Gå til innhold

Skyttens skriblerier

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

:vinke:

Takk for sms-samtalen. :klem:

Endret av pondusa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:legrine: Takk for alle hilsninger jenter :legrine: Det varmer et slitent hjerte!

Jeg får aldri sagt nok hvor glad jeg er for at dere ikke glemmer meg...Er litt redd for det noen ganger...

Skulle gjerne svart dere en og en men siden jeg for lengst burde både spist og sovet,får det bli med en kjapp oppdatering...

Sondre har forresten helt mørkmørk blå øyne enda! De er bare nydelige...Så dype og store at jeg kan drukne i dem når jeg ser på han og lurer på hva han tenker...

Ang sveisen til sambo så er det ikke så mye hår at den kan bli annet enn bra,samme hvor trøtt eller blind man er.......... :ler:

Hytta ja..Det er jo helt sprøtt og varmt sommervær her så der var det deilig å være! Men samtidig ble jeg så sabla drittlei av svigermor at jeg føler ikke for å se henne på leeeenge :frustrert: Fandens uflax at vi er bedt på middag der imorgen(allerede planlagt å skulke den...)samt at hun har bursdag på fredag...

Hun er snill-ja! Men duverden for en bedreviter og verdensmester til å si idiotiske ting...Eks;

"skal han ikke få mat snart?"

"jeg er sikker på mammaen din slanker deg"(sa det til Sondre)

"han er nå bra tynn ja...."

"er du sikker på du har nok melk?"

Etc etc etc........Sier hele tiden stakkars Sondre,stakkars liten bla bla bla....Takk for at hun får meg til å føle meg som verdens verste mor.BLÆH!!!!!!!

Skulle ønske hun bodde i Bangladesh akkurat nå....Men nok om det.Kunne kommet med fjørti fler eksempler men orker bare ikke tenke mer på henne idag...

Ellers så har vi det bra altså! Dvs at idag har Sondre hatt mageknip for første gang og det takler jeg litt dårlig...Jeg får så vondt i meg når han gråter så sårt og jeg ikke vet hva jeg skal gjøre...Midt i det hele kom L på besøk og like etter K.

Koselig egentlig sånn til vanlig men idag ble jeg superstressa og følte meg totalt mislykket og som en stor flopp.

I tillegg har jeg vært sur på sambo store deler av dagen.Han har nesten ikke vært hjemme,bare ordnet med bilen.Jeg vet jo at han må det iom at den snart skal registreres og has på kontroll,det bare kræsja med akkurat denne dumme dagen.

I tillegg har han sovet flere dupper idag og han er søren meg den som sover hele natta :frustrert:

Han har vært flink og båret Sondre og holdt han hele tiden unntatt når han har spist,men enda har jeg følt at han slipper billig unna...Ganske teit det da...

Men idag er jeg teit.Trøtt og teit. Har helt angst for at Sondre skal få kolikk...

Her ble det jammen meg bare syting,huff..liker ikke det jeg...

Skrevet

Må ha et glad innlegg også!

Sondre har fått sinnsprøtt(nytt ord folkens!) mange gaver :overrasket: Jeg har kommet helt ut av tellingen men at det er sikkert 30 gaver!Fra forskjellige folk!

Og mamma er jo helt på tuppa og handler titt og ofte så han mangler ingen klær denne karen! Og bra er det for hjelpes som han vokser,hohoi! Snart er 56 historie.Har allerede begynt å legge bort en del!

Ellers så er den store happynewsen at svogers skal ha sitt første prøverørforsøk i slutten av sept og har testedato rundt den dagen vi skal ha barnedåp!!!

Herremin som jeg håper at det blir gode nyheter!!!Sondre ønsker seg søskenbarn i dåpsgave!

Den skal vi forresten ha 15.okober.Det er litt spesielt siden det var bursdagen til min kjære morfar...Syns det er veldig fint jeg!

Skal pynte med blåskjell,små sneglehus og små hvite skjell.Det er så langt jeg har kommet i den planleggingen!

Har forresten fått dåpskjolen hit og vil prøve å få noen til å sy ny underkjole.Den består av en underkjole i blått tøy også er den heklet.Kjempefin!

Men jeg syns det er påtide med nytt tøy og sløyfer som passer..Mamma bare lo og sa hun regnet med det...Jeg blir litt mobbet for at jeg er så nøye på ting.... :sjenert: Menmen!

Nå skal jeg seriøst spise litt...Sondre sovnet i 22 tiden,da hadde han kun sovet 1,5 timer siden kl 13 idag.........Dumme oss la han i vugga her i stua...Skulle båret han rett på soverommet da.Nå kan han jo plutselig sove lenge....

Sambo snorker på sofaen...Lei av den fæle snorkelyden :frustrert:

Nei,jeg skulle ikke være sur og negativ...Da er det best å ta kvelden ;)

Skrevet

En kvelds- :klem:

Kommer sterkere tilbake i mårra snuppa mi ;)

Skrevet

:klem::blomst:

Hva er det den svigermoren din da? Går ikke ann å holde på sånn!

Skrevet

Herreg.. :frustrert: Jeg hadde sagt rett ut hva jeg mente til svigermor om det var meg.

At hun kan være sånn... :forvirret:

Jeg er sikker på du er verdens beste mor, så prøv å overse som best du kan vennen! :klem:

Så kos han har fått så mange gaver! :)

Håper du har det bra & koser deg :kose:

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Hei snuppa!

Så koselig å høre fra deg!

Savner deg når du ikke er her så ofte. Men jeg skjønner jo at du ikke kan sitte på kg dagen lang.Du har vel nok å henge fingrene i.

Hva i all verden er det med svigerbeistet da??

Kan jo ikke drive på sånn med en nybakt mamma. Synes du skal si noe til henne neste gang hun slenger ut en sånn teit kommentar!

Håper du har kommet deg i seng nå og at du sover godt.

Hils Sondre ;)

:klem: fra MrsP

Skrevet

Høres vannvittig slitsomt ut med svigermoren din. Er det kanskje en mulighet at sambo sier noe til henne? Hun bør da skjønne at den type prat ikke akkurat er oppbyggelig! :overrasket:

Skrevet

Håper du slipper unna svigermora di ei stund nå!

Koselig med oppdatering, du er savnet!

:klem:

Skrevet

Iss;Takk den trengtes!

Liv;Hun er nok bare hardt angrepet av hjernesvinn...........

Epica;Jeg pleier å si fra men akkurat nå orker jeg ikke si så mye..Blir så skuffet over henne og har sånn klump i halsen så jeg er redd jeg bare vil begynne å grine og bli misforstått og få hele hurven mot meg...

MrsP;Ja det er mer enn nok å gjøre! Helt sinnsprøtt hvor fort dagene går..Men jeg må venne meg til å ikke få gjort så mye om gangen..Har jo vært vant med det siden jeg var sykemeldt,men så var det så utrolig deilig å klare å gjøre ting igjen.Bare at nå får jeg ikke tid!

Fjellrypa;Han sier ikke så mye til noen han..Han pleier bare jatte med henne,det er det jeg også pleier å gjøre til vanlig.Er bare at nå er jeg sårbar som bare rakkern og tar alt til meg vettu..Da blir hvert ord sååå mye større enn det egentlig er. Er det som skuffer meg med svigermor.Vel,egentlig visste jeg vel at hun kom til å bli sånn.Hun eier fint lite empati syns jeg,og er mest opptatt av å få skryt for all jobbingen sin,al bæra hun plukker etc etc.

F.eks da vi kom på hytta kunne hun ikke få fortalt lenge nok om hvor mye hun hadde vaska og rydda før vi kom! Hver en krinkelkrok...

Jadda...Badet var så skittent at jeg ikke hadde appetitt på å ha vann i vasken der engang. Hun tror hun gjør så mye,i virkeligheten går hun bare rundt seg selv!

MissS;Godt å høre at jeg er savnet! Savner dere utrolig mye når jeg ikke får vært her på så lenge...

Vi skal til svigers på middag idag...om 2,5 timer :grine:

Sondre sovna kl ti og sov gudskjelov til kl tre! Så husker jeg ikke når han var våken og sov etter det...Litt trøtt ja..

Sambo tok han med seg opp så jeg fikk sove til ni vet jeg.Og da han sovnet etter puppen prøvde jeg og sove men det gikk ikke,enda sambo kosa på ryggen min og greier..Jaja..

Forresten så er renselsen over :sjarmor: Det kjennes temmelig bra ut down under så nå kan vi begynne å tenke på saker og ting igjen :sjarmor: GLEDER MEG!!!

Men så må vi vel begynne å tenke på prev. også..hemhem...Lurer på hva jeg skal bruke...Har lyst på sånn babycom eller hva det heter,men det er jo så dyrt....

Idag har jeg vasket en maskin klær og lagt sammen tøy fra to fulle stativer,samt vasket alle gulv :klappe: Innimellom Sondres minidupper...Ikke glad i å sove på dagtid den karen.Blir bare en halvtime nå og da og det holder ikke.Må få han til å venne seg på å spise ca tredje hver time så ikke magen hans blir så tullete..

Sambo tok han i vogna for en halvtime siden,håper han sovner godt der og sover lenge.Og at de triller lenge...Kjenner at jeg har et stort behov for å være litt alene nå...Sa det til sambo,at bare han og Sondre kunne dra på middag hos svigers.Jeg skal ikke spise engang for jeg liker ikke det de skal ha.Men han hadde snakket med dem og jeg skulle seff få noe annet.................

DIGRESJON;Fikk sms fra venninne G som har termin 17.sept;vannet gikk inatt og fødselen er igang!!!! WEEEEE!!!!!! Herregud nå fikk jeg gåsehud og alt her!

Såå...det ser ut for at jeg må i middag ja...Og nå kom gutta hjem...Like våkne som da de dro,begge to...Da er det bare å komme seg tilbake til virkeligheten...!

Skrevet

Høres ut som en tøff hverdag for deg vennen.. Håper Sondre bestemmer seg for å sove litt bedre og gi deg litt tid for deg selv...

Og svigerstrollet synes jeg du IKKE fortjener.. Synd du ikke kunne droppe middagen idag. Men dra i det minste tidlig hjem. Ikke la henne suge ut all energien fra deg..

Tenker på deg støtt og stadig, og hadde kommet opp til deg i ekspressfart dersom jeg hadde kunnet... :klem:

Skrevet (endret)

Svigermødre kan være utrolig slitsomme... også har man liksom ikke så lang lunte når det gjelder akkurat dem... :roll: Svigermødre altså... ;)

Sondre høres ut som en nydelig liten gutt ja... skjønner du koser deg - men at det er slitsomt med lite søvn og mas rundt mat og diverse...

Ellers må jeg si at jeg ble lettere panisk da jeg ikke fant dagboka di i graviditetsdagbøkene.... :overrasket: .... men så slo det meg... :sjenert:

Stor :klem:

Edit: Kan visst ikke stave svigermødre lenger jeg... ;)

Endret av Cr@sh
Skrevet

Slemme svigermor som får Skytte til å føle seg mislykket som mor!!!! :sinna:

Du er uten tvil i havet en KJEMPEGOD mamma!! :blomst: Alt du har skrevet her inne viser at du er helt super! :kose:

Kos deg videre med Sondre, og ikke la svigermonsteret forsure denne dyrebare baby-tiden for deg. :klem:

Skrevet

Enig med Kakao: Alt du har skrevet her inne viser at du er en super mamma! Det er helt vanlig med usikre tanker i starten, og hun svigermora di burde vite bedre enn å gjøre det verre. :frustrert:

Deilig at renselsen er ferdig! Og at du koser deg mellom slaga!

Hvor gammel har Sondre blitt nå? Jeg synes tida går så fort at jeg kommer helt ut av tellinga.

En stor :klem: til en super mamma!!!

Skrevet

Svigermødre er en utfordring ja...skjønner ikke hvordan de kan bli såå like :ler:

Høres jo ut som om dere har fått kosa dere litt også da, og at dere nyter tiden med Sondre :)

Deilig at renselsen er over da ;)

Ha en fortsatt fin kveld :klem:

P.S koselig å se deg her igjen...du har vært savnet vet du :klem:

Skrevet

Aruba! Jamaica! Oooohhhh I wanna take her-Bermuda,Bahama come on pretty mama :sjarmor: Kan dere sangen??!! :ler:

-Nei jeg er ikke full!! Bare i godt humør!

Middagen gikk over all forventning egentlig,jeg overså svigermor og skravlet intenst med svigerinna mi,samt leverte Sondre til svigermor mens hun enda hadde jobbeklærne på slik at hun fikk fult opp tvert.

Eks på hvor lite hun vet; Fortalte at Sondre hadde fått sukkervann,svigerinna mi sa;Åja! Svigermor;Hæ? Har du vært hos helsesøster med han?Er det der han har fått det?

HAAAALLOOOOOOOOO???????? Er det faktisk så dårlig stelt at hun seriøst ikke fatter at man kan greie å koke sukkervann selv?? Det er bare å le av folkens!

Føler meg fæl som baksnakker henne sånn,men jeg måtte bare ha ut noen kilo frustrasjon.............

Ellers så kom det et vennepar på besøk da vi kom hjem og de hadde med ei svær gulrotkake :sjarmor: SÅNNE besøk liker jeg!

Så kom L og dattera innom en snartur og da de var dratt kom supertante på snarvisitt! En fullspekket og veldig koselig ettermiddag!

De triste er at lillegull har hatt mageknip ikveld også...Han har fått sukkervann og sovnet i armene mine halv ti.Jeg får så vondt av han stakkars...Lille klumpen min som jeg elsker så utrolig mye...

Iss;Det går så bra så! Blir bare litt konsentrert klaging her inne...

Tenker masse på deg også vennen! Skal prøve å huske å sende deg en pm etterpå,har tenkt på det ei stund nå så!

Cr@sh;Hehe,jeg fant ikke min egen bok heller her i sted :ler:

Ja svigermødre er en egen rase tror jeg! Men vi overlever vi! Det værste er at jeg selv blir det en dag :grine: Og jeg vil ikke bli en sånn fæl en :ler:

Kakao;Tusen takk for at du sier det,det gjør godt! Føler at jeg takler ting bedre for hver dag! Men når det oppstår nye "skumle" situasjoner blir jeg litt svett ja!Men det ordner seg!

Miip;Sondre var fire uker igår :overrasket: Det er ikke bare du som ikke henger med skal jeg si deg! Hver dag går så fort at det er heeelt sykt! Snart skal sambo på jobben igjen og jeg skal fikse hverdagen alene med klumpen...Hjelp!

Lucky;Så koselig å høre! Dere er så snille alle sammen!

De går sikkert på en hemmelig svigermorskole hvor de lærer å plage folk :ler:

Neida,jeg skal ikke være så fæl!

Tenker jeg skal prøve noe nytt ikveld;nemlig legge meg før kl halv ett-ett!

Imorgen kommer S på besøk på formiddagen og H etterpå! Det blir bare koselig å skravle litt jenteprat! Og ingen av dem har barn,men gleder seg til den dagen så de elsker å høre om det meste! Og det er jo fint for ei skravlekjærring som meg som elsker å fortelle i det vide og brede :ler:

OI!! Glemte å fortelle at venninne G fikk tulla si idag! Nesten tre uker før termin så jeg ble helt forfjamsa da jeg fikk melding :ler:

Ellers så har jeg forresten bestilt lokaler og koldtbord til dåpen så da er det i boks :) Må prøve å få fikset invitasjoner etterhvert nå!

Aiaiai nå kom trøtttrollet for fullt her...............Men er veldig fornøyd med at jeg har vært innom meg selv hele to ganger idag! Håper jeg får besøkt dere imorgen!

Skrevet

Så bra svigermorbesøket gikk bra da, kjekt å ha en svigerinne å prate med :)

Det er nok en egen hemmelig svigermklubb hvor de planlegger hvordan de skal psyke oss ut :ler: Jeg liker jo mammaen min veldig godt da, så lurer på om svigerinna mi synes mamma er et sånt svigermor troll jeg :ler:

Så dumt at lillt gullet har så mye mageknip da, får håpe han slutter med det snart :tristbla: Men godt det hjelper med litt sukkervann ;)

Så koselig med masse besøk både i går og i dag. Kos deg masse :)

Ha en fin dag :klem:

Skrevet

:klappe:

Endelig er vi dagboknaboer!!

Trist å høre at snuppen sliter med magen, men det gjør sikkert 95% når de er på den alderen. Sukkervann, minifom, en dråpe malt kan hjelpe på.

Og bæring, så du får syselsette sambo om ettermiddag/kveldene så du får litt pusterom.

Svigermoren din skulle fått hørt noen gloser hos meg hadde vi treftes. Noen i min fam har også kommet med slike tåpelige utsagn, etterhvert lærer du å lukke ørene for det. Men dersom man er trett og sliten skal det jammen ikke mye til før man tilter, det vet jeg.

Dåpsplanlegging er gøy, pondus er forøvrig døpt 16.oktober...

Nå skal han snart få legge seg, og jeg skal prøve å få vasket litt. Skal i bursdag til datteren til søskenbarnet mitt i dag, pappan som har henne nå.

Jøss, så langt er det lenge siden jeg har skrevet, så du får bær over mæ meg.

:klem:

Skrevet

Lenge siden jeg har vært og lest hos deg, og enda lengre siden jeg har vært og skrevet hos deg.. HAr litt dårlig samvittighet.. Livet mitt er litt innsnevret for tiden, og KG-verdenen enda mer innsnevret. Er helt i min egen lille boble, og har begrenset kapasitet for hva jeg klarer å ta inn! Preammetåke kanskej? :ler:

Men jeg koser meg når jeg leser hos deg nå! Innleggene dine bobler over med Skytteenergi som de alltid har gjort, og jeg ler og smiler og blir giret og sint i takt med det du skriver! :ler: Og svigermoren din irriterer meg voldsomt akkurat nå! :frustrert:

Ser for meg Sondre som en helt nydelig liten skapning! :hjerte: Jeg jeg tror jeg har helt rett, eller hva Skyttemamma? :)

Ønsker deg en kjempefin dag videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...