Gå til innhold

Feil skapt på alle måte!!!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er introvert og lite skoleflink. Hvor i helvete gikk det galt? Svangerskapet? Føler meg som et feilskaot misfoster!! Tiltrekkes heller ikke av introverte menn :( 

Anonymkode: ad84e...229

Videoannonse
Annonse
Skrevet

🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ Hvis du hadde hatt hodet i rumpa hadde du vært «feilskapt og misfoster»

Anonymkode: 85e55...a2f

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke deg det er noe feil med. Det er systemet det er noe feil med siden det har ikke plass til alle. 

Anonymkode: 1c5ea...07e

• Liker 4
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke deg det er noe feil med. Det er systemet det er noe feil med siden det har ikke plass til alle. 

Anonymkode: 1c5ea...07e

Poenget var...... jeg er feil skapt for samfunnet. Har virkelig ingen fremtid! 

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er introvert og lite skoleflink. Hvor i helvete gikk det galt? Svangerskapet? Føler meg som et feilskaot misfoster!! Tiltrekkes heller ikke av introverte menn :( 

Dessverre er ikke verden rettferdig, og uansett hva fremtiden bringer tviler jeg sterkt på at mennesker klarer å gjøre den det. Å bruke tiden til å hate deg selv og verden er bortkastet. Det kan også gjøre at du mister mye verdifull tid.

Det du kan gjøre noe med er å forbedre deg selv. Istedenfor å sammenligne deg med alle andre kan du ta utgangspunkt i deg selv og hvordan du forbedre egen personlighet og væremåte. Sett deg som mål å hele tiden være bedre enn gårdagens utgave av deg selv. 

Det går an å trene seg opp til å takle mennesker selv om man er introvert. Mange tar f.eks på seg en jobbmaske for deretter å være totalt annerledes på privaten. Begynn i det små og jobb deg oppover. Jeg har tidvis vært introvert / tilbaketrukket og har bevisst måtte jobbe meg ut av skallet igjen. Det er åpenbart ikke gjort på en dag, men at du kan fungere i samfunnet og finne deg en partner; absolutt. Og det er nok av ekstroverte menn som tiltrekkes av introverte jenter, så det skal nok ordne seg uansett.

Når det kommer til skoleflink: Ta høyde for det da? Min beste venn i barndommen var dyslektiker samt gjerne ikke hadde klisterhjerne. Jeg tok universitetsutdannelse(r) mens han tok prosessteknikk med noe andre greier i tillegg. Kort fortalt sitter han i Nordsjøen med millionlønn nå mens jeg er langt derifra. Poenget er at det er mange forskjellige retninger og gå, selv om man ikke er klassisk «skoleflink». I en del yrker trenger man heller ikke «straight A´s» for å få jobb. Typisk kan du utnytte at kvinner er meget ettertraktet i mannsdominerte yrker..

Forøvrig kan jeg VIRKELIG anbefale å lese / eventuelt høre litt på Jordan B. Peterson siste bok om du kanskje trenger litt input. Du trenger ikke være enig med alt, men poenget er at han har en veldig god tilnærming til dette med å forbedre egen situasjon. 

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget var...... jeg er feil skapt for samfunnet. Har virkelig ingen fremtid! 

Så hva skal du gjøre? Synes synd på deg selv eller prøve å gjøre noe med det? Du kommer hvertfall ikke til å bli bedre eller ha en fin fremtid om du synes synd på deg selv og mener livet er så urettferdig 

Skrevet

Det er ikke noe galt med deg, vi er mange som er introverte. Du må bare lære deg og leve med det ellers blir det bare stress. Jeg liker og snakke med folk men unngår større sammenkomster, liker og være alene. Orker ikke og være med på særlige ting for det oppleves slitsomt. Vi er bare forskjellige noen er på hele tiden og må gjøre ting samme søren. Så lenge du er frisk så hver glad for det. Skal man sammenligne seg med andre så blir det altfor strevsomt.  Du kan ha en fint liv for det. 

Anonymkode: e5f37...3d6

Skrevet

Skjønner hva du mener og det er lett å komme med velmenende råd selvom det kanskje ikke er det du er ute etter?! Men jeg prøver meg allikevel. Jeg har vært i en situasjon hvor jeg har gått på en «smell», har nå bare bestemt meg for å leve etter dette: «bra nok!». Det sier jeg til meg selv hver dag «jeg er bra nok»/«det er bra nok» uansett hva jeg har klart å gjøre ut av dagen, denne smellen har gjort at jeg ikke klarer å fungere skikkelig og har slitt med at jeg sammenligner meg med hvordan jeg har fungert før eller hva andre gjør, men når jeg bestemte meg for at jeg skulle være fornøyd selv om jeg har hatt en drittdag-jeg gjør jeg faktisk så godt jeg kan, uansett hva jeg har fått til den dagen. Det har gjort at jeg nå ihvertfall har klart å akseptere meg selv som jeg er akkurat nå og setter mer pris på de små tingene jeg klarer å få til. Lykke til, håper også du får lettere tanker og klarer senke egne forventinger til deg selv. 

Anonymkode: 8a3c3...870

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner hva du mener og det er lett å komme med velmenende råd selvom det kanskje ikke er det du er ute etter?! Men jeg prøver meg allikevel. Jeg har vært i en situasjon hvor jeg har gått på en «smell», har nå bare bestemt meg for å leve etter dette: «bra nok!». Det sier jeg til meg selv hver dag «jeg er bra nok»/«det er bra nok» uansett hva jeg har klart å gjøre ut av dagen, denne smellen har gjort at jeg ikke klarer å fungere skikkelig og har slitt med at jeg sammenligner meg med hvordan jeg har fungert før eller hva andre gjør, men når jeg bestemte meg for at jeg skulle være fornøyd selv om jeg har hatt en drittdag-jeg gjør jeg faktisk så godt jeg kan, uansett hva jeg har fått til den dagen. Det har gjort at jeg nå ihvertfall har klart å akseptere meg selv som jeg er akkurat nå og setter mer pris på de små tingene jeg klarer å få til. Lykke til, håper også du får lettere tanker og klarer senke egne forventinger til deg selv. 

Når man må senke forventningene til seg selv er man en taper. Det er bare kjedelige ting tilgjengelig. Jeg var der nesten, men den jeg er står i veien. Tilbake til det kjedelige. 

Skrevet

Andre flytter til et annet land og lærer språket flytende etter 1 år. Jeg er slik kjedelig menneske som klarer å gjøre oppvask osv. Og sliter med å vedlikeholde bare engelsk om jeg ikke bruker det

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man må senke forventningene til seg selv er man en taper. Det er bare kjedelige ting tilgjengelig. Jeg var der nesten, men den jeg er står i veien. Tilbake til det kjedelige. 

Det er jo en prosess i livet som alt annet, ingenting «morsomt» kommer til oss servert på ett sølvfat, man får erfaringer på hva som funker og ikke funker. Funker det ikke slik man vil må man prøve å se på andre muligheter/alternativer. Så må man faktisk satse på ett av de mulighetene/alternativene ellers så vil jo ingenting annet skje en det som allerede kjedelige som skjer. Men jeg skjønner av svarene dine at du kanskje ikke er der ennå, håper det initiativet kommer til deg snart. Ellers så burde man kanskje tenke at man må jobbe sammen med noen som kan veilede litt i livet, om du ønsker en bedring i oppfattelsen av deg selv og livet ditt selvsagt. Håper du finner ut av det kjedelige, og alt tenger jo ikke være morsomt i livet heller, men livet er ikke konstant det er statisk, så jeg vil anta at du vil få noen forandringer i livet ditt etterhvert uansett hvor kjedelig det ser ut for deg nå. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo en prosess i livet som alt annet, ingenting «morsomt» kommer til oss servert på ett sølvfat, man får erfaringer på hva som funker og ikke funker. Funker det ikke slik man vil må man prøve å se på andre muligheter/alternativer. Så må man faktisk satse på ett av de mulighetene/alternativene ellers så vil jo ingenting annet skje en det som allerede kjedelige som skjer. Men jeg skjønner av svarene dine at du kanskje ikke er der ennå, håper det initiativet kommer til deg snart. Ellers så burde man kanskje tenke at man må jobbe sammen med noen som kan veilede litt i livet, om du ønsker en bedring i oppfattelsen av deg selv og livet ditt selvsagt. Håper du finner ut av det kjedelige, og alt tenger jo ikke være morsomt i livet heller, men livet er ikke konstant det er statisk, så jeg vil anta at du vil få noen forandringer i livet ditt etterhvert uansett hvor kjedelig det ser ut for deg nå. 

Men det kjedelige er jo alltid det realistiske. Men det er folk som oppnår ting. Men for meg er det alltid det kjedelige, for jeg er skapt slik jeg er. 

Og det blir nok slik i datingverden ig. De mindre fristende mennene, han du ikke er så glad å høre fra er nok garantert den som kjemper for deg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det kjedelige er jo alltid det realistiske. Men det er folk som oppnår ting. Men for meg er det alltid det kjedelige, for jeg er skapt slik jeg er. 

Og det blir nok slik i datingverden ig. De mindre fristende mennene, han du ikke er så glad å høre fra er nok garantert den som kjemper for deg

Ja, man har jo alltid forskjellige utgangspunkt. Men er det slik at du ønsker deg det «alle» andre har oppnådd?! Og hvordan kan du vite at det du ønsker deg vil gjøre deg tilfreds? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...