Gå til innhold

Bobler i halsen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har det siste månedene slitt med litt rare symptomer og vil derfor høre om noen har hatt samme symptomer.

 

Det føles ofte ut som det bobler i halsen, kullsyee aktig, trykk og smerter i bryst og øvre del av magen. Smertene i brystet blir sterkere om jeg lener meg frem. Ligger jeg på rygg med hodet til høyre kommer det som små bobler og brusende fra hals/spiserør. 

Føler det er mer enn bare luftsmerter, men ikke vondt nok til å oppsøke lege. 

 

Noen med lignende erfaringer som vil dele tips og råd? 

 

Er ca 20 kilo overvektig og lurer på om det kan ha sin årsak. Alltid vært overvektig og drukket mye brus, men dette kom for meg helt over natten

Anonymkode: a8706...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt en del magesår før, og da har det ikke følt sånn her ut. Halsbrann vet jeg ikke. Mulig jeg får prøve ut noen reseptfrie medisiner på apoteket for halsbrann

Anonymkode: a8706...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reflux /halsbrann

Symptomer på refluks og spiserørsbetennelse
  • Halsbrann/brystbrann er det symptomet som dominerer. ... 
  • Sure oppstøt og sviende smerter i øvre del av magen er nesten like hyppig.
  • Mange får økte plager ved framoverbøying, tunge løft eller når de legger seg ned.
  • Plagsom hoste kan forekomme.

Anonymkode: 9083f...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress eller sykdom bla. kan føre til at fordøyelsen går saktere, det vil si at maten blir liggende litt lenger i magesekken før den passerer nedover i systemet. Maten ligger derfor å «gjærer» litt lenger slik at flere gassbobler en vanlig dannes. Jeg sliter med det samme, har funskjonell dyspepsi og får derfor mye bobler oppover, sammen med trykk og ubehag øverst i magen. Jeg har ikke sure oppstøt, men mye bobler som sagt. Forsøk å ikke spis litt mindre måltider og heller litt ofte, eller mer «flytende» kost. 

Anonymkode: a188d...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...