Gå til innhold

Blåmerker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, etter at jeg flytta til Bergen for å bli student, så har jeg fått blåmerker mye hyppigere, første uka hadde jeg sånn 10-12 blåmerker, borte nå. 

Har siden august, vært på fylla hver helg iom at jeg er student osv så blir det endel, samt endel torsdager og søndager.

Idag merket jeg 4-5 blåmerker. Kan det være alkoholen? Flere hatt slik?

Anonymkode: 4fa2b...9fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før jeg flytta hit, hadde jeg såvidt med blåmerker. Skal sies at jeg ikke drakk alkohol på et halvår.

Skrevet

Er nok mer det at man slår seg og surrer borti ting i fylla som man der og da ikke tenker over. Hver gang jeg har vært på fest har jeg blåmerker, selv uten å ha vært spesielt full. 

Anonymkode: 176df...fdf

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nok mer det at man slår seg og surrer borti ting i fylla som man der og da ikke tenker over. Hver gang jeg har vært på fest har jeg blåmerker, selv uten å ha vært spesielt full. 

Anonymkode: 176df...fdf

Hvor mange blåmerker? Flere små?

Skrevet

Er du klar over hva du gjør med kroppen din og hva du gjør med hjernen din hvis du er på fylla hver helg, samt en del torsdager og søndager? Er du klar over hva dette kan gjøre med prestasjoner i studiet og dermed fremtidig jobb? Er du klar over hva dette kan gjøre med psyken din og dermed fremtidig familieliv? Er du klar over hva dette gjør med økonomien din og dermed fremtidig boligkjøp? Jeg er ikke bekymret for ting som skjer her og nå, og litt gøy er viktig for helsa, men jeg håper ikke du ødelegger for mye for deg selv med denne måten å leve på. :klemmer:

Anonymkode: 64f81...cff

• Liker 3
Skrevet

Du bør ikke drikke så mye. Holder du på slik, vil du ende opp som alkoholiker med leversvikt.

Anonymkode: 44bf9...0a2

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør ikke drikke så mye. Holder du på slik, vil du ende opp som alkoholiker med leversvikt.

Anonymkode: 44bf9...0a2

Men tror du det har sammenheng med alkoholen?

Skrevet

Har ikke du laget en tråd om dette før?

Anonymkode: e2685...5b7

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men tror du det har sammenheng med alkoholen?

Når man drikker får man lettere blåmerker. Og man slår seg lettere uten å legge merke til det også. Jeg er alltid full av blåmerker etter å ha drukket, både på lår, legger, rompe, armer. Kan ikke huske jeg har slått meg dagen etterpå, men har vel bare ikke registrert det.

Anonymkode: 41ba5...cfa

• Liker 2
Skrevet

Alkohol kan være blodfortynnende, så det kan ha sammenheng ja.

Anonymkode: e0f84...e70

Skrevet

Proteinmangel kan også gi blåmerker, hvordan er kostholdet ditt?

Anonymkode: 1f985...27a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...