Gå til innhold

26 år og celleprøve?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har bare lest hvor viktig det er, så lurte på å bestille meg en time. Vet ikke helt hva jeg skal si. Bare at jeg vil ta en celleprøve? Må jeg ha en grunn for det? Symptomer feks? Har en mannlig fastlege og vet ikke om de kan skaffe meg en dame istedenfor? 

Har dere tatt celleprøve og evt. hvor gamle var dere? 

Anonymkode: 6cee3...ac6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var 25. Hadde 3. Grads celleforandringer.  

Så,  ta celleprøve - du har vel begynt å få innkallelse?Men hvis ikke sier du bare til fastlege eller gynekolog at du ønsker å ta prøven .

Anonymkode: 457fe...98f

• Liker 1
Skrevet

trenger man å ta cellerpøver når man aldri har hatt sex?

Anonymkode: 040cc...7a1

Skrevet

Jeg var 25. Hadde ikke hatt sex da, så var visst helt unødvendig da man ikke kan ha celleforandringer, men gynekolog tok celleprøve likevel. 

Du sier bare at du ønsker å ta celleprøve, ja. Dersom legekontoret har kvinnelig lege kan du be om å få timen hos henne heller dersom du ønsker dette.

Anonymkode: 13dc6...77c

• Liker 1
Skrevet

Var 21 første gangen.  Det er bare å bestille,  kjempeviktig at man gjennomføre celleprøve.  

Har hatt mannlig fastlege i alle år og forrige måned måtte jeg på en gynekologisk undersøkelse,  der var det en dame. Jeg synes det føltes veldig rart men det er vel kun hva man er vant til.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var 25. Hadde ikke hatt sex da, så var visst helt unødvendig da man ikke kan ha celleforandringer, men gynekolog tok celleprøve likevel. 

Du sier bare at du ønsker å ta celleprøve, ja. Dersom legekontoret har kvinnelig lege kan du be om å få timen hos henne heller dersom du ønsker dette.

Det er ikke sant, du kan ha celleforandringer selv uten å ha hatt sex, selv om det er sjelden. 

Anonymkode: 8161c...3f0

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

trenger man å ta cellerpøver når man aldri har hatt sex?

Anonymkode: 040cc...7a1

Nei. Jeg tenkte ikke over det så hadde time hos gynekolog for å ta celleprøve (opplyste ikke om at jeg aldri hadde hatt sex da jeg ikke visste det var relevant). Gynekolog sa da at man ikke kan få celleforandringer uten å ha hatt sex (dvs noen form for seksuell kontakt) da HPV virus bare smitter på den måten. Han tok uansett celleprøve siden jeg allerede var der da, men det var egentlig helt unødvendig.  

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sant, du kan ha celleforandringer selv uten å ha hatt sex, selv om det er sjelden. 

Anonymkode: 8161c...3f0

Å? Er du sikker? Jeg spurte han flere ganger og han var helt fast bestemt på at det ikke var mulig og at det var helt unødvendig med celleprøve så lenge man aldri har hatt seksuell kontakt. Skulle tro han visste i og med at han er gynekolog.

Skrevet

Var jomfru da jeg fikk påvist livmorhalskreft som 19-åring. Ikke noe å kimse over. ALLE kan få det, uansett. 

Anonymkode: ede2c...661

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...