Gå til innhold

Hvordan får noen det til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venninne av meg har 2 jobber og jobber 150% samtidig som hun studerer fulltid. Hun har alltid råd til å dra ut, og drar ofte på turer. Hun eier 2 boliger som hun leier ut. Vi er 26.. 

 

Hvordan får noen til det her? Jeg leier, er sliten og jobber 80%.. Jeg forstår ikke hvordan venninna har råd til alt og har energi til alt, hos meg går det nesten ikke rundt økonomisk, og har ikke samme energi

Anonymkode: 2907b...764

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er genetisk. Noen trenger bare å sove 5 timer hver dag, mens det går utover helsa på andre om de ikke sover minst 9 timer hver dag. Noen har energi og f.eks høy serotoninproduksjon, mens andre har null energi og ubalanse i hodet. Livet er urettferdig 

Anonymkode: fe717...fee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du ikke 100%, så er det nesten blitt så gale at man må søke uføre hos nav. Man skal ikke ha en eneste svakhet i dag, alt skal være lønnsomt.

Anonymkode: 6385c...51b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å vite ut fra informasjonen som oppgis. Det kan f. eks. være arv inne i bildet som gjør at hun har hatt rådt til å kjøpe to boliger, det kan være investeringer som har lønt seg osv. Det kommer også helt an på hvilket studie, noen studier er enklere å kombinere med jobb, andre ikke (f. eks. der man har pliktig oppmøte mesteparten av dagen, mye obligatorisk aktivitet e.l.). 

Anonymkode: 9b318...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk muligheten du nå har til å få noen tips av henne til å bedre din egen økonomi, kanskje du også på sikt kunne ha tjent litt på utleie. Kjøpe noe og evnt leie ut et rom eller deler av  bostedet 😊

Anonymkode: 35a19...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første del av spørsmålet ditt er veldig enkelt å svare på: "Hvordan har hun råd til alt?"

Hun jobber 150% stilling i to jobber! Dvs at hun jobber omtrent dobbelt så mye som deg, og følgelig også bør tjene omtrent dobbelt. 

Energidelen er litt vanskeligere å svare på, men det kan være fysiske forskjeller på dere to, og det kan være psykiske. Enkelte mennesker har en fenomenal ståpåvilje og henter ut energi andre ikke tror de har

Anonymkode: 13a90...8b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en venninne som og gjør sånt. Hun gjør ikke så mye annet enn å jobbe. Hun har ikke barn eller dyr (store tidstyver), ingen hobbyer (jobben er hobby). Hun ser aldri TV eller bruker tid på nettet.Noen er rett å slett mer strukturerte, tåler mer, henter energi annerledes enn andre. Og prioriterer ting annerledes  

Anonymkode: 50bad...86d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være verdt å nevne at selv om man har mye energi og "klarer alt" i tyveårene, så er det ikke alle som greier det i det uendelige. Mange opplever å gå på en smell når de blir eldre, fordi de har brukt alt av energireserver over lang tid. Det er for tidlig å si at noen er en av de som får til "alt" i så ung alder, siden man ikke har testet kapasiteten over lang nok tid. 

Anonymkode: 9b318...ba7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen klarer det bare. De sitter bare hjemme og leser. Sjøl er jeg ofte helt skutt etter en arbeidsdag, og sliter med å lese. Jobber 80% og studerer på deltid

Anonymkode: 65aac...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...