Gå til innhold

Mensen å hvite arbeidsklær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er merkelig at bukser skal være hvite. 

Anonymkode: 20a1e...85c

Da kan de blekes. 

Anonymkode: 22d20...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes medisiner som tar ned blødningsmengden, hør med legen din om du kan få det. Evt om det finnes andre løsninger som kan passe for deg. 

Anonymkode: 23bad...599

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må på det verste bruke både OB super plus tamponger og nattbind. Det burde holde for de fleste, men har opplevd å blø igjennom både tampong,bind, truse og bukse uten super plus tampong - ikke gøy nei!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2019 den 13.09, AnonymBruker skrev:

Jeg starter i ny jobb i morgen. Der bruker vi så klart hvite uniformer (helsevesenet), og tante rød bestemte seg for å stikke innom på besøk! 

Er livredd for at det skal gå igjennom på jobb så alle ser det.. Noen her som vet hva jeg kan gjøre for at det ikke går gjennom og over på arbeidsklærne? 

Bare for å tillegge, jeg vet så klart at ofte dobesøk hjelper. Men i en sånn type jobb har jeg dessverre ikke mulighet til å gå så mye jeg vil på do. 

Anonymkode: f294b...4d8

Jobber selv innen helse og bruker hormon spiral. Hvorfor ikke teste ut dette? Det tok meg ca et halvt år og ingen tante rød har vært å se. Perfekt!!;) 

Anonymkode: 01596...08c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes medisiner som tar ned blødningsmengden, hør med legen din om du kan få det. Evt om det finnes andre løsninger som kan passe for deg. 

Anonymkode: 23bad...599

Jeg har prøvd de og de funket ikke. Svære tabletter som man må ta 4 ganger daglig.  Dessuten er de dyre.  Heter Cyklocapron

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på et kjøkken på et gamlehjem og vi må ha på oss hvit uniform. Første og andre dag, så kan jeg blø en del. Løser det med at jeg har på bukse eller strømpebukse under arbeidsbuksa, så trenger jeg ikke å være redd for å blø igjennom buksa. Noen ganger har jeg på både ob og bind, om jeg blør mye

Endret av smalls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med sånn sykkeltights (kort shorts) under da sitter bindet ordentlig

lykke til i ny jobb.

Anonymkode: 30bec...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2019 den 13.14, skruf skrev:

På de verste dagene der jeg blør mest så bruker jeg både tampong og bind samtidig for å ikke risikere å blø igjennom. Som du sier så er det ikke alltid man rekker å gå på do for å bytte tampong i tide. 

Arbeidsbuksene er i tillegg ganske baggy, så det lønner seg å bruke ei skikkelig bestemortruse de dagene for å holde bindet godt på plass sånn at ikke truse og bind flytter på seg når du må gå raskt/forflytte pasienter/bøye og huke deg ned osv. 

 

Ikke altfor løse bukser og truser da.. har en kollega som mistet bestemortrusa og baggy bukse foran alle pasientene og kollegaene 😂😂😂

Anonymkode: c86f1...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, smalls skrev:

Jobber på et kjøkken på et gamlehjem og vi må ha på oss hvit uniform. Første og andre dag, så kan jeg blø en del. Løser det med at jeg har på bukse eller strømpebukse under arbeidsbuksa, så trenger jeg ikke å være redd for å blø igjennom buksa. Noen ganger har jeg på både ob og bind, om jeg blør mye

Huff, er det bare meg som ikke klarer å gå med tampong?! Jeg gikk over til spiral (hormonspiralen) og jeg anbefaler alle denne. Man slipper jo hele mensen. 

Jobber i hjemmesykepleien og trenger aldri å være redd for en rød flekk bak. ;)

Anonymkode: 01596...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2019 den 13.09, AnonymBruker skrev:

Jeg starter i ny jobb i morgen. Der bruker vi så klart hvite uniformer (helsevesenet), og tante rød bestemte seg for å stikke innom på besøk! 

Er livredd for at det skal gå igjennom på jobb så alle ser det.. Noen her som vet hva jeg kan gjøre for at det ikke går gjennom og over på arbeidsklærne? 

Bare for å tillegge, jeg vet så klart at ofte dobesøk hjelper. Men i en sånn type jobb har jeg dessverre ikke mulighet til å gå så mye jeg vil på do. 

Anonymkode: f294b...4d8

Jeg pleide å helgradere meg med å bruke både super tampong (de for kraftigst blødning) + bind. Om jeg var uheldig og blødde igjennom tampongen havnet det i bindet istedenfor den hvite buksen. Jeg blør mye de første 2 dagene, men haddeingen uhell når jeg gjorde som dette.

En annen ting som hjalp meg uendelig mye var tablettene Cyklokapron. De gjør blødningene mye mindre. Jeg vil ikke bruke p-piller så for meg var Cyklokapron løsningen.Kan jo evt høre med din fastlege om du kan få de.

Anonymkode: fa764...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke altfor løse bukser og truser da.. har en kollega som mistet bestemortrusa og baggy bukse foran alle pasientene og kollegaene 😂😂😂

Anonymkode: c86f1...101

Viktig med stram truse! 

Gjorde noe lignende selv; var tomt for den minste og nest minste størrelsen på tøylageret så måtte bare ta altfor stor bukse. Løp opp trappa i full fart og der ramlet buksa ned. Snublet i egne buksebein og gikk på trynet i trappa 😄 heldigvis ingen pasienter der, men var endel kollegaer som var på vei til kantinen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som er ferdige med å få barn og ikke kan bruke hormonspiral; det er mulig å brenne bort slimhinnene så man reduserer/fjerner helt blødningene. Jeg har gjort det og skulle ønske jeg visste om dette tidligere. Snakkes altforfor lite om.  Har fått et helt annet liv etterpå. 🙏 

Anonymkode: a25c0...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.9.2019 den 10.37, AnonymBruker skrev:

Huff, er det bare meg som ikke klarer å gå med tampong?! Jeg gikk over til spiral (hormonspiralen) og jeg anbefaler alle denne. Man slipper jo hele mensen. 

Jobber i hjemmesykepleien og trenger aldri å være redd for en rød flekk bak. ;)

Anonymkode: 01596...08c

Synes du er ubehagelig å gå med ob? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dobbel truse? Jeg tror ikke det blir noe problem med hvit bukse. Velg en størrelse større i både topp og bukse, sånn at toppen rekker litt lengre ned. Si ifra om at du må bytte bind av og til. Dobbelt nattbind går også an. Bleie. Jeg tror du bekymrer deg for mye. 

Anonymkode: b6b21...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dobbel truse? Jeg tror ikke det blir noe problem med hvit bukse. Velg en størrelse større i både topp og bukse, sånn at toppen rekker litt lengre ned. Si ifra om at du må bytte bind av og til. Dobbelt nattbind går også an. Bleie. Jeg tror du bekymrer deg for mye. 

Anonymkode: b6b21...ce4

Du har heller aldri blødd særlig mye skjønner jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg føler med deg, og problemstillingen. Jeg er sykepleier og har blødd igjennom flere ganger pga manglende mulighet til toalettpause. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg trener kampsport, og der hopper vi rundt og sparker hverandre i hodet og tøyer ut i spagaten, i hvit bukse.... 

Jeg bruker menskopp (har ca 3 ganger så stor kapasitet som en tampong), og supplerer med tøytruseinnlegg for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: a460b...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...