Gå til innhold

Laminat fra IKEA?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det for billig til å være bra? 

 

Anonymkode: 08847...5a9

Kjøpe billig er å kjøpe dyrt. Legg litt penger i det og bli fornøyd. Så får du noe som varer

Anonymkode: f4524...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det for billig til å være bra? 

 

Anonymkode: 08847...5a9

Kommer an på

Vi har det billigste på barnerommene og lekerommet, er veldig fornøyd med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpe billig er å kjøpe dyrt. Legg litt penger i det og bli fornøyd. Så får du noe som varer

Anonymkode: f4524...c5b

Ikke alle som trenger noe som varer i årevis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpe billig er å kjøpe dyrt. Legg litt penger i det og bli fornøyd. Så får du noe som varer

Anonymkode: f4524...c5b

Skriver du dette ut fra erfaring? 

Anonymkode: 08847...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i laminat skal du kjøpe fra IKEA? Min erfaring er at det kommer litt an på type produkt (og dermed hvordan det brukes), samt at kvalitet kan variere litt mellom ulike typer produkt hos IKEA.

Hva konkret vurderer du å kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Splittbinders skrev:

Hva i laminat skal du kjøpe fra IKEA? Min erfaring er at det kommer litt an på type produkt (og dermed hvordan det brukes), samt at kvalitet kan variere litt mellom ulike typer produkt hos IKEA.

Hva konkret vurderer du å kjøpe?

https://www.ikea.com/no/no/p/tundra-laminatgulv-eikemonstret-lys-gra-hvit-20424772/

Denne, kanskje? 

Anonymkode: 08847...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ingenting om laminat fra ikea. Det sier jeg med engang. Men føler jeg har noen tips allikevel. Hvor vil du legge gulvet, er det i hele huset eller bare i et soverom. Om du pusser opp hele huset, ville jeg lagt samme gulv overalt, det gir mye bedre helhetsinntrykk, istedenfor "lappeteppe" - som bare ser ut som du pusset opp litt her og der. Og om du velger å legge laminat i hele huset, må du nok velge kvalitetslaminat som tåler bruk på kjøkken og i gangen.  En annen ting er hvis du skal legge laminat i et større rom, type 40 kvm kjøkken-stue, da er det igjen fordel med dyrere laminat fordi det er mer forskjell på plankene, og det ser mer naturlig ut. Laminat-overflate er jo bare et fotobilde, og det varierer hvor mange forskjellige de er. Pergo (living expression) f.eks har 6 forskjellige + speilvendte varianter av disse, totalt 12 forskjellige planker. Til og med det blir knapt i 40 kvm og man må jobbe litt for å fordele de slikt at du ikke ser like. Jeg vet ikke hvor mange forskjellige har denne gulvet fra ikea, men det kan du sikkert finne ut.

Om du derimot trenger laminat for å legge i et soverom eller tre, er Ikea sikkert bra nok. 

 

Anonymkode: 0d707...8c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...