Gå til innhold

PT erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil komme i bedre form. Skal melde meg inn på ett treningssenter og vurderer å skaffe meg PT. Men det er så himla dyrt!

Kostet 20 000 for 30 timer på 55 min, eller 12000 for 15 timer på 55 min. 

Jeg har ett greit treningsgrunnlag, kan fint trene på egenhånd men ønsker samtidig dette ekstra "pushet" på øktene. Er ett enten-eller mennesket, så enten har jeg PT to ganger i uka og trener to ganger selv, eller så trener jeg fire ganger helt selv. Kjæresten skal også melde seg inn sammen med meg, men han vil ikke ha PT og skal "bare" trene tre ganger i uken da han trener en gang på jobben.  Kjæresten kan ikke så mye om trening og vil ikke sette seg sånn inn i det - tro meg, jeg har prøvd å motivere han til å lære mer. Han er i bedre form enn meg, men har gått forsvars-veien eller hatt venner som har vært en slags pt for han. 

Hva er dine erfaringer når det kommer til PT? Er det verdt pengene? :)  

Kan legge til at vi får en gratis PT-kartleggingstime når vi melder oss inn på senteret. Vurderer å bare bruke denne til å få hjelp til å legge opp ett treningsprogram som jeg/han kan følge selv. Vi har jo forskjellige mål, så vi må ha forskjellige program. 

Jeg vil bli relativt sterk på push-ups, pull ups, sit ups og beholde styrken i benkepress, og klare å løpe 3000m på 15 min. Jeg er temmelig sterk, men har rett og slett for mye fett på kroppen og har slitt med både skulder, knær og beinhinnebetennelse. Ingen plager akkurat nå.

Han vil holde seg i god fysisk form, bygge litt muskler på hele kroppen for å løfte tyngre og kunne løpe i skogen om sommeren. Han løper allerede en mil i skogen i ulent terreng på en time, så han sliter ikke akkurat med kondisen. Han har aldri slitt med noe skader:) 

Anonymkode: 3852e...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har PT fordi jeg har null kunnskap om trening. Kjøpte 10 timer. Uansett den timen du får gratis er kun for å selge deg PT timer. Personen rekker ikke sette opp et program for deg på de 55 min. 

Anonymkode: 7412d...8eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker pt og er fornøyd med det. 

Brukte pt to ganger i uken i 3 mnd, og etter det trappet jeg ned til 1 gang i uken og har holdt på slik i 9 mnd. Beste investeringen jeg har gjort. 

 

Men om du synes det er verdt det avhenger vel av hva du skal bruke pt til og om din er dyktig til ditt behov. Og om du synes det er verdt å betale disse summene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert en nettcoach? Basert på det du skriver, vil jeg si at det passer fordi:

1. Du har et greit treningsgrunnlag, det vil si at du ikke nødvendgvis trenger så mye veiledning på hvordan øvelser skal utføres

2. Du er i stand til å pushe deg nok på egenhånd

3. Det du derimot kan ha et utbytte av, er en fagkyndig som kan sette opp og følge opp et treningsprogram som er tilpassa deg og dine mål, og personlig har jeg aldri sett en PT på et treningssenter som holder oversikt over klientens trening i form av notater eller lignende.

4. Det blir litt gambling å forhåndsbetale for en PT som er tilknytta treningssenteret ditt. Da er du veldig avhengig av at en av de få PT-ene der er faglig sterke nok OG at dere har riktig kjemi til at det er verdt pengene.

5. Velger du en nettcoach, kan du virkelig velge den beste, mest egnede for jobben - sjansen for at akkurat den personen jobber på ditt senter, er utrolig liten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at man har hatt en pt-time der du får satt opp et program som er egnet for deg og dine mål, og fått vist noen øvelser (helt ærlig, bare bruk YouTube på å se teknikker), så er du egentlig selvgående om ønskelig.

Jeg fikk et program, en liten gjennomgang av det og har fulgt det i tre måneder. Mye forbedring, økt i vekt og har søkt på videoer over ting jeg lurer på. Det var gratis time ved innmelding, så det kan faktisk være gratis å trene (foruten om medlemskap).

Jeg teen er for øvrig tre ganger i uken. Hadde ny pt-time nå og har fått satt opp et nytt program som er mer egnet for meg nå som jeg ikke er nybegynner lenger og er forbi flere av øvelsene.

Anonymkode: dc4cb...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har hatt ca 4-5 PT-timer, og skal ha totalt 15 timer. Har funnet en PT som jeg er komfortabel med, og som har laget et variert og utfordrende program for meg. 

Jeg trengte en PT fordi jeg ikke kunne noe teknikk, men jeg ønsket å begynne med styrketrening. Nå har jeg to ulike program og merker stor progresjon. Tidligere har jeg slitt mye med stive skuldre og vond rygg, nå er det helt borte. Det er definitivt verdt pengene for meg, investering i helsa!

Jeg har gått for PT nivå 2 på SATS. 

Får se om jeg kjøper flere timer, men vurderer å ønske meg det til jul.

Anonymkode: 67caa...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste er å melde seg inn i en styrkeløftsklubb. Der vil du få veldig god og kyndig veiledning i både løfting og rehab helt gratis. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk veldig gode resultater med PT. Bildet er ca 4 mnd forskjell.

 

Jeg kommer nok ikke til å gjøre det igjen fordi jeg begynte med styrkeløft og etter flere år så føler jeg at jeg har nok kunnskap til å hobby-trene nå uansett, men det var veldig verdifullt der og da. Lærte mye 😊

 

Du trenger heller ikke å trene med PT hver gang, du kan legge opp slik at du har 1 time i uka eller annenhver uke og trener program selv i mellomtiden. Da tror jeg absolutt du får mest for pengene 😊

Screenshot_20191009_092955.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt en pakke på 10 PT timer.. det kostet 5300 kr. 

Tar en time i uka, synes det ee veldig bra. Men planen er å redusere til 1 time i mmd etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...