AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #21 Skrevet 28. september 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Mulig jeg driter meg ut her. Men kan ikke jegere skyte hunden? Min hund er f.eks livredd dyrlegen og ville hatt en veldig dårlig opplevelse av å dra dit for så å bli avlivet. Hørt at jegere kan skyte intetanende hunder mens den feks koser seg ute, spiser godbiter i gresset osv. Da vet den ikke hva som skjer og dør gjerne lykkelig uvitende. Måtte vært en god og treffsikker jeger da. Ellers ville jeg kanskje valgt hjemmeavlivning, men dette er dyrere da. Ellers dekker jo noen forsikringer en viss sum når hunden dør. Hvis dere har dette så vil jo dere få avlivningen "dekket" ved utbetaling senere. Anonymkode: e4976...5a8 Man er aldri helt sikker når det kommer til skyting. Dyr er uforutsigbare og man vet ikke om den plutselig tar opp hodet eller noe når jegeren skal skyte... Tanken er veldig god for hundens del, men hvordan ville hunden reagert om det var fremmede som tok med seg hunden din i skogen? For du ville vel kanskje ikke vært vitne til det? Synes prisen man betaler for å få en verdig avslutning hjemme uten stress hos dyrleger om hunden er livredd er verdt hver krone, og at penger ikke skal stå i veien for at den skal ha en "fin" avslutning. Alternativt kan man ha hunden i bilen utenfor hos veterinæren når den får innsovingsprøyte. Her skal hunden hvertfall være i vandte omgivelser med folk han har kjent hele livet når den tid kommer om/når avliving blir et tema. Det fortjener han. Anonymkode: 3cd66...273
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå