Gå til innhold

Erfaringer med Nutrilett/Noka?


Gjest stinemarie234

Anbefalte innlegg

Gjest stinemarie234

Jeg vurderer å teste ut et par uker med Nutrilett supper og shaker. Noen som har erfaringer med dette? Eventuelt Noka? Isåfall vil jeg gjerne høre om din opplevelse og eventuelt resultater. 😊

* Ønsker ikke moraliserende kommentarer fra dere med fordommer som ikke har prøvd selv. Kun interessert i egne erfariger

På forhold, tusen takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest stinemarie234
14 timer siden, Inochan skrev:

Synes ikke shakene er så god, men suppene er helt greie! Elsker barene 😍

Tusen takk for svar 😊 Hvordan opplevde du at effekten var? Og hvordan gikk overgangen fra dietten til "vanlig mat" igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2019 den 14.12, stinemarie234 skrev:

Jeg vurderer å teste ut et par uker med Nutrilett supper og shaker. Noen som har erfaringer med dette? Eventuelt Noka? 

* Ønsker ikke moraliserende kommentarer fra dere med fordommer som ikke har prøvd selv. Kun interessert i egne erfariger

Jeg tror du misforstår hva moralisering er. Det du driver med, er moralisering ("jeg har vært et dårlig menneske, for jeg har lagt på meg, og slanking skal derfor være hardt, og sunt kosthold skal være kjedelig"), og hva fordommer er (man må ikke ha prøvd narkotika for å skjønne at det er en dårlig idé). Hvorfor ikke isteden be om erfaringer fra folk som faktisk har lykkes med vektnedgang (som det på overflaten virker som du er ute etter)? 

Anonymkode: c419e...748

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du misforstår hva moralisering er. Det du driver med, er moralisering ("jeg har vært et dårlig menneske, for jeg har lagt på meg, og slanking skal derfor være hardt, og sunt kosthold skal være kjedelig"), og hva fordommer er (man må ikke ha prøvd narkotika for å skjønne at det er en dårlig idé). Hvorfor ikke isteden be om erfaringer fra folk som faktisk har lykkes med vektnedgang (som det på overflaten virker som du er ute etter)? 

Anonymkode: c419e...748

Jepp. Jeg har masse annenhåndserfaring, etter 10 år i heksekostbransjen. Og kan si med sikkerhet at det virker. Folk går ned 10, kanskje 15 kg. Og to mnd senere kommer de tilbake og har gått opp igjen alt sammen, og litt ekstra. 👌

Så hvis du utelukkende ønsker å gå ned kjapt og for en kort periode, så kjør på. Spis næringstom junkfood (for det er det det er), tapp kroppen din for verdifulle stoffer (i tillegg til muskelmasse og fett), og kjør stoffskiftet ditt enda mer i dass enn før. ✌️

Eller dropp det. Legg om livsstilen. Drit i kaloriene og fokuser på gi kroppen din det beste hver dag. Mat full av næring, laget fra bunnen av, av gode, økologiske råvarer, kjøtt og fisk og fugl som har levd naturlig, gå ut i skogen og sank sopp og bær. Begynn å fortelle deg selv hver dag i speilet at du er verdifull, du fortjener bra mat, du fortjener å være elsket uansett hvordan du ser ut. Pust helt ned i magen. Smil. Gi noen en klem hver dag. Omgi deg med ting som gjør deg glad, ikke ting som du skaffer for å fylle hullet inni deg. 

Fostre gode relasjoner i livet ditt, kutt ut folk som trykker deg ned, omgi deg med mennesker som løfter deg opp. Bruk tid på hobbyer som gjør deg glad, bytt jobb hvis du mistrives. Flytt hvis du ikke liker stedet du bor. 

Overvekt er et symbol på ubalanse. Når du tar tak i ubalansen vil vekta bli optimal. 

Anonymkode: 134d6...640

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heksekostbransjen. Hehe. Jeg likte det. Og resten av innlegget ditt, selvfølgelig. Takk.

Anonymkode: c419e...748

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heksekostbransjen. Hehe. Jeg likte det. Og resten av innlegget ditt, selvfølgelig. Takk.

Anonymkode: c419e...748

Ja, jeg har jobbet både i butikk og på produsentsiden. ;) Så da blir det sånn. ;)

Anonymkode: 134d6...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Har nettopp startet med nutrilett shake. Synes den med vanlije var god! Har ikke prøvd de andre. Skal shake i tre uker og gå over på 5:2 dietten etterpå, hvor jeg shaker i to dager og spiser variert og sunt de andre fem dagene. 

Jeg trenger en kickstart, og er fast bestemt. De som legger på seg etterpå, er de som går tilbake til gamle vaner og ikke endrer livsstil. Jeg har alltid hatt en sunn livsstil, men la på meg masse i graviditet og barsel. Blitt avhengig av sukker og har fått en enorm magesekk i julen. Når man har shaket en stund blir magesekken mye mindre. Og når man ikke har spist fast føde på en tid vil et tørt knekkebrød smake himmelsk! Synes det er så dumt når folk skal kommentere at man går opp igjen alt uansett. For det er tull! Vet om flere som har klart å holde vekten etter en diett med shake. Det handler jo om hva man gjør etter endt kur👍

Anonymkode: d3f63...aef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse kurene var nok opprinnelig tenkt for dem med fedme og ikke for personer med liten overvekt. 

Jeg har fedme og har gått på tilsvarende pulverkur før og gikk ned 30 kg. Pga livet skjer er de kommet på igjen og mer til. 

Jeg begynte på ny igjen i går på Allevo (den som apoteket selger) Smaker like fælt denne og. Jeg drikker den mens jeg holder for nesen slik at det skal smake mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringen er at man raser ned. Men så opp igjen ++ når man slutter, selv om man spiser mindre enn før. 

Jeg leste en veldig interessant artikkel om det, som også var det som gjorde at jeg endelig gikk ned i vekt og ble der. 

Spiser man for lite, eller ligger i stort kaloriunderskudd på andre måter, raser man lett ned i vekt. Tingen er at kroppen tærer på muskler, veldig raskt. Med mindre muskelmasse raser vekten. Med mindre muskelmasse raser forbrenningen nedover. Og med det må man spise enda mindre enn før, bare for å opprette samme vekt. Og videre vektnedgang blir veldig hardt. 

Når jeg til slutt fikk satt opp et fullkropps styrketreningsprogram, og spiste som før, da raste kiloene av, og kom aldri tilbake. Fordi jeg har fått opp forbrenningen. Så jeg holder på å klikke hver gang jeg leser "mat er kilo, trening er gram" her inne, fordi denne mekanismen med muskelsvinn blir fullstendig oversett i regnestykket. 

Anonymkode: f8012...ef0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt nutrilett en gang i tiden, og var ikke det jeg trengte. Som nevnt her, må man endre vanene sine. 

Å gå ned i vekt handler om å finne en livsstil du kan holde. Å starte på en diett som denne blir som regel bare en del av spiralen - diett - ikke diett - man finner og prøver en nye diett , denne gangen er det dette som er starten på endringen min - ikke diett. 

Men selvfølgelig klarer du å lære å være sulten, eller håndtere følelsene annerledes enn med mat, ved hjelp av nutrilett er det bare å kjøre på. Men det er ingenting magisk ved dette heller dessverre. 

Men det er verdt kampen å jobbe mot målet. 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...