Gå til innhold

Hotell kun for kvinner - lovlig i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette spanske hotellet tillater kun kvinnelige gjester:

https://www.vg.no/reise/i/MRqxAM/dette-hotellet-er-kun-for-kvinnelige-gjester

Har ikke noen spesielle meninger rundt dette, men begynte å spekulere i om dette ville vært lovlig i Norge? Å nekte mennesker adgang til en tjeneste basert på kjønn? 

Er det ok med en restaurant kun for kvinner? Skole kun for jenter? Kjøpesenter kun for gutter? 

Hvor går grensen? 

Er det en prinsipiell forskjell å forskjellsbehandle pga kjønn og f.eks. hudfarge eller legning? 

Ville dette vært lovlig i Norge?

Anonymkode: 481e5...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud. 

Vi har de gamle, de unge, de midt i mellom. Infrastruktur, ordentlig utdannelse og ikke minst et råd som overstyrer innfallene til mennesker med iq på 95. 

Anonymkode: 9f7af...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men jeg kunne godt lagt meg inn på et slikt hotel om jeg reise alene. :) 

Anonymkode: e7324...5ff

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det virker deilig å dra på en kvinnehotell hvor man kan sole seg og kose seg uten å bli sett på og lagt ann på. om man bare vil slappe av alene eller sammen med venninner. Synes det virker kult 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne mer enn gjerne tatt inn på et slikt hotell alene jeg også, evt på jentetur med venninner. Ser ikke noe galt i det, men forestiller meg at det hadde blitt krise dersom det hadde vært et hotell kun for menn.. 😅

Anonymkode: 3843a...6cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er poenget?   Man tilbringer mesteparten av tiden på hotellrommet, da spiller det vel ikke noen rolle om jeg har mannlige eller kvinnelige naboer. Jeg skal jo ikke menge meg med andre gjester. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hva er poenget?   Man tilbringer mesteparten av tiden på hotellrommet, da spiller det vel ikke noen rolle om jeg har mannlige eller kvinnelige naboer. Jeg skal jo ikke menge meg med andre gjester. 

Man ligger jo ofte ved bassenget å soler seg. kan jo være deilig å ligge og gå i fred

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo en rekke klubber i Norge der kvinner nektes adgang. Frimurerlosjen, Rotary, Norske Selskab etc. Det finnes også en rekke gayhoteller i utlandet der bare homofile menn er velkomne. Det finnes hoteller og spahotell med 16 og 18-årsgrense, også i Norge. 

Et kvinnehotell er vel helt ok. Det er langt verre med disse klubbene der menn med makt fraterniserer. 

Anonymkode: 25c50...e80

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hva er poenget?   Man tilbringer mesteparten av tiden på hotellrommet, da spiller det vel ikke noen rolle om jeg har mannlige eller kvinnelige naboer. Jeg skal jo ikke menge meg med andre gjester. 

Er du mest mulig på hotellrommet? Jeg er veldig lite på hotellrommet når jeg er på ferie. Hvorfor skal jeg bure meg inne der???

Merkelig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, majani skrev:

Man ligger jo ofte ved bassenget å soler seg. kan jo være deilig å ligge og gå i fred

 

Nei, jeg ligger aldri ved noe basseng. Jeg drar på stranda. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit med et hotell kun for kvinner, men bare om man også tillater hotell kun for menn.

Anonymkode: 99d26...0ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt greit med et hotell kun for kvinner, men bare om man også tillater hotell kun for menn.

Anonymkode: 99d26...0ad

Det finnes i hopetall. Berlin er et godt eksempel. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes jo en rekke klubber i Norge der kvinner nektes adgang. Frimurerlosjen, 

Anonymkode: 25c50...e80

Det er egne frimurerlosjer for kvinner hvor menn ikke har adgang.

Anonymkode: 99d26...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Er du mest mulig på hotellrommet? Jeg er veldig lite på hotellrommet når jeg er på ferie. Hvorfor skal jeg bure meg inne der???

Merkelig. 

Er man på ferie så er det moro å oppleve stedet du er på ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er egne frimurerlosjer for kvinner hvor menn ikke har adgang.

Anonymkode: 99d26...0ad

Det er ikke det samme. Det finnes småklubber for kvinner, gjerne som avleggere av de opprinnelige, men det kan ikke sammenlignes.

Uansett, det er lov med kjønnsegregering i Norge når det gjelder slike klubber. 

Hotell vet jeg ikke, men kan ikke se at det skiller seg vesentlig ut. Markedet er jeg usikker på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, majani skrev:

synes det virker deilig å dra på en kvinnehotell hvor man kan sole seg og kose seg uten å bli sett på og lagt ann på. om man bare vil slappe av alene eller sammen med venninner. Synes det virker kult 

Det finnes da damer som ser på og legger ann på damer

Anonymkode: 14982...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, majani skrev:

synes det virker deilig å dra på en kvinnehotell hvor man kan sole seg og kose seg uten å bli sett på og lagt ann på. om man bare vil slappe av alene eller sammen med venninner. Synes det virker kult 

Du vet at det finnes lesbiske og bifile kvinner? 

Anonymkode: 091a5...45d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, wintergirl skrev:

Er man på ferie så er det moro å oppleve stedet du er på ja.

Poenget var at jeg ikke henger verken i lobbyen eller ved bassenget.  Jeg tilbringer selvsagt ikke mye tid på et sydenhotell, man er mye ute.  Men hvorfor skulle det da spille noen rolle hvem naboene dine er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at det finnes lesbiske og bifile kvinner? 

Anonymkode: 091a5...45d

Eh ja selvfølgelig gjør jeg det. Men de er jo i mindretall da. aldri opplevd å bli ubehagelig behandlet av en lesbisk eller bifil kvinne. har venninner som er lesbiske. menn derimot. det har jeg opplevd ofte! Selvsagt er det unntak, men sjansen er liten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...