Gå til innhold

Vondt etter egguttak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er igang med første runde med IVF, og hadde egguttak sist fredag og innsett nå på mandag. Selve egguttaket foregikk smertefritt, men etterpå har jeg hatt vondt. Skikkelig oppblåst og stinn mage. Vanskelig å stå ordentlig oppreist da det gjør vondt å strekke ut magen. Er en blanding av mageknip og ømhet i hele mageområdet. Hvis jeg anstrenger meg for mye blir jeg kvalm og andpusten. Hørt mye om at egguttak skal gjøre så vondt, men har ikke så mye kjennskap til hva som er normalt etterpå. Er det noen som har hatt mye smerter en god stund etter egguttak og vil dele noen erfaringer? Når gikk det over? Fikk ut 10 egg så da er det vel ikke snakk om overstimulering heller?

Anonymkode: d9d98...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde vondt og var litt oppblåst allerede før uttak og det ble absolutt ikke noe bedre etter uttak (15 egg ut). synes det var verst å gå på toalettet, da ble det et skikkelig press som satt som et belte rundt hele nedre del av magen. Satt ikke inn på det tidspunktet pga altfor store eggstokker og væske i buken. Smertene ga seg etter et par uker. Høres ut som du kan være overstimulert dsv. Det så tydeligvis greit ut i magen din når de satt inn på mandag? Det blir nok ikke bedre hvis du blir gravid heller, for hcg trigger overstimuleringen 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...