Gå til innhold

Avliving av hund i Bergen. Pris?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pga alderdom må vi dessverre avlive vårt elskede familiemedlem. Jeg ønsker henne en human fredelig avslutning på livet. 

Men grunnet dårlig økonomi, lurer jeg på hvor i Bergen det er billigst med avliving og felles kremering. Og hvilke erfaringer dere hadde..

Anonymkode: 40f89...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvor det er billigst, men den ene gangen jeg har avlivet et dyr (hunden min) hadde jeg en veldig dårlig erfaring med dyreklinikken på Stend. Det var en grusom dag for meg, og da jeg kom til resepsjonen var det nesten som om hun som satt der skrek ut (da det var min tur) "Er det du som har bestilt avliving av hund i dag?". Det var det siste jeg trengte der og da, så jeg brøt ut i tårer. Min mor hadde akkurat samme opplevelse da hun måtte avlive sin katt. Hun som var (er?) i resepsjonen skulle hatt en annen jobb, for makan til uempatisk måte å oppføre seg på når man må avlive noe av det kjæreste man har. 

Anonymkode: 50aa4...5f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen Smådyrklinikk var MYE billigere på avlivning av undulat enn de andre ihvertfall. 

Jeg googlet. Mange av klinikkene har prislister på nett. 

Anonymkode: eba44...ce1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til noen i Bergen, men ring rundt litt å hør om pris, evnt sjekk med de som har prisliste på nett. Hvis du syntes det er ubehagelig, spør om.en venn kan ringe for deg. Jeg ville nok satset på en mindre klinikk drevet av en veterinær i stedet for en av de store kjedene. 

På hund varierer ofte pris på avliving litt utifra størrelsen på hunden. Så det kan være greit å opplyse om. 

 

Anonymkode: 7c9d4...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster stort sett det samme uansett hvor man går. Skiller gjerne 200kr ca.

Kremeringen koster 1500 usnsett pga det er kremasjonsfolka sin pris.

Avlivingen mener jeg kommer på ca 2000kr, men det avhenger av str på hund.

Lykke til. 💓

Måtte ta min elskede i januar, bare 3år gammel pga dårlige hofter. 💔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremering er «gratis» om man legger den i restavfallet, men da ville jeg pakket den godt inn. Restavfall går rett i forbrenningen her. 

Anonymkode: eba44...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.9.2019 den 23.47, KittySnow skrev:

Koster stort sett det samme uansett hvor man går. Skiller gjerne 200kr ca.

Kremeringen koster 1500 usnsett pga det er kremasjonsfolka sin pris.

Avlivingen mener jeg kommer på ca 2000kr, men det avhenger av str på hund.

Lykke til. 💓

Måtte ta min elskede i januar, bare 3år gammel pga dårlige hofter. 💔

Her koster det 5000 for kremering, dog i en helt annen del av landet enn Bergen.

Anonymkode: 96db1...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her koster det 5000 for kremering, dog i en helt annen del av landet enn Bergen.

Anonymkode: 96db1...7f9

Privat kremering da tenker eg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, KittySnow skrev:

Privat kremering da tenker eg?

Jeg mener å huske at hele hunden måtte sendes noen fylker bortover for kremering, men er ikke sikker på detaljene. Var brodern som fortalte meg det i fjor, så ikke førstehåndskunnskap.

Anonymkode: 96db1...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster rundt 2400- 3000 kr for avlivning og felles kremering i Bergen. 

Anonymkode: bc892...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale Dyreklinikken på Stend. Vi avlivet vår hund der og de laget en fin, rolig og stemningsfull tid den dagen vår hund var inne til avliving.

Anonymkode: c698a...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergen Smådyrkrematorium på Frekhaug er veldig hyggelige og serviceinnstilte. Anbefaler Dyreklinikken Tertnes for avliving. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det er på grunn av sykdom grunnet alder. For alder i seg selv er jo ingen grunn til å avlive!

Anonymkode: 9f25c...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg håper det er på grunn av sykdom grunnet alder. For alder i seg selv er jo ingen grunn til å avlive!

Anonymkode: 9f25c...8a1

Denne kunne du spart deg. Tror du det er enkelt å bestemme seg for å avlive hunden sin og at en god hundeeier ikke klarer å se når det er nødvendig? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Taffel skrev:

Denne kunne du spart deg. Tror du det er enkelt å bestemme seg for å avlive hunden sin og at en god hundeeier ikke klarer å se når det er nødvendig? 

Nei. Det er nettopp det jeg ofte ser det ikke er. Derfor jeg følte for å kommentere. 

Anonymkode: 9f25c...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/19/2019 at 4:57 PM, AnonymBruker said:

Kremering er «gratis» om man legger den i restavfallet, men da ville jeg pakket den godt inn. Restavfall går rett i forbrenningen her. 

Anonymkode: eba44...ce1

Hæ? Legge hunden i søpla liksom? Det er jo ikke akkurat en verdig avslutning på et liv. Er det ikke bedre å grave ned i skogen, eller gå til en hundekirkegård? Eller bare på tomta si?

Anonymkode: 50d2a...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Legge hunden i søpla liksom? Det er jo ikke akkurat en verdig avslutning på et liv. Er det ikke bedre å grave ned i skogen, eller gå til en hundekirkegård? Eller bare på tomta si?

Anonymkode: 50d2a...5c2

Den er jo død, jeg bryr meg ikke om hva de gjør med kroppen min når jeg legger på røret, liksom! Er det en stor hund må man grave en stund. Jeg har ikke sett noen dyrekirkegårder her, og ikke alle har hage....

Anonymkode: eba44...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg driter meg ut her. Men kan ikke jegere skyte hunden? Min hund er f.eks livredd dyrlegen og ville hatt en veldig dårlig opplevelse av å dra dit for så å bli avlivet. Hørt at jegere kan skyte intetanende hunder mens den feks koser seg ute, spiser godbiter i gresset osv. Da vet den ikke hva som skjer og dør gjerne lykkelig uvitende. Måtte vært en god og treffsikker jeger da. 

Ellers ville jeg kanskje valgt hjemmeavlivning, men dette er dyrere da. 

Ellers dekker jo noen forsikringer en viss sum når hunden dør. Hvis dere har dette så vil jo dere få avlivningen "dekket" ved utbetaling senere. 

Anonymkode: e4976...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...