Gå til innhold

Dagpenger etter vikariat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg går nå på dagpenger. Har fått ett vikariat tilbud på 7 måneder.  Hvis jeg ikke får forlenget vikariatet eller nytt arbeid til rett etter vikariatet slutt må jeg da vente 3 måneder før jeg igjen kan få dagpenger?

Noen som har peiling? 

Anonymkode: d568b...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du sier nei takk til jobb må du vente tre måneder ja. Om du ikke får forlenget derimot (eller andre jobbtilbud), blir det ikke karantene

Om du sier nei til vikariatet du har tilbud om, og de rapporterer til nav er det tvert stopp i dagpenger

Endret av Bondenisse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bondenisse skrev:

Om du sier nei takk til jobb må du vente tre måneder ja. Om du ikke får forlenget derimot (eller andre jobbtilbud), blir det ikke karantene

Om du sier nei til vikariatet du har tilbud om, og de rapporterer til nav er det tvert stopp i dagpenger

Sier ikke nei til forlengelse men er redd jeg da plutselig står uten inntekt i 3 måneder hvis jeg ikke finner noe som overlapper eller ev forlengelse. Håper selvfølgelig på jobb videre men hva jeg har hørt så kommer vedkommende jeg er vikar for absolutt tilbake. 

Men da slipper jeg altså 3mnd karantene etter hva du sier,  takk for svar! 

Anonymkode: d568b...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun hvis du selv er årsaken til at du mistet jobben (fått sparken el.) eller at du har sagt opp selv at du får 12 ukers ventetid. Ellers er det 3 dagers ventetid. 

Hvis det er mindre enn 52 uker siden du søkte om dagpenger så kan du søke om gjennopptakelse av dagpengene, da trenger du ikke å søke på nytt med dokumentasjon ol.  Det er mye greiere enn å måtte søke på nytt. 

Anonymkode: c17a1...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er kun hvis du selv er årsaken til at du mistet jobben (fått sparken el.) eller at du har sagt opp selv at du får 12 ukers ventetid. Ellers er det 3 dagers ventetid. 

Hvis det er mindre enn 52 uker siden du søkte om dagpenger så kan du søke om gjennopptakelse av dagpengene, da trenger du ikke å søke på nytt med dokumentasjon ol.  Det er mye greiere enn å måtte søke på nytt. 

Anonymkode: c17a1...490

Ok, takk for svar!

Anonymkode: d568b...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...