Gå til innhold

Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan vel ikke være verre enn alkohol? 🙈 Regner med både vann og sitron er sunt, og ikke skader leveren min😊

Anonymkode: b0430...b6c

Haha helt klart bedre enn alkohol. Ren sitron er jo fantastisk bra for leveren. Pakker det selv i div. smoothies for tiden. Vet ikke om den flaskesitronen har de samme egenskapene som fersk sitron da, men godt er det nå uansett 🙂

- H

Anonymkode: 8f644...cda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alkoholfri helg går mot slutten og idag har jeg 3uker uten😊

Håper dere alle har det bra, om dere holder dere uten, prøver, strever eller har sprekt. Heier på dere alle😊

W

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Håper dere alle har det bra, om dere holder dere uten, prøver, strever eller har sprekt. Heier på dere alle😊

W

Herlighet så utrolig bra jobbet! 

Hvordan er formen? ☺️ 

Selv er jeg helt ute av det, venter på blodprøvesvar og krysser fingrene. "Starter i morgen osv".. God søndag dere. 

- Karro

Anonymkode: 98c57...2f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herlighet så utrolig bra jobbet! 

Hvordan er formen? ☺️ 

Selv er jeg helt ute av det, venter på blodprøvesvar og krysser fingrene. "Starter i morgen osv".. God søndag dere. 

- Karro

Jeg føler meg faktisk ganske bra. Ikke så sliten og energiløs som tidligere. Huden i ansiktet har blitt freshere 😊

Hva slags blodprøver har du tatt? 

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ny her inne. Sliter nok litt med konsumet jeg også, selv om det sitter langt inne å innrømme det... Nok en knallrød helg, eller hvit, da det stortsett et hvitvin det går i. Hele 6 flasker faktisk, fordelt på tre kvelder 😳

Hilsen S.

Anonymkode: f03fb...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei, ny her inne. Sliter nok litt med konsumet jeg også, selv om det sitter langt inne å innrømme det... Nok en knallrød helg, eller hvit, da det stortsett et hvitvin det går i. Hele 6 flasker faktisk, fordelt på tre kvelder 😳

Hilsen S.

Det er sånn jeg kunne drikke også. 2, til og med 3 noen ganger på en kveld. 

Drikker du hver dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er sånn jeg kunne drikke også. 2, til og med 3 noen ganger på en kveld. 

Drikker du hver dag? 

Nei, stort sett kun helger. Men føles ikke helt bra, hverken kroppslig, økonomisk eller psykisk. Kan fint holde meg ukesvis, men så sprekker jeg skikkelig. Periodedranker sikkert. 

Gratulerer med 3 uker 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, stort sett kun helger. Men føles ikke helt bra, hverken kroppslig, økonomisk eller psykisk. Kan fint holde meg ukesvis, men så sprekker jeg skikkelig. Periodedranker sikkert. 

Gratulerer med 3 uker 👍

Så bra at det ikke er hver dag. Hva med å prøve å begrense deg? Kanskje det er lettere enn du tror 😊  

Takk😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

W

Hurra, så bra jobba! Her er jeg på dag 31 uten. Er veldig fornøyd med innsatsen og er virkelig motivert for en bedre fremtid. 

- H

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg føler meg faktisk ganske bra. Ikke så sliten og energiløs som tidligere. Huden i ansiktet har blitt freshere 😊

Hva slags blodprøver har du tatt? 

W

Åå herlighet så godt å høre, det må være motiverende også 😊 

Har tatt generelle blodprøver, tør ikke innrømme alkoholmisbruk til legen enda så skyldte vel på at jeg ville sjekke alt. Men er gul i øynene og har vage smerter i nyre- og leverregionen.. Det ordner seg nok. Etter siste Innaforprogram var det virkelig en vekker, bare spørs hvor lenge det varer.

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hurra, så bra jobba! Her er jeg på dag 31 uten. Er veldig fornøyd med innsatsen og er virkelig motivert for en bedre fremtid. 

- H

Oi så utrolig bra!

-Karro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Åå herlighet så godt å høre, det må være motiverende også 😊 

Har tatt generelle blodprøver, tør ikke innrømme alkoholmisbruk til legen enda så skyldte vel på at jeg ville sjekke alt. Men er gul i øynene og har vage smerter i nyre- og leverregionen.. Det ordner seg nok. Etter siste Innaforprogram var det virkelig en vekker, bare spørs hvor lenge det varer.

Oi så utrolig bra!

-Karro

Håper prøvene dine går bra. Vil du holde oppdatert? 

Legen så vel øyene dine, om de er gule, sa han noe? 

Innafor program hva er det? Hva var vekkeren? 

Ønsker deg masse lykke til og heier på at du kommer deg ut av det ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edru? skrev (13 minutter siden):

Så flinke dere er! Er på dag 16 selv, og liker veldig godt å sovne og våkne edru uten hangover!

Enig! Eller, sjeldent jeg våknet med hangover. Men utslitt, sliten og dævv følelse. 

Denne følelsen nå, er mye bedre 😀

W

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sleit mye for et par år siden. Men heldigvis henta meg godt inn. Har vært åpen om det til noen, men ikke alle. Kun fagkyndige. Sleit så mye at jeg måtte reparere hver morgen å stabiliserer formen og for å kunne sove "godt". Har greid å ta meg i nakken uten noe form for innleggelser. Jeg har dansk og engelsk kultur så å kutte ut å drikke Helt er ikke et alternativ for meg. Men heller begrense meg selv. Jeg kan nå fint sitte alene hjemme og nyte 2-5 øl gjennom en hel kveld mens jeg ser film før eksempel. Ikke behov for å reparere. Begynt å sove bedre. Blir aldri full eller brisen på to-5 øl faktisk. Drikker aldri før jeg legger meg, bruker sove te stort sett da. Og legger meg gjerne rundt 00.00-01.00 hver kveld. Står opp om morningen og drikker mye te, lager frokost. Middager, holder på hjemme. Tatt på meg hjemme jobb via pc nå og skal begynne på kontor etter nyttår. Mista fotfestet i september etter dødsfall, men har hentet meg inn nå. Tør ikke gå ut på byen lenger i mangel av selvkontroll akkurat nå.. derfor er jeg mest mulig hjemme alene, og har kun venner som er edru akkurat nå som kan kjøre tur med og sånn.. og gå turer med.. kveldene er hellige som skrevet over. Har mye mer energi må enn noen gang siden september.. Har ptsd og adhd oppå det hele. Har en mann og som er engelsk og glad i noen øl han også, men han klarer ikke nyte en øl mer enn to minutter. Men igjen, han er ikke avhengig av det sånn sett og klarer å være uten. Mens jeg er omvendt og kan bruke to timer på en øl mens jeg sitter i sofaen og ser film og spiser popcorn. Var på reise sist helg og ble ordentlig syk da jeg kom hjem. Er på andre uka nå hvor jeg skjerpet meg skikkelig. Stolt av meg selv sånn sett 

Anonymkode: d13d8...084

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag. Idag er vanskelig. Tung. Jeg vet ikke hvorfor. Idag er det vanskelig å avstå. Jeg har lyst å dra på polet å kjøpe meg vin, drikke og bare puste lettet ut. Jeg kjenner smaken, følelsen av Ahhh deilig og roen den gir meg. Hvorfor er idag så vanskelig. 

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Idag. Idag er vanskelig. Tung. Jeg vet ikke hvorfor. Idag er det vanskelig å avstå. Jeg har lyst å dra på polet å kjøpe meg vin, drikke og bare puste lettet ut. Jeg kjenner smaken, følelsen av Ahhh deilig og roen den gir meg. Hvorfor er idag så vanskelig. 

W

Kjære W, jeg håper det går bra med deg. Enkelte dager vil selvsagt være vanskelig, men prøv å fremkalle nederlaget du kommer til å føle dagen derpå. Jeg vet hvordan det er. Du får finne frem din indre styrke og tenke at disse periodene vil komme.  Vi må bare lære oss å takle dem uten alkohol. Du har pustet og levd i flere uker uten. Tenk så flink du har vært. 🙂

Anonymkode: bca92...d05

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

W

Håper du klarte å holde deg unna?❤️

Har hatt et par slike dager selv denne uken, pga stress og styr på jobb. Kombinert med tidvis dårlig søvn. I slike situasjoner pleier jeg alltid å drikke, for å roe ned og for å sove. Prøver nå å minne meg på at jobben kun er jobben, og at jeg er mer enn den, og at jeg overlever med litt lite søvn. Og at jeg trenger å gjøre det som er bra for meg. Og akkurat nå er det bra for meg å ikke drikke. 

Har kommet ut av tellingen av dager uten nå, og måtte ta en sjekk. Men det er 5 uker! 35 dager! 

- H

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord. Jeg klarte å holde meg unna. Men igår var en vanskelig dag ifh til alkoholen. Fristelsen var stor og det var vanskelig med alle tankene som gikk ditt.  Jeg har jo holdt meg uten en god stund og det har gått bra, så hvorfor kunne jeg ikke da kose meg litt? 

Jeg vet jeg hadde angra meg dagen etter, men den tanken var ikke der igår, for det gikk jo bra nå. 

Men, jeg kan si idag at jeg drakk ikke, og jeg er så glad for at viljen min var sterk nok til å overgå lysten. Jeg hadde vært så skuffet over meg selv, og da helt sikkert fortsatt samme vei for da hadde jeg jo allerede ødelagt det jeg hadde jobbet for. 

W

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke alkoholiker selv, men lurer på hvordan tiden vi nå går inn i oppleves for dere? Julen inneholder jo alkohol for mange og må være en ekstra hard tid for dere?

Gode klemmer til dere alle! :klem:

Anonymkode: 30991...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...