Gå til innhold

Sykemeldt og sykepenger hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei er 100 prosent sykemeldt pga svangerskap (bekkenet). Tar 3 programfag på vg2 skole og jobber (ikke nå da) ved siden av. Har sendt søknad om sykepenger for en uke siden og det har enda ikke skjedd noe, når forventes svar? (Arbeidsgiver er forresten fritatt fra å betale meg lønn de 16 første dagene eller noe slikt). Har jeg og i det hele tatt rett på å få penger mtp. utdanning? Synes dette er så forvirrende, aldri vært borti et så forvirrende system hehe. Jeg trenger å vite hvor mye jeg har å rutte med, jeg får nesten ingen støtte av skolen. 

Kan godt ringe nav imorgen å høre selvsagt, bare lurer fælt. Sjefen min forresten ringte meg idag og ba meg komme innom imorgen for å skrive under på noe om at «jeg har fått penger» skjema, hun var ikke like klok på det selv så jeg får se. 

Anonymkode: 99135...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke har opparbeidet deg rett til sykepenger så får du jo ikke noe.

Men, er det ikke litt dårlig planlegging å bli gravid nå? Når er termin? 

 

Anonymkode: 9e931...848

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver skal betale deg for de første 16 dagene, og så søke NAV om å få de tilbake.

Har arbeidsgiver sendt inn inntekstgrunnlaget ditt? Tipper det er det feilen ligger. 

Ja, du har rett på penger. 

Anonymkode: 28b9f...3a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har rett på sykepenger. Hvor lang tid det tar vet jeg dessverre ikke, ville hørt med nav. 

Anonymkode: 32c4d...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke har opparbeidet deg rett til sykepenger så får du jo ikke noe.

Men, er det ikke litt dårlig planlegging å bli gravid nå? Når er termin? 

 

Anonymkode: 9e931...848

Hva er vitsen med en slik drittkommentar egentlig? Svar på den hun spør om og ikke bland deg oppi graviditeten! 

Anonymkode: 28b9f...3a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer alltid noen som skal hakke... 😅 Hvis du virkelig lurer, er det ikke planlagt selv om det har lite å si for innlegget mitt.

Jeg har jobbet i et år, så sånn sett har jeg rett på sykepenger. Har bare ikke funnet ut noe sted hvordan det fungerer når du er elev. 

Kan jo hende hun ikke har sendt inn inntektsmelding ja, nav sa det er derfor slike ting ofte tar tid. Jeg snakket med sjefen og hun skulle ha ordnet det som var nødvendig, men ja.. u never know 😅 

Anonymkode: 99135...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk saksbehandlingstidene på nav.no, er ofte 2-4uker fra alt er på plass (søknad+inntektsmelding) 

Anonymkode: 27b2f...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 19.40, AnonymBruker skrev:

Sjekk saksbehandlingstidene på nav.no, er ofte 2-4uker fra alt er på plass (søknad+inntektsmelding) 

Anonymkode: 27b2f...514

Jaa ca, men er ikke godt å vite om alt er som det skal (og etter skjema) når jeg ikke har gjort dette før hehe. Er gått 4 uker nå idag faktisk så håper det går framover no vei snart 😊🙏🏻

Jeg var å skrev under noe papir på jobben og de regna ut gjennomsnittslønna mi på 9k ish i mnd, og det er før skatt. Lurer veldig på hvordan de kom fram til det?? Er ikke tatt fra de tre siste mnd som jeg trodde det var. 

Anonymkode: 99135...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...