Gå til innhold

Citroen C-Zero 2011 mod - bør jeg kjøpe?


Arba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Bingo. Den er bitteliten, helt latterlig og livsfarlig å kjøre den på noe annet enn bygater med fartsgrense 40.

Endret av NBA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kjører ikke langt, spesielt om vinteren må du halvere kjørelengden. 

Anonymkode: 622f4...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha elbil må du være sikker på dine lademuligheter.  Denne bilen går rimelig kort på vinteren, og hvis du skal kjøre langt bør du ha mulighet til å lade enten lenge på vanlig stikkontakt eller hurtiglading. 

Anonymkode: 64c4c...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne bilen er LITEN. Jeg bor i en liten by, Citroëng'en kunne jeg brukt, for jeg er ikke avhengig av bil, og lite tungtrafikk og biler generelt i området mitt.

Men! Så fort jeg skal ut på hovedveien, så hadde jeg ALDRI kjørt en så liten bil, med tanke på sikkerhet og hestekreftene...

Den er liten og kompakt, den har ikke sjangs mot å berge i en kollisjon. Mange folk som bryter vikeplikt og kjører som idioter i rundkjøringer. Du ser jo på fronten at du bli taperen. Har sett den i virkeligheten, og virker ikke som om den har noen god støttestruktur hvis du krasjer.

Kjøp en litt større El-bil i det minste? Prøv å tenk sikkerhet og ikke bare elektrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den er helt fin å kjøre, og da vi kjørte 60 000 i en iMiev fra 2011-2013, fungerte den helt fint. Folk var ikke vant til å se elbiler som kunne holde normal hastighet da, men det var ikke noen problemer med å følge trafikken, minst. Jeg vil tro 7-8 mil er på grensen på vinteren, spesielt om det er frem og tilbake slik at batteriet blir kaldt i mellomtiden og det er sludd og slaps i veien, og den er dårlig isolert for kulde og lyd i forhold til en større bil, men som billig, liten bil er den super. Batteriet har nok tapt seg noe fra den var ny (jeg vil tippe 15 %), men jeg tror ikke det har tenkt å ta kvelden på en stund.

Anonymkode: 92331...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Arba skrev:

Det er denne vi snakker om, ikke Citroen i hovedinnlegg

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=157482698

til 50.000,- inkl service og en mnd garanti

Citröen C-Zero, Mitsubishi MiEV (Mitsubishi ElectricVehicle) og Peugeot iOn er nøyaktig samme bilen.

Jeg advarer deg, ikke kjøp denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...