AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #1 Skrevet 18. september 2019 Håper noen som har opplevd/opplever lignende kan hjelpe meg med hva dette kan være... I over 2 måneder har jeg slitt med at jeg konstant er sliten og har en slags ømhet i alle muskler i hele kroppen. Jeg jobber bare deltid i en middels tung jobb hvor jeg står hele dagen, mye i ensformig arbeidsstilling. Ved endt arbeidsdag er jeg helt utmattet og orker ikke annet enn å ligge på sofaen resten av dagen, bare det å lage en enkel middag er et ork. Jeg trente regelmessig 1-3 ganger hver uke, men har de siste 3 ukene kuttet dette ut både for jeg har ikke overskudd og at jeg følte meg bare verre av treninga.. Ellers sover jeg godt og spiser variert. Jeg meldte meg nylig som blodgiver hvor dem testet meg for blant annet jern, men alt var normalt.. Tidligere i år gikk jeg på D-vitamin tilskudd for noe lavt mangel. Jeg er så fryktelig lei av at dagene mine ikke går til annet enn å hvile og kjenne på denne ømheten i kroppen. Jeg var hos legen idag og har tatt blodprøver som jeg får svar på Ila 1-2 uker... Anonymkode: 8f4f2...853
Gjest Familytree Skrevet 18. september 2019 #2 Skrevet 18. september 2019 I tillegg til tretthet, lider du av problemer med å huske ting? Glemmer du hvor du forlot tastene, eller har du problemer med å huske navn og gater?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #3 Skrevet 18. september 2019 23 minutter siden, Augustotejerina said: I tillegg til tretthet, lider du av problemer med å huske ting? Glemmer du hvor du forlot tastene, eller har du problemer med å huske navn og gater? Ja, men jeg er litt sånn til vanlig og. Må ofte bli påminnet om helt vesentlige ting av samboer eller kollegaer på jobb. Når jeg tenker meg om har faktisk dette vært verre i det siste.. Men det kan vel bare skyldes slitenheten? Anonymkode: 8f4f2...853
Gjest Familytree Skrevet 18. september 2019 #4 Skrevet 18. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men jeg er litt sånn til vanlig og. Må ofte bli påminnet om helt vesentlige ting av samboer eller kollegaer på jobb. Når jeg tenker meg om har faktisk dette vært verre i det siste.. Men det kan vel bare skyldes slitenheten? Anonymkode: 8f4f2...853 Ja, selvfølgelig. Jeg vil lage en liste over ting, og du bør svare ærlig ja eller nei. Lider du ...? a. Minnetap b. Svimmelhet eller svimmelhet. c. Akutt hodepine om morgenen. d. Du har problemer med å sove, og du skifter ofte posisjon. e. Skjelving i hendene. f. Problemer med å svelge.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #5 Skrevet 18. september 2019 Hei kjenner litt til problematikken i den forstand at jeg har også slitt ofte med å føle med sliten og utmattet psykisk, der jeg vil bare sove, noen ganger etter en lang natt med søvn våknet slutten og grei med det første jeg våknet. Jeg holder fremdeles på å finne ut hva det kan så være. Det er lite hjelp å få hos fastlegen, jeg har ofte hørt at man må ta magnesium, og vitamin B3 (niacin) item å vite hvor mye og hvor ofte. Jeg har nå startet med å ta vitamin B3 kan ikke si om det har hjulpet mye da jeg har nettopp startet med det, jeg tar vitamin D3 og har gode verdier sist målt i august hadde jeg et nivå på 126mmol (noe høyt men føler at i Norge opererer de andre standarder enn i resten av verden don't ask me why) Jeg handler kun vitaminer på iHerb, du får høyere doser osv. Nå har jeg senest igår kommet bort i noe som heter pyrrole depression og mange av symptomer har jeg kjent meg igjen. Men igjen virker det så er lite kjent i Norge. Jeg ville anbefale deg å lese litt mer om kosthold legen anbefalte bøker om abram hoffer, og igår hørte jeg på noe YouTube videoer av Patrick Holdford. Jeg skal kjøpe noe av hans bøker nå på book depository. Jeg vet ikke om min historie kan hjelpe deg, men jeg har virkelig mer tro på kosthold og vitaminer og take out time. Jeg merker også at jeg blir sliten etter lange perioder med intens jobbing og når det kommer mørk tiden. Jeg blir sliten av å omgås med mange mennesker (sosial withdrawal er også en av symptomene til pyrrole) til slutt så føler jeg at man må selv ta en grundig gjennomgang for det er lite en kan få av hjelp hos legene og de kjenner kun til den vanlige vestlige medisinen. Sjekk the vitamin movie som du finner på YouTube. Masse lykke til og ta vare på deg!!!! 💗 Anonymkode: 13df9...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #6 Skrevet 18. september 2019 4 minutter siden, Augustotejerina said: Ja, selvfølgelig. Jeg vil lage en liste over ting, og du bør svare ærlig ja eller nei. Lider du ...? a. Minnetap Ja b. Svimmelhet eller svimmelhet. Jeg svimler når jeg feks reiser meg opp, men ikke ellers. c. Akutt hodepine om morgenen. Nei d. Du har problemer med å sove, og du skifter ofte posisjon. Nei, jeg sover godt om natten. e. Skjelving i hendene. Nei. f. Problemer med å svelge. Nei. Anonymkode: 8f4f2...853
Gjest Familytree Skrevet 18. september 2019 #7 Skrevet 18. september 2019 (endret) Du har det bra, du har sikkert hatt mye slitensheten de siste ukene. Noe du allerede sa, men jeg vil anbefale deg å gå til legen hvis du lider av noe av det jeg nevnte på listen. Forsikre deg om at legene ikke kaster noe😊 Endret 18. september 2019 av Familytree
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #8 Skrevet 18. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hei kjenner litt til problematikken i den forstand at jeg har også slitt ofte med å føle med sliten og utmattet psykisk, der jeg vil bare sove, noen ganger etter en lang natt med søvn våknet slutten og grei med det første jeg våknet. Jeg holder fremdeles på å finne ut hva det kan så være. Det er lite hjelp å få hos fastlegen, jeg har ofte hørt at man må ta magnesium, og vitamin B3 (niacin) item å vite hvor mye og hvor ofte. Jeg har nå startet med å ta vitamin B3 kan ikke si om det har hjulpet mye da jeg har nettopp startet med det, jeg tar vitamin D3 og har gode verdier sist målt i august hadde jeg et nivå på 126mmol (noe høyt men føler at i Norge opererer de andre standarder enn i resten av verden don't ask me why) Jeg handler kun vitaminer på iHerb, du får høyere doser osv. Nå har jeg senest igår kommet bort i noe som heter pyrrole depression og mange av symptomer har jeg kjent meg igjen. Men igjen virker det så er lite kjent i Norge. Jeg ville anbefale deg å lese litt mer om kosthold legen anbefalte bøker om abram hoffer, og igår hørte jeg på noe YouTube videoer av Patrick Holdford. Jeg skal kjøpe noe av hans bøker nå på book depository. Jeg vet ikke om min historie kan hjelpe deg, men jeg har virkelig mer tro på kosthold og vitaminer og take out time. Jeg merker også at jeg blir sliten etter lange perioder med intens jobbing og når det kommer mørk tiden. Jeg blir sliten av å omgås med mange mennesker (sosial withdrawal er også en av symptomene til pyrrole) til slutt så føler jeg at man må selv ta en grundig gjennomgang for det er lite en kan få av hjelp hos legene og de kjenner kun til den vanlige vestlige medisinen. Sjekk the vitamin movie som du finner på YouTube. Masse lykke til og ta vare på deg!!!! 💗 Anonymkode: 13df9...5b3 Jeg håper virkelig at det viser mangler på blodprøvene slik at det bare er å ta tilskudd for å bli bedre! Men klarer ikke å riste av meg følelsen at det er noe mer alvorlig Takk for råd og lykke til til deg også! ❤️ Anonymkode: 8f4f2...853 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #9 Skrevet 18. september 2019 Opplever du å være stiv i kroppen, særlig om morgenen? Blir du verre når du trener? (Ekstra støl) Anonymkode: 1534c...670
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #10 Skrevet 18. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Opplever du å være stiv i kroppen, særlig om morgenen? Blir du verre når du trener? (Ekstra støl) Anonymkode: 1534c...670 Ja! 🙈 Slik at jeg sliter med å komme meg utav senga, utsetter lengst mulig med å stå opp.. Og det var derfor jeg slutta å trene ja, fordi jeg ble bare verre 😕 I dag har jeg fri etter to dager på jobb og er helt utslitt i hele kroppen, orker ikke annet enn å ligge på sofaen Anonymkode: 8f4f2...853
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #11 Skrevet 18. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja! 🙈 Slik at jeg sliter med å komme meg utav senga, utsetter lengst mulig med å stå opp.. Og det var derfor jeg slutta å trene ja, fordi jeg ble bare verre 😕 I dag har jeg fri etter to dager på jobb og er helt utslitt i hele kroppen, orker ikke annet enn å ligge på sofaen Anonymkode: 8f4f2...853 Har du hatt det slik før, at du har opplevd å ha samme mønster av symptomer ? Kan du kjenne igjen om det kommer etter en periode med mye jobbing eller annet stress? Anonymkode: 13df9...5b3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #12 Skrevet 18. september 2019 55 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg håper virkelig at det viser mangler på blodprøvene slik at det bare er å ta tilskudd for å bli bedre! Men klarer ikke å riste av meg følelsen at det er noe mer alvorlig Takk for råd og lykke til til deg også! ❤️ Anonymkode: 8f4f2...853 Vel det er kjekt om det vises på blodprøver men ikke alltid vil det vise noe, og du kan fortsatt ha de samme symptomene og blodprøver er fine slik er det for meg. Men noe er gale, ellers hadde en ikke vært sliten. Anonymkode: 13df9...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #13 Skrevet 18. september 2019 Har du tatt blodprøver av stoffskifte? Når jeg hadde lignende symptomer var det på grunn av stoffskifte. Anonymkode: dfce3...e76
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #14 Skrevet 18. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har du hatt det slik før, at du har opplevd å ha samme mønster av symptomer ? Kan du kjenne igjen om det kommer etter en periode med mye jobbing eller annet stress? Anonymkode: 13df9...5b3 Nei, langt fra like ille som nå. Jeg jobber bare 3 dager fast i uken, med noen ekstravakter innimellom. Så er det en ganske stille periode på jobb, så har ikke opplever lite stress/økt arbeidsmengde heller. Jeg synes det er kjempe rart at jeg skal være så sliten når jeg jobber så lite og har flere dager med fri i uken til å hvile på... Anonymkode: 8f4f2...853
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #15 Skrevet 18. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har du tatt blodprøver av stoffskifte? Når jeg hadde lignende symptomer var det på grunn av stoffskifte. Anonymkode: dfce3...e76 Jeg skulle få blant annet det testet nå. Hva går det utpå egentlig, med høyt/lavt stoffskifte? Anonymkode: 8f4f2...853
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #16 Skrevet 18. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, langt fra like ille som nå. Jeg jobber bare 3 dager fast i uken, med noen ekstravakter innimellom. Så er det en ganske stille periode på jobb, så har ikke opplevd mer stress/økt arbeidsmengde heller. Jeg synes det er kjempe rart at jeg skal være så sliten når jeg jobber så lite og har flere dager med fri i uken til å hvile på... Anonymkode: 8f4f2...853 Skrivefeil rettet Anonymkode: 8f4f2...853
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #17 Skrevet 18. september 2019 Ingen fler? Anonymkode: 8f4f2...853
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #18 Skrevet 18. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle få blant annet det testet nå. Hva går det utpå egentlig, med høyt/lavt stoffskifte? Anonymkode: 8f4f2...853 Er litt komplisert å bare svare på i en setning (er heller ikke så god på dette), men for høyt eller lavt stoffskifte kan gi veldig mange ulike symptomer. Er vanlig å ta prøver av stoffskifte når man kjenner seg unormalt trett og sliten. Du kan lese litt om lavt stoffskrifte her: https://helsenorge.no/sykdom/hormoner/lavt-stoffskifte-hypothyreose Anonymkode: dfce3...e76 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå