Gå til innhold

«Ghostet» etter jobbintervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

For snart 3 uker siden var jeg på et jobbintervju. Jeg ble intervjuet av 2 av sjefene i bedriften. 3 dager etter intervjuet fikk jeg en melding om at de beklaget at jeg ikke hadde fått noen tilbakemelding enda, men at de ventet på endelig avgjørelse fra sin sjef igjen. 

3 dager etter det igjen fikk jeg beskjed om at de skulle snakke med sjefen sin den dagen og at jeg ville høre fra dem i løpet av kvelden/morgendagen. 

Noen dager etter hadde jeg fortsatt ikke hørt noe og spurte om de hadde tatt en endelig avgjørelse. Jeg fikk aldri noe svar. Forsøkte så å ringe, men ingen svar. 

Jeg skjønner jo at jeg sannsynligvis ikke fikk jobben, men jeg syntes det er så frekt å bare la være å svare istedenfor å gi et svar? «Beklager, stillingen gikk til en annen».

Vi var 4 personer på intervju, så det er altså kun snakk om 3 personer som de eventuelt måtte tatt seg 3 sekunder til å si dette til. 

Er dette vanlig? 

Anonymkode: 1a0a9...7c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplevde noe lignende. De sa jeg skulle komme inn på 2.gangsintervju. Hørte aldri noe mer. Prøvde å kontakte de, men fikk hverken svar på telefon eller mail.

Anonymkode: a6c79...963

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også ghostet en gang. Jeg var på intervju med sjefen i bedriften. Hun sa jeg skulle få datoer for opplæringsvakter så fort jeg hadde levert politiattest og noen andre papirer. Jeg sendte alt som skulle sendes, men hørte ikke noe mer fra bedriften. Jeg sendte Mail og prøvde å ringe, men fikk ikke svar. Jeg synes det er veldig frekt og dårlig gjort. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Apekatten skrev:

Jeg ble også ghostet en gang. Jeg var på intervju med sjefen i bedriften. Hun sa jeg skulle få datoer for opplæringsvakter så fort jeg hadde levert politiattest og noen andre papirer. Jeg sendte alt som skulle sendes, men hørte ikke noe mer fra bedriften. Jeg sendte Mail og prøvde å ringe, men fikk ikke svar. Jeg synes det er veldig frekt og dårlig gjort. 

Helt utrolig! I ditt tilfelle så hadde jeg bare møtt opp tror jeg. Så fikk hun heller forklare seg ansikt til ansikt.

Får lyst til å gjøre det samme selv, jeg brukte LANG tid på å forberede intervjuet og syntes det er så utrolig frekt å ikke engang gidde å sende en liten melding om at jobben gikk til en av de andre.

TS

Anonymkode: 1a0a9...7c3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt utrolig! I ditt tilfelle så hadde jeg bare møtt opp tror jeg. Så fikk hun heller forklare seg ansikt til ansikt.

Får lyst til å gjøre det samme selv, jeg brukte LANG tid på å forberede intervjuet og syntes det er så utrolig frekt å ikke engang gidde å sende en liten melding om at jobben gikk til en av de andre.

TS

Anonymkode: 1a0a9...7c3

Ville sendt de mail og sagt at du aldri blir å kjøpe deres varer eller tjenester. Og at du blir å fortelle dette til alle du kjenner. I dagens markeder er det begrenset med kunder, og positiv kontakt med omgivelsene er alfa omega for bedrifter av de fleste slag. Slike useriøse aktører bør boikottes. Det koster faktisk endel å miste en kunde og om en kunde tar den negative opplevelsen via jungeltelegrafen kan det faktisk skade virksomheten. 

Anonymkode: c6815...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt utrolig! I ditt tilfelle så hadde jeg bare møtt opp tror jeg. Så fikk hun heller forklare seg ansikt til ansikt.

Får lyst til å gjøre det samme selv, jeg brukte LANG tid på å forberede intervjuet og syntes det er så utrolig frekt å ikke engang gidde å sende en liten melding om at jobben gikk til en av de andre.

TS

Anonymkode: 1a0a9...7c3

Hva mener du med lang tid?Og hvordan forberedte du?

Anonymkode: 430df...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med lang tid?Og hvordan forberedte du?

Anonymkode: 430df...a1c

Hva mener du? Jeg forberedte meg som vanlig før et jobbintervju? Brukte ikke dagevis, men poenget er at man setter jo av tid og da forventer man i det minste et svar på hvordan det gikk. 

TS

Anonymkode: 1a0a9...7c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du? Jeg forberedte meg som vanlig før et jobbintervju? Brukte ikke dagevis, men poenget er at man setter jo av tid og da forventer man i det minste et svar på hvordan det gikk. 

TS

Anonymkode: 1a0a9...7c3

Hvor mye tid?

Anonymkode: 430df...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye tid?

Anonymkode: 430df...a1c

Det er jo nødvendigvis ikke kun snakk om den fysiske forberedelsen.... Mange går med hodet full av tanker, skvetter når telefonen ringer, sover dårlig fordi de er så spent, får ikke gjort det de skal osv. Mange bruker utrolig mye tid og energi i hele denne prosessen, og da er det respektløst å behandle evt kandidater slik! 

Anonymkode: 4ff02...ade

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye tid?

Anonymkode: 430df...a1c

Skjønner fortsatt ikke hva du mener. Har du vært på jobbintervju før? Skrevet søknader? 😅😅😅 Du virker å ta ting ekstremt bokstavelig, ikke for å være frekk🙈

TS

Anonymkode: 1a0a9...7c3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, padawan skrev:

Det er svært få steder som gidder å si ifra at en ikke fikk jobben.

Hvor er kilden din på dette? Jeg har aldri hørt om noen som ikke har fått tilbakemelding i min omgangskrets. Selv der de har store gruppeintervjuer o.l. 

Eller snakker du om jobber du selv har søkt på? Isåfall kjipt at flere har samme erfaring! 

TS 

Anonymkode: 1a0a9...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller snakker du om jobber du selv har søkt på? Isåfall kjipt at flere har samme erfaring! 

TS 

Anonymkode: 1a0a9...7c3

Det er av egen erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på to intervjuer hvor jeg ikke fikk jobben, og fikk ikke beskjed om at jeg ikke hadde fått den, hos noen av dem. Trodde det var normalt jeg. 

Anonymkode: f98d5...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

For snart 3 uker siden var jeg på et jobbintervju. Jeg ble intervjuet av 2 av sjefene i bedriften. 3 dager etter intervjuet fikk jeg en melding om at de beklaget at jeg ikke hadde fått noen tilbakemelding enda, men at de ventet på endelig avgjørelse fra sin sjef igjen. 

3 dager etter det igjen fikk jeg beskjed om at de skulle snakke med sjefen sin den dagen og at jeg ville høre fra dem i løpet av kvelden/morgendagen. 

Noen dager etter hadde jeg fortsatt ikke hørt noe og spurte om de hadde tatt en endelig avgjørelse. Jeg fikk aldri noe svar. Forsøkte så å ringe, men ingen svar. 

Jeg skjønner jo at jeg sannsynligvis ikke fikk jobben, men jeg syntes det er så frekt å bare la være å svare istedenfor å gi et svar? «Beklager, stillingen gikk til en annen».

Vi var 4 personer på intervju, så det er altså kun snakk om 3 personer som de eventuelt måtte tatt seg 3 sekunder til å si dette til. 

Er dette vanlig? 

Anonymkode: 1a0a9...7c3

I den travle hverdagen fant de den de lette etter og fortsatte med sitt. 

Deg glemte de, og det er utrolig respektløst! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye tid?

Anonymkode: 430df...a1c

Sikkert mer tid enn det ville tatt bedriften å si «Beklager, stillingen gikk til en annen kandidat.»

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med ansettelser i det offentlige og her går det mer enn 3 uker. Mange skal intervjues og referanser innhentes =det går minst to uker etter søknadsfrist utløpt. Så skriver jeg søkervurdering til HR og fagforbund. Så vurderer de en uke eller to. Så skrives kontrakt til førstevalget og sendes fra HR. Det går fort en uke + før kandidaten mottar denne, så kan drt gå en uke før kandidaten svarer nei, og da er vi i prosess med ny kandidat. Det kan ta lang tid før jeg sender ut et svar om at jeg beklager, men stillingen gikk til en annen.

Anonymkode: 14284...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på, hvis de vil ha deg så handler de som regel kjapt.

Anonymkode: 22056...a8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er kilden din på dette? Jeg har aldri hørt om noen som ikke har fått tilbakemelding i min omgangskrets. Selv der de har store gruppeintervjuer o.l. 

Eller snakker du om jobber du selv har søkt på? Isåfall kjipt at flere har samme erfaring! 

Det er veldig mange som aldri får noe svar. Det har jeg fra min omgangskrets som har skrevet 100 vis av søknader, de får aldri et svar en gang. Noen ganger kommer man til et intervju, da får noen svar om at de ikke har fått jobben, men også der hender det at man aldri hører noe mer. Har selv opplevd dette men det er jo over 30 år siden, så det er tydeligvis ikke mye som har endret seg på dette. Private bedrifter er vel de verste på dette her, og det er ikke noen krav til at de skal gjøre det heller ? Offentlige bedrifter har mer krav til innsikt i søkerprosessen, og der er det nok litt andre tilstander. I private bedrifter virker det som i mange tilfeller bare er stillinger som er lyst ut fordi det er krav om at de skal lyses ut, men at det allerede er avgjort internt hvem som får jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...