ingen av dem er blitt bleket i skrittet. Ikke bruker jeg truseinnlegg heller.

Anonymkode: eb807...805

Du er nok et spesielt snøflak :) Kanskje du ikke har utflod i særlig grad?

Anonymkode: 1c53b...438

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er nok et spesielt snøflak :) Kanskje du ikke har utflod i særlig grad?

Anonymkode: 1c53b...438

Ts her. Jeg har ikke mye utflod. Litt, men stort sett ikke synlig i trusen. Men likevel, det ser så fælt ut med den blekingen eller misfarginger. Ser akkurat ut som om jeg har sølt noen dråper klor. Vasker ikke klær hver dag og legger dem heller ikke i bløt mens jeg venter på at maskinen blir fylt opp. Vet ikke hvor jeg skulle legge det, vil jo helst ikke ha truser liggende i vasken eller synlig for gjester liksom....

Anonymkode: d0997...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg har ikke mye utflod. Litt, men stort sett ikke synlig i trusen. Men likevel, det ser så fælt ut med den blekingen eller misfarginger. Ser akkurat ut som om jeg har sølt noen dråper klor. Vasker ikke klær hver dag og legger dem heller ikke i bløt mens jeg venter på at maskinen blir fylt opp. Vet ikke hvor jeg skulle legge det, vil jo helst ikke ha truser liggende i vasken eller synlig for gjester liksom....

Anonymkode: d0997...086

Jeg legger trusen og bh i vasken med milo mens jeg dusjer. Lar de ligge 15 til 20 min. Skyller og henger opp. Om den fortsatt er skitten legges den på vaskerommet. Anser jeg trusen som ren (som den som oftest er da jeg bytter hver dag) så henges den og legges så i klesskapet. 

Anonymkode: ce2cf...459

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lite med det å gjøre :) Det er ph som avgjør dette.

Anonymkode: 1c53b...438

Rart at jeg opplever samme problem når trusene blir liggende på vaskerommet, men ikke har dette problemet når jeg vasker de umiddelbart etter en dags bruk. 

Anonymkode: ce2cf...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Rart at jeg opplever samme problem når trusene blir liggende på vaskerommet, men ikke har dette problemet når jeg vasker de umiddelbart etter en dags bruk. 

Anonymkode: ce2cf...459

Ja, utrolig merkelig :)

Anonymkode: 1c53b...438

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg har ikke mye utflod. Litt, men stort sett ikke synlig i trusen. Men likevel, det ser så fælt ut med den blekingen eller misfarginger. Ser akkurat ut som om jeg har sølt noen dråper klor. Vasker ikke klær hver dag og legger dem heller ikke i bløt mens jeg venter på at maskinen blir fylt opp. Vet ikke hvor jeg skulle legge det, vil jo helst ikke ha truser liggende i vasken eller synlig for gjester liksom....

Anonymkode: d0997...086

Det er jo ikke verre enn at du begynner å bruke en farge truser som ikke misfarges. Hos meg farges hvite ting gule, både undertøy og gensre - så jeg bruker beige eller en mørkere farge. Aldri opplevd at mørke tekstiler blir lyse, kun omvendt. Og det er rimelig enkelt å bare unngå problemfargen.

Anonymkode: c0f7d...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart at jeg opplever samme problem når trusene blir liggende på vaskerommet, men ikke har dette problemet når jeg vasker de umiddelbart etter en dags bruk. 

Anonymkode: ce2cf...459

Men det er jo veldig uøkonomisk og lite miljøvennlig å sette på en maskin med en truse, et par sokker og en t-skjorte hver dag? For resten av klærne brukes jo mer før vask.  

Anonymkode: d0997...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...