Gå til innhold

Har jeg snitt på C eller B?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha regnet snittet mitt fra bachelor-graden min så fikk jeg 3,61. C er 3 og B er 4.

Betyr dette at jeg kan runde opp og si at jeg har B i snitt, eller må jeg få minst 4,0 for å kunne si at jeg har et B-snitt?

Anonymkode: 229a1...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke helt sikker, men tror du må ha 4,0 for å ha et B-snitt 🤷‍♀️

Vet i hvertfall at masteren min hadde C-snitt som minstekrav, altså minst 3,0 i snitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A = 6, B = 5, C = 4, D = 3, E = 2, F = stryk. Jeg tror du har et snitt på D. Vet ikke om de runder opp, men i så tilfelle har du C i snitt. 

Anonymkode: 4a5de...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, herremin. Se at de bare har tall opp til fem! Her lærte jeg noe nytt. Unnskyld, og takk for ny lærdom! 

 

Anonymkode: 4a5de...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

A = 6, B = 5, C = 4, D = 3, E = 2, F = stryk. Jeg tror du har et snitt på D. Vet ikke om de runder opp, men i så tilfelle har du C i snitt. 

Anonymkode: 4a5de...edd

Poengskalaen din er feil da A = 5.

Anonymkode: e191e...80b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha regnet snittet mitt fra bachelor-graden min så fikk jeg 3,61. C er 3 og B er 4.

Betyr dette at jeg kan runde opp og si at jeg har B i snitt, eller må jeg få minst 4,0 for å kunne si at jeg har et B-snitt?

Anonymkode: 229a1...9df

I henhold til alminnelige avrundingsregler har du B i snitt. Dette er imidlertid litt upresist, og jeg ville derfor heller oppgitt snittet som B/C eller svak B. 

Anonymkode: e191e...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I henhold til alminnelige avrundingsregler har du B i snitt. Dette er imidlertid litt upresist, og jeg ville derfor heller oppgitt snittet som B/C eller svak B. 

Anonymkode: e191e...80b

Hvorfor skal TS gjøre seg dårligere enn hun er? Det ville aldri en mann gjort. B er B. Godt jobba! 👍🏼

Anonymkode: 87392...c4d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal TS gjøre seg dårligere enn hun er? Det ville aldri en mann gjort. B er B. Godt jobba! 👍🏼

Anonymkode: 87392...c4d

4.49 er noe helt annet enn 3.51. Ingen grunn til å gjøre seg bedre enn man er heller, annet enn for å stille seg i et bedre lys. Og det kan noen ganger slå feil. 

Anonymkode: 0af7c...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...