Gå til innhold

De har blitt småtyver! :)


CabinCruiser

Anbefalte innlegg

For noen uker siden var vi bortreist i 3 dager og hundene var hos onkelen vår.

Da vi kom hjem merket vi en forandring i spesielt den ene hunden som nektet å spise egen mat og som laget ett himla rabalder av sutring og piping når vi har spist. Jeg har også gått rundt og trodd at jeg har blitt småcrazy, for mat jeg har på bordet har forsvunnet på mystisk vis av og til. Ikke èn gang har jeg mistenkt bikjene for å stjele fra bordet. I 12 år har de vært eksemplariske og ventet på å få.

Før i dag. Tok de nesten med buksene nede og munnene fulle av tyvgods. De hørte meg ikke da jeg kom fra kjøkkenet, og jeg ble så perpleks at jeg sa navnene deres i mer sjokkert og skuffet toneleie. Kan ha vært høyt også, de skvatt nå himmelhøyt og slapp restene av tyvgodset i ei faderlig fart.

Det viser seg at onkel har matet de ved bordet (altså hver sin tallerken på bordet, med bikjene i sofa) og med kjøtt, og margebein og alskens godiser. Så de syns sikkert at det er skikkelig ullent at vi er så kjipe hjemme! :) Trenger sikkert ikke kommentere at dette er ekkelt og uhygiensk og whatnot. Jeg syns det er litt morsomt, selv om jeg sitter med konsekvensene.

Noen som har noen tips for å "trene" bort denne oppførselen på så gamle hunder?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine hunder vey forskjell på hjemme og borte.Så fortsett som før, så vil de nok snart forstå forskjellen de også.Mine piper noe voldsomt når de forstår vi er på vei til bestisen deres, altså han som gir de alt de ser på😂

Anonymkode: cb0a3...cfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innfør gamle rutiner og pass veldig godt på at det ikke finnes noe å stjele, så finner de raskt ut at det er forskjell på hjemme og hos onkel. 

Familiehunden blir en helt annen hund på hytta, for da virker det som om alle tenker at det er fritt fram for godbiter, mat ved grillen og ved bordet. Hunden har dermed en helt annen oppførsel enn hjemme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2019 den 17.51, CabinCruiser skrev:

Det viser seg at onkel har matet de ved bordet (altså hver sin tallerken på bordet, med bikjene i sofa)

😳🤣

Satt bikkjene i sofaen med din onkel og hadde da hvert sitt fat på bordet? sammen med onkelen? som mennesker? Kansje kan skulle hatt noen venner på middagsbesøk eller noe, han hørest ensomt ut.

Anonymkode: 1a2a8...825

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😳🤣

Satt bikkjene i sofaen med din onkel og hadde da hvert sitt fat på bordet? sammen med onkelen? som mennesker? Kansje kan skulle hatt noen venner på middagsbesøk eller noe, han hørest ensomt ut.

Anonymkode: 1a2a8...825

Han liker hunder bedre enn mennesker :P Ikke så uvanlig for han da, mamma fortalte meg at da de var små så brukte bikjene deres å sitte på pianokrakken ved middagsbordet å spise😄🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...