AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #21 Skrevet 18. september 2019 Min som blir 3,5 år til jul, får ikke pakkekalender en gang. Vi er så kjipe at kommende ettåring ikke får julegave fra oss også. Eller kanskje, hvis det er noe hun mangler. Hun forstår ikke noe av det, og hun sover helt sikkert når gavene åpnes🤷🏼♀️ Anonymkode: c851a...643 3
Alan Smithee Skrevet 19. september 2019 #22 Skrevet 19. september 2019 Jeg skal gå mot strømmen, jeg. Min datter fikk julekalender sin første jul, selv om hun var fem måneder og ikke forsto noen ting. Det var viktig for meg å starte tradisjonen, og jeg liker å kunne si at hun har hatt kalender hver eneste jul. Det var noe jeg gjorde for meg, ikke for henne. Og gavene? De var ting hun hadde trengt uansett. Et par smokker, nye barneskjeer, og masse bleier - jeg tror på nytteting i kalenderne.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #23 Skrevet 19. september 2019 6 minutter siden, Alan Smithee skrev: Jeg skal gå mot strømmen, jeg. Min datter fikk julekalender sin første jul, selv om hun var fem måneder og ikke forsto noen ting. Det var viktig for meg å starte tradisjonen, og jeg liker å kunne si at hun har hatt kalender hver eneste jul. Det var noe jeg gjorde for meg, ikke for henne. Og gavene? De var ting hun hadde trengt uansett. Et par smokker, nye barneskjeer, og masse bleier - jeg tror på nytteting i kalenderne. Pakke inn bleier? Virkelig? Anonymkode: e3bbb...4b3 4
Alan Smithee Skrevet 19. september 2019 #24 Skrevet 19. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Pakke inn bleier? Virkelig? Anonymkode: e3bbb...4b3 Ja - og så åpnet vi sammen, og hun lekte med papiret. Det var fjollete, for all del, men fryktelig koselig, og jeg skal gjøre det igjen med nestemann. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #25 Skrevet 19. september 2019 3 minutter siden, Alan Smithee skrev: Ja - og så åpnet vi sammen, og hun lekte med papiret. Det var fjollete, for all del, men fryktelig koselig, og jeg skal gjøre det igjen med nestemann. det var også veldig lurt 😁 kan jo om så va gjøre det for min del som du sier selv om kanskje ungen synes det er teit når han blir 18 år, så vet jeg iallefall selv at jeg syntes det var koselig. Kan jo hende han også synes det er en god ide til sine barn i senere tid Anonymkode: bef0d...099
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #26 Skrevet 19. september 2019 Barnet vil være rundt to måneder til jul. Jeg vil tro at det er mye, mye annet som du vil bruke fokuset og tiden din på i den tiden. Anonymkode: 09576...77d 4
Kittykat Skrevet 19. september 2019 #27 Skrevet 19. september 2019 På 18.9.2019 den 11.49, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har snart termin. Ønsker å lage til en liten adventskalender til den lille til jul. Han vil være ca 2 mnd til jul. Noen som har tips til hva som kan være i pakkene ? Liker å ordne med ting tidlig og ikke i siste liten så tenkte å begynne snart😁 Anonymkode: bef0d...099 Dette synes jeg var en veldig koselig tanke ❤️ Den første julen er alltid spesiell 🎅 Det som kan være i advendtskalenderen kan jo være ting som smokker, biteringer, en kosebamse, enkle klær som sokker, smekker, body osv. Eller som en annen over foreslo: ta masse bilder dette året og de 3-4 neste årene og lag en veldig personlig fotobok av avdentstidene.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. september 2019 #28 Skrevet 19. september 2019 23 timer siden, WhisperingWind skrev: Hva er poenget? Samme lurte jeg på, en baby forstår jo null av både julekalender og julegaver.
labine Skrevet 19. september 2019 #29 Skrevet 19. september 2019 Mener jeg har sett et sted noen som hadde en slags julekalender som var et tre som hang på veggen. Så hadde de 24 juletrepynteting, blant annet stjerne, som skulle opp på treet, alt da i 2d. Pynten tror jeg ble festet med borrelås. Den samme kalenderen kan da brukes i flere år og etthvert kan jo barna velge hva som skal opp hver dag. Med en slik kalender ville jeg valgt at barnet/barna kunne velge selv hver dag om hva skal opp hvor. Bortsett fra stjerna som skal på toppen på julaften. Og om man får flere barn så kan man jo lage 24 juletrepynteting til. (i så fall vil jeg anbefale at stjerna blir de voksnes oppgave å sette på på julaften - sannsynligvis vil begge/alle barna sette på den. Julaften er ikke en dag for krangling og diskusjon om man kan unngå det). Jul handler mye om å ha de samme rutiner og vaner fra år til år, barn er også ofte glad i rutiner så jeg tror jeg ville prøvd å få til noe slikt. Det vil også bli et godt barndomsminner (og ikke minst mindre jobb med julekalender for deg)
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #30 Skrevet 19. september 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: det var også veldig lurt 😁 kan jo om så va gjøre det for min del som du sier selv om kanskje ungen synes det er teit når han blir 18 år, så vet jeg iallefall selv at jeg syntes det var koselig. Kan jo hende han også synes det er en god ide til sine barn i senere tid Anonymkode: bef0d...099 Ja du synes nok at det er koselig å pakke opp bleier, babyen derimot tviler jeg på liker det nå særlig. Synes det er tragisk hvordan man på død og liv må innføre tradisjoner så tidlig som mulig om man så må pakke inn ett par bleier som man tvinger en baby til å være med å pakke opp, hver bidige dag i 24 dager. Det er på grensen til det bisarre, og ikke minst sløsing av papir forgjeves. Anonymkode: e3bbb...4b3 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #31 Skrevet 19. september 2019 Pakke inn en og en bleie i gavepapir... er det rart jordkloden vår koker? Men et faktisk forslag: Lag en kalender. Ikke fyll den med gaver, men lag den faktiske kalenderen. Stoff og filt og nisser og fine farger, med hemper eller lommer til å ha gavene i de neste årene som dere kan henge opp hvert år. Da kan det være et prosjekt du husker fra den første julen sammen, og som dere kan snakke om når barnet er større. Første juleverksted, fin tradisjon å starte. Syns ellers både ideene om fotobok og sangkort er gode, det er noe som kan brukes igjen og igjen. Anonymkode: 00162...ab9 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå