Gå til innhold

Symesterskapet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Andre som koser seg med å se på Symesterskapet på NRK? Liker veldig godt årets sesong, alle deltagerene er superflinke. Liker også at vi blir bedre kjent med dem når hjemme hos-reportasjene fordeles utover slik de har valgt å gjøre i årets sesong. Og kjempemoro med to episoder i uken. Savner den kvinnelige dommeren som har vært med i de tidligere sesongene, synes hun hadde mer konstruktiv kritikk enn Skavlan som ofte bare kommenterer mønsteret gardinet/duken/plagget allerede hadde. Men liker veldig godt at det er gjenbruk som gjelder i år. 

Anonymkode: e8449...648

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Savner Tine Solheim jeg også! Klarer ikke å ta Skavlan seriøst.

 

Bare jeg som drar på smilebåndet og kniser som ei ungjente når Andreas smiler? 😍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Andreas er fin! Spesielt når han snakker om rette sømmer.

Jeg synes de syr mye ræl i år, dessverre. Likte programmet bedre før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vondt i magen av å se dem ødelegge sjeldne vintage-kjoler i god stand. Hadde jeg vært diktator hadde jeg sendt hele gjengen til Sibir.

Ellers et fint program som jeg alltid følger med på, men jeg foretrekker nok den vanlige versjonen fremfor redesign-versjonen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker dette programmet veldig. Er dog enig med dere som savner den tidligere dommeren, synes hun var mye bedre enn Skavlan. Var likevel ganske ille i går synes jeg, da de ødela de flotte klærne, trenger jo ikke fornye noe som er perfekt i utgangspunktet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg koser meg med programmet, men er enig med flere her: Jenny Skavlan tilfører ikke programmet noe (men hun er vel dronninga på redesign). Litt krampaktig at det bare skal være redesign, det holdt med den ene oppgaven de hadde før.

Anonymkode: d079a...c27

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker programmet. Årets sesong er første gangen jeg ser det!

Anonymkode: 824cd...5ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er gøy at de har valgt at det kun skal være redesign i år. Håper det kan inspirere mange til å se hvor mye fint man kan lage av gamle klær og duker. Tror det kan være med på å hjelpe folk til å se at selv avlagte og hullete klær kan ha en verdi, og at det ikke bare er søppel. Men er enig med dere når det gjelder å klippe opp vakre vintagekjoler, så den episoden har jeg ikke turt å se enda. Hehe 

Anonymkode: e8449...648

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker programmet sånn i utgangspunktet, men jeg synes det er altfor mye stress med knappe tidsfrister. Hadde jeg bestemt skulle det vært mye bedre tid i starten og så heller begynt med strenge tidsfrister f.eks i finaledelen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
2 minutter siden, Khloe P.T skrev:

Jeg liker programmet sånn i utgangspunktet, men jeg synes det er altfor mye stress med knappe tidsfrister. Hadde jeg bestemt skulle det vært mye bedre tid i starten og så heller begynt med strenge tidsfrister f.eks i finaledelen.

Ja, per nå tar de hele klær og redesigner de om til halvferdige slaskete filler. De har jo ikke tid til å sy skikkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Skogkatten skrev:

Jeg fikk vondt i magen av å se dem ødelegge sjeldne vintage-kjoler i god stand. Hadde jeg vært diktator hadde jeg sendt hele gjengen til Sibir.

Ellers et fint program som jeg alltid følger med på, men jeg foretrekker nok den vanlige versjonen fremfor redesign-versjonen.

Klarte bare ikke se hele episoden... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker programmet veldig godt, men synes at de burde fått bedre tid på å løse oppgavene. Slik det er nå blir det omtrent som på kakekrigen: tiden blir for knapp til å gjøre skikkelig arbeid. Greit nok at de skal ha LITT tidspress på seg, men per nå er det ikke én eneste oppgave uten at tidspresset blir til et irritasjonsmoment for meg som seer. Skal man bruke gjenbruksstoff eller redesigne på en skikkelig måte, krever det MER tid og omtanke enn når man kan klippe uendelige mengder stoff rett fra rullen. På programmet har de istedet fått vanskeligere oppgaver og mindre tid. Jeg tror det er derfor mange av tingene i år ser rælete ut. 

Jenny Skavlan synes jeg faktisk gjør en helt fin jobb. Hun kommenterer design, og da blir det nødvendigvis også prat om mønsteret på stoffet, mens Andreas kommenterer det håndverksmessige.  

Jeg synes til og med det er helt fint at de tok for seg de gamle festkjolene, for det er ingen vits i å ha en flott festkjole hengende i skapet hvis tiden på en måte har gått fra den. Det kan man si om alle kjolene de kunne velge mellom. Det var ikke alle resultatene jeg likte like godt, men i alle fall 3 av dem ble veldig fine. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker programmet, fine deltakere og inspirerende å lære litt mer om søm, for meg. Men; jeg synes Christine Hope (?) blir veldig anmassende og slitsom, jeg synes ikke hun er morsom. Også klippingen med all den løpingen frem og tilbake kunne vært kuttet ut etter min mening. Men koser meg likevel med programmet :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg foretrakk den engelske versjonen(den ene sesongen jeg har sett). Der fikk man liksom mer innsikt i prosessen. I den norske synes jeg egentlig det bare blir en masse folk som svetter over symaskinen.....:klo:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Cordelia skrev:

Må si jeg foretrakk den engelske versjonen(den ene sesongen jeg har sett). Der fikk man liksom mer innsikt i prosessen. I den norske synes jeg egentlig det bare blir en masse folk som svetter over symaskinen.....:klo:

Å hvor fikk du sett den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...