Gå til innhold

#freethenipple kampanje i USA


Kallis92

Anbefalte innlegg

Det er en bevegelse der å gå toppløs på lik linje med menn skal bli normal

https://en.wikipedia.org/wiki/Free_the_Nipple_(campaign)

Jeg klager ikke. Mer pupper er greit for meg...

Men... jeg tror dette kan være litt kriminelt.. Men hva tror du?

https://pluralist.com/free-nipple-fort-collins-topless-ban/45566/

Endret av Kallis92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Dette er kulturelle moter under stadig endring og uten fornuftig eller etisk basis. For hundre år siden ville det helt klart vært straffbart, da ble også toppløse menn fengslet. For 30-40 år siden ville kvinner i Norge kunne gå problemfritt toppløse mange flere steder enn i dag.

Ser vi verden rundt har det mange flere steder vært problemfritt at kvinner gikk toppløse enn at det har vært steder hvor det ble ansett som uønsket.

Hvis du som mann har en baktanke om dette skal være til egen nytelse å se toppløse damer så er det en glede som går fort over. Slik var det når kvinner begynte med bukser, bikini, miniskjørt o.s.v. Slik er det også hvis du begynner å gå regelmessig på en nakenstrand. Når du erfarer at det ikke er et signal til deg om økt sjanse for seksuell tilfredstillelse så vil det bli ganske så nedseksualisert og normalisert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Brutex skrev:

 Dette er kulturelle moter under stadig endring og uten fornuftig eller etisk basis. For hundre år siden ville det helt klart vært straffbart, da ble også toppløse menn fengslet. For 30-40 år siden ville kvinner i Norge kunne gå problemfritt toppløse mange flere steder enn i dag.

Ser vi verden rundt har det mange flere steder vært problemfritt at kvinner gikk toppløse enn at det har vært steder hvor det ble ansett som uønsket.

Hvis du som mann har en baktanke om dette skal være til egen nytelse å se toppløse damer så er det en glede som går fort over. Slik var det når kvinner begynte med bukser, bikini, miniskjørt o.s.v. Slik er det også hvis du begynner å gå regelmessig på en nakenstrand. Når du erfarer at det ikke er et signal til deg om økt sjanse for seksuell tilfredstillelse så vil det bli ganske så nedseksualisert og normalisert.

Jeg mener det kan være begge deler. Jeg har ikke noe imot fritt opplegg. Men jeg tror det kan være litt skummelt. La oss si om en 12 åring kommer på butikken--- just saying

Men 18 år og oppover kan jeg se vil funke

Endret av Kallis92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Kallis92 said:

Jeg mener det kan være begge deler. Jeg har ikke noe imot fritt opplegg. Men jeg tror det kan være litt skummelt. La oss si om en 12 åring kommer på butikken--- just saying

Men 18 år og oppover kan jeg se vil funke

Denne forsto jeg ikke. Hva mente du med 12-åring på butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bag skrev:

Denne forsto jeg ikke. Hva mente du med 12-åring på butikken?

Vel la oss si at. Jenter går toppeløse. Og jeg er helt ok med det. Jeg mener, pupper i det åpne.. skal ikke klage på den :P

Men jeg mener.. mindreårige føler jeg det blir litt.. kriminelt under 18 år- Er rene jailbait føler jeg, ser bare for meg Chris Hansen på døren om det skulle blitt en ting. Men vet ikke. Hva tror du?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA har bare godt av sånne kampanjer. Og de har så absolutt noe for seg i et land hvor man ikke en gang kan amme offentlig. Vi ser desverre noen av de samme tendensene utvikle seg her i landet. Og hvis man legger godsida til, så vil man se at det handler om noe litt annet enn å kunne sprade toppløs rundt i butikken på trass.

Kommentarene om seksualisering, gidder jeg rett og slett ikke kommentere.

Endret av Cordelia
skrivefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...