Gå til innhold

Oppbevare brukt treningstøy


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trener 1-2 ganger om dagen, og har ikke 14 sett med treningstøy. Vasker treningstøy ca 1 gang i uka og bruker derfor samme treningstøy fler ganger før jeg vasker det. Feks tightsen eller shortsen er ikke svett selv om jeg har trent i den. 

Tips til hvordan jeg kan oppbevare treningstøyet mellom øktene? Gjerne så det får luftet seg

Anonymkode: a1aa4...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager, men æsj. Dette er grunnen til at folk lukter på trening. 

Anonymkode: 5d5e3...f52

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener to ganger om dagen uten å bli svett? Hva er poenget med det? Er vel bedre å trene litt hardere, eller?

Og det er jo utrolig vanskelig å svare på hvor du kan lufte treningstøyet ditt når vi ikke vet hvordan du bor.... På klessnora i hagen, ute på balkongen, hengt opp i soveromsvinduet, på tørkeloftet, i kjellerboden, på badet??

Anonymkode: 5a2d0...af3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alltid treningstøyet rett etter trening. Trener daglig i ukene, og såpass ulike økter at klærne varierer fra dag til dag. Men selv etter en rolig yoga-time går tøyet rett til vask, noe annet er helt uaktuelt. Ingen oppbevaring av brukt treningstøy her i gården... 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, men æsj. Dette er grunnen til at folk lukter på trening. 

Anonymkode: 5d5e3...f52

Jeg trener ikke på treningssenter 🙂 

Trener ute i den fine naturen vi har. Hver sommer krysser vi nasjonalparker på kryss og tvers, over landegrenser osv. Går i 3 sett med klær under turen som varer i 1-2 uker. Sover i et trangt telt og det eneste som lukter er sokkene. T-skjortene, bukser, gensere lukter ikke så lenge vi lufter det. 

Anonymkode: a1aa4...eb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg har gått tur i treningsklær og klærne ikke er skitne og jeg skal bruke de innen få dager igjen så henger jeg de på rekkverket til trappen inne.

Du må egentlig bare finne et sted, om det er en knagg eller rekkverk. Jeg liker at det kan luftes litt og ikke bare ligge i en haug for da føler jeg det blir mer skittent.

Selv når jeg jogger og svetter så kan jeg bruke tightsen to-tre dager for jeg svetter ikke så mye på underkroppen.

Jeg vasker treningsklær uten tøymykner så svettelukten setter seg ikke så raskt. 

Anonymkode: 0a400...02b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2019 den 20.47, AnonymBruker skrev:

Trener to ganger om dagen uten å bli svett? Hva er poenget med det? Er vel bedre å trene litt hardere, eller?

Anonymkode: 5a2d0...af3

Det er faktisk ikke alle som renner av svette, uansett hvor hardt de trener, det trodde jeg voksne folk visste. :roll: 

Sist jeg var på trening tok jeg meg såpass ut at jeg seriøst trodde jeg skulle spy, men klærne mine var ikke våte av den grunn, om jeg kjente godt etter kunne jeg kjenne en anelse fuktighet i panna, liksom. :ler: 

Så nei, man trenger ikke nødvendigvis vaske treningstøy etter hver bruk. Om man ikke svetter er det jo både lite miljøvennlig mht. bruk av vaskemidler og fører til unødig slitasje på tøyet å vaske klærne etter hvert bruk. 

Anonymkode: f2dc3...d67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sorry, du må kjøpe deg mer treningstøy... Det begynner å lukte fordi du alt har bakterier fra kroppen på det. Og de dør. Det er derfor det lukter svette og tåfis av brukte plagg. Jeg liker å bruke T-skjorter jeg synes er fine over litt kjedelige langermede t-skjorter eller gensere, gensere er tykkere så da lukter det sjelden av t-skjorta selv etter fem-seks dager og da har jeg byttet genseren under midtveis. Men med langermet t-skjorte som byttes hver dag lukter det svette også av den utenpå etter to dager. Og jeg er ikke den som svetter mest til vanlig.  

Anonymkode: e7240...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud for en fisefin gjeng... 

Det går HELT FINT å bare henge tøy til lufting selv om man har trent i det. Så lukter man på det før man skal bruke det igjen, og lukter det, så hiver man det vil vask. Lukter det ikke, bruker man det igjen. 

Alt av teknisk tøy som har vært i kontakt med armhulene mine lukter etter én gangs bruk. Men tights lukter ikke selv om jeg har svettet som en gris, selv etter flere gangers bruk. Ull kan også brukes mange, mange ganger. 

Jeg henger det til lufting på klesstativet. 

Anonymkode: d8638...4c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...