Gå til innhold

hovedomsorgen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

umm.. Jeg hadde vert i møte med bv der saksbehandleren hadde sagt til meg at barnefar ikke kan være alene med (barnet 8 mnd) og at de ikke syns det var så lurt barnefar fikk del i foreldreansvaret, men i saksforbredings møte så sa barnefaren at saksbehandleren i bv hadde sagt at han burde få det..

 

hans advokat kan jo om familierett men min advokat kunne tydeligvis ikke om det.. som gjor at barnefaren på en måte vant?

avtalen var at eg og han skal ha med en venn under samværet med far.. noe jeg mente blir for mye inntrykk for barnet men ja..  

noe aent var at jeg ville om barnevernet kunne være tilsyns (plass,person) men hans advokat mente dette ikke var det riktige pga dette er beskyttet tilsyn (barnefar ruser seg..) da mente hun og min advokat at vis barnevernet var tilsynet under samværet med far kunne det være risiko at de plutselig finner noe på meg og for eksempel (måten jeg klær barnet på osv ) det hørtes nesten ut som at det var for at de ikke skulle finne noe i barnefar.. noen som har erfaring  med barnevernet som tilsyn? 

 

(hvis du ikke liker sånne tråder plis ikke bruk tiden på og kommentere, vil ha kommentarer og svar som har noe ned tråden og gjør..ellers takk!)

Anonymkode: 4b962...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får nok ikke mye forståelse eller empati fra folk i Norge. De aller fleste tror på PK media og stoler kun på det etablerte. Har man andre synspunkter, så er man dum.

Anonymkode: cc24f...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts 

Jeg ser at du oppretter flere tråder hver dag, og det er helt i orden, men temaet det handler om (barnevern, samvær, barn..) det må være vanskelig for deg. Jeg tror at du ikke har det så lett. Av erfaring vet jeg at det ikke vil gjøre det bedre av å legge ut om slik her på et forum. 

Jeg tenker at du kanskje har behov for å snakke med noen som vet litt. Som vet alt det du lurer på. En lege, advokat.. Jeg vet ikke. 

Nå vet ikke jeg om det er dysleksi du har, jeg håper for din del at det kun er det? 

Lykke til :)

Anonymkode: 0f0ff...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

umm.. Jeg hadde vert i møte med bv der saksbehandleren hadde sagt til meg at barnefar ikke kan være alene med (barnet 8 mnd) og at de ikke syns det var så lurt barnefar fikk del i foreldreansvaret, men i saksforbredings møte så sa barnefaren at saksbehandleren i bv hadde sagt at han burde få det..

 

hans advokat kan jo om familierett men min advokat kunne tydeligvis ikke om det.. som gjor at barnefaren på en måte vant?

avtalen var at eg og han skal ha med en venn under samværet med far.. noe jeg mente blir for mye inntrykk for barnet men ja..  

noe aent var at jeg ville om barnevernet kunne være tilsyns (plass,person) men hans advokat mente dette ikke var det riktige pga dette er beskyttet tilsyn (barnefar ruser seg..) da mente hun og min advokat at vis barnevernet var tilsynet under samværet med far kunne det være risiko at de plutselig finner noe på meg og for eksempel (måten jeg klær barnet på osv ) det hørtes nesten ut som at det var for at de ikke skulle finne noe i barnefar.. noen som har erfaring  med barnevernet som tilsyn? 

 

(hvis du ikke liker sånne tråder plis ikke bruk tiden på og kommentere, vil ha kommentarer og svar som har noe ned tråden og gjør..ellers takk!)

Anonymkode: 4b962...d38

Husk omsorg = fast bosted = beslutningskompetanse i dagliglivet

Foreldreansvar=beslutningskompetanse i store spm ( eks. flytte til utlandet og innmeldelse i trossamfunn og bytte av navn).

Omsorg/bosted bør ikke deles med en rusmisbruker, men foreldreansvar kan deles.

Samvær kan skje helt uavhengig beslutningskompetansen og er noe annet.

Anonymkode: 6936a...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din advokat høres fornuftig ut i sin vurdering om at bv kan finne noe på deg også om de skal være tilsynsførere. Jeg sier ikke dette fordi jeg tror bv er ute etter å ta alt og alle, men i ditt tilfelle tror jeg faktisk de lett kan finne noe å «ta» deg på. 

Jeg beklager å måtte skrive dette, men du høres rett og slett ustabil ut. Du trenger nok hjelp. Får barnet sin skyld Virker det for meg best med en tilsynsfører fra bv fordi du heller ikke høres ut som en oppegående nok foresatt (jeg har lest dine mange innlegg om samme tema og forstår at du har en manglende evne til å forstå de mange konstruktive svarene du har fått, og også for å forstå sakens kjerne og skille mellom begreper, du mangler også evne til å ta til deg råd og virker opphengt i din side av saken og at du har rett). På bakgrunn av dette tenker jeg at advokaten din har et poeng, bv vil finne noe å utsette på deg og din omsorgsevne om de skal føre tilsyn over samvær, men for barnets skyld håper jeg absolutt at de kommer til å gjøre det samt gi deg råd, veiledning og hjelpetiltak. Jeg tviler ikke på at du elsker ditt barn, men det skal mer til enn kjærlighet for å være en tilfredsstillende omsorgsgiver.

Ønsker barnet ditt hell og lykke i livet. 

Anonymkode: 56c08...bc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...