AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1601 Del Skrevet 27. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har barn. Det er eneste motivasjonen, drikker ikke når de er våkne. Har hatt barnevakt innimellom, da blir det tidligere. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Skjønner🙂 Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1602 Del Skrevet 5. august 2020 På 4.5.2020 den 16.29, AnonymBruker skrev: Bra med sånn tråd Er den for alle typer konsum? Jeg er kvinne på 40 år , vin er mitt "godteri/kos" men etter påske og "coronalockdown" har det blitt unødvendig mye tapping av vindunk og det kjennes på vekta Liker ikke å bli full , men 1- 2 glass vin hver kveld på terassen er lett 3-400 kcal ekstra for ikke å snakke om søtsug/saltsug som i tillegg kommer . Jeg liker ikke all alkohol - blir mest frista av musserende /hvit/rose.. da forsvinner flaska fort. Rører ikke sprit , og rødvin er så mektig at jeg ikke orker mer enn et glass . Prøver å "spare" kosen til en-to dager i uka , og har vel funnet ut jeg ikke kan ha favoritten i hus..det blir som sjokoladen i kjøleskapet .Vips-borte. Min strategi er å ha kun i hus ting jeg ikke liker så godt.. Evt ha lettøl/alkoholfri stående om man blir tørst etter noe på terrassen . Anonymkode: 2fd3f...eae Hvor mange %alkohol er det i vinen du drikker ? Anonymkode: dbdc4...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #1603 Del Skrevet 5. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange %alkohol er det i vinen du drikker ? Anonymkode: dbdc4...a3c Vanlig 13% . To glass er nok egentlig , ulempen er suget etter snæks som kommer ( alkohol øker graving etter salt hos meg, samtidig blir jeg ukritisk og vil momse unødvendig mat utenom vanlig kveldsmat) Lett øl er jo2,5 alkohol ,halv kaloriinnhold..og munkholm fruity ipa ennå mindre, og man får tilfredsstilt " kos i sola på terrassen " Anonymkode: 2fd3f...eae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1604 Del Skrevet 6. august 2020 Hei. På side 40 skrev jeg meg inn som Mie. Ser det er en ny Mie her, så jeg kaller meg Miemie. Jeg har fått målt alt for høye leververdier og fått muntlig trukket tilbake førerkortet. Skal til legen om 4 uker og ta nye leverprøver og måle PEth. Jeg skal stoppe å drikke helt på mandag. Skal bruke dagene frem til mandag for å trappe ned. Drikker vanligvis 2 flasker vin om dagen og det er år siden jeg hadde en helt alkoholfri dag. Jeg vet PEth vil være normale verdier om man ikke har rørt en dråpe alkohol på 4 uker, men vet dere hvordan leververdiene kan endre seg på 4 uker? Gruer meg til dette, men må gjennomføre. Miemie Anonymkode: 7d4e0...2eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 6. august 2020 #1605 Del Skrevet 6. august 2020 På 27.7.2020 den 18.37, AnonymBruker skrev: Det er ikke plass til meg i psykiatrien. Fått beskjed om det flere ganger. Så leser jeg ting som dette her og jeg blir så jævlig oppgitt. Du har ikke bare 1 men 2 psykologer og du stormer ut av timen. En time som kunne gått til noen andre. Livet er jammen urettferdig. Anonymkode: 48e6b...541 Så fordi jeg stormet ut av timen EN gang, hverken før eller siden så fortjener jeg ikke hjelp? Og ja, jeg har en fast behandler i akuttpsykiatrien i tillegg til den på VOP fordi jeg er såpass syk at jeg er regelmessig innlagt. Det er leit at du ikke får hjelp, men det betyr ikke at jeg ikke skal ha den hjelpen jeg har. Den har jeg fått fordi jeg er svært syk og har et komplisert sykdomsbilde. Sånne der kommentarer er så jævlig unødvendig. Som om jeg fortjener dårlig samvittighet for at jeg får hjelp. Det er ikke mitt ansvar at andre ikke får hjelpen de trenger. Rett frustrasjonen der den hører hjemme. Nemlig hos psykiatrien og hvordan de prioriterer pasienter. At jeg gikk etter timen EN gang gjør meg ikke mindre fortjent til å få den hjelpen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1606 Del Skrevet 6. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. På side 40 skrev jeg meg inn som Mie. Ser det er en ny Mie her, så jeg kaller meg Miemie. Jeg har fått målt alt for høye leververdier og fått muntlig trukket tilbake førerkortet. Skal til legen om 4 uker og ta nye leverprøver og måle PEth. Jeg skal stoppe å drikke helt på mandag. Skal bruke dagene frem til mandag for å trappe ned. Drikker vanligvis 2 flasker vin om dagen og det er år siden jeg hadde en helt alkoholfri dag. Jeg vet PEth vil være normale verdier om man ikke har rørt en dråpe alkohol på 4 uker, men vet dere hvordan leververdiene kan endre seg på 4 uker? Gruer meg til dette, men må gjennomføre. Miemie Anonymkode: 7d4e0...2eb Jeg mener å ha lest at leververdiene ikke synker før etter ca 8 uker. Jeg har selv tenkt på at leververdiene mine er altfor høye. Tenkte i våres at jeg nesten ikke tør å dra til legen om jeg skulle ha behov i tilfelle hun vil ta noen blodprøver av meg. Da vil hun sikkert mistenke høyt konsum. Det er sykt det! Da drakk jeg ca annenhver eller kanskje tredjehver dag. I hele sommer så har jeg drukket hver eneste dag. MYE. Det har faktisk gått med enten en flaske vin eller 5-6 halvlitere med cider eller øl. Jeg har gått opp fem kg de siste månedene og jeg vet at det skyldes alkoholen. Har lyst til å gjøre det samme som deg. Trappe ned utover uken/helgen og så helt hvit fra mandag. Jeg har hatt hvite perioder før, men ikke så lange som jeg ønsket. -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1607 Del Skrevet 6. august 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener å ha lest at leververdiene ikke synker før etter ca 8 uker. Jeg har selv tenkt på at leververdiene mine er altfor høye. Tenkte i våres at jeg nesten ikke tør å dra til legen om jeg skulle ha behov i tilfelle hun vil ta noen blodprøver av meg. Da vil hun sikkert mistenke høyt konsum. Det er sykt det! Da drakk jeg ca annenhver eller kanskje tredjehver dag. I hele sommer så har jeg drukket hver eneste dag. MYE. Det har faktisk gått med enten en flaske vin eller 5-6 halvlitere med cider eller øl. Jeg har gått opp fem kg de siste månedene og jeg vet at det skyldes alkoholen. Har lyst til å gjøre det samme som deg. Trappe ned utover uken/helgen og så helt hvit fra mandag. Jeg har hatt hvite perioder før, men ikke så lange som jeg ønsket. -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 Irene. Hiv deg på! Jeg har pleid å drikke ca 2 flasker vin om dagen. I dag skal jeg drikke max 1.5 flasker. I morgen max 1 flaske, lørdag max 1 flaske og søndag 0.5 flaske vin. Mandag er det slutt i minst 4 uker. Miemie Anonymkode: 7d4e0...2eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1608 Del Skrevet 6. august 2020 På 5.5.2020 den 13.25, Jodaneida skrev: Aldri hørt om Julie før, mek hun virker jo beruset på flere av videoene sine? Ja, men hun er ikke det. Anonymkode: dbdc4...a3c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1609 Del Skrevet 6. august 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Vanlig 13% . To glass er nok egentlig , ulempen er suget etter snæks som kommer ( alkohol øker graving etter salt hos meg, samtidig blir jeg ukritisk og vil momse unødvendig mat utenom vanlig kveldsmat) Lett øl er jo2,5 alkohol ,halv kaloriinnhold..og munkholm fruity ipa ennå mindre, og man får tilfredsstilt " kos i sola på terrassen " Anonymkode: 2fd3f...eae Jeg er sikkert ikke den rette å spørre, men sykes ikke dette høres så ille ut 🙂 Anonymkode: dbdc4...a3c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oransjesjel Skrevet 7. august 2020 #1610 Del Skrevet 7. august 2020 (endret) 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. På side 40 skrev jeg meg inn som Mie. Ser det er en ny Mie her, så jeg kaller meg Miemie. Jeg har fått målt alt for høye leververdier og fått muntlig trukket tilbake førerkortet. Skal til legen om 4 uker og ta nye leverprøver og måle PEth. Jeg skal stoppe å drikke helt på mandag. Skal bruke dagene frem til mandag for å trappe ned. Drikker vanligvis 2 flasker vin om dagen og det er år siden jeg hadde en helt alkoholfri dag. Jeg vet PEth vil være normale verdier om man ikke har rørt en dråpe alkohol på 4 uker, men vet dere hvordan leververdiene kan endre seg på 4 uker? Gruer meg til dette, men må gjennomføre. Miemie Anonymkode: 7d4e0...2eb Hei og god morgen! Et lite tips til deg - begynn å ta magnesium nå som du skal slutte å drikke... Det hjelper mot kramper. Håper ikke du er alene i dette, men at du har feks god oppfølging fra legen din. Du har drukket mye - lenge, og medisinsk oppfølging er viktig. Masse lykke til! 🙂 Endret 7. august 2020 av Oransjesjel 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #1611 Del Skrevet 7. august 2020 På onsdag gjorde jeg det jeg burde ha gjort for lenge siden. Jeg innså at jeg er alkoholiker. Hadde med meg ungene på Kiel-ferga og hadde intensjoner om ikke å drikke, men hele settingen gjorde opplevelsen særdeles vanskelig. Og jeg ga etter. Som regel etter en sånn tur går jeg amok i tax-free-butikken og legger igjen et par tusen kroner i alkohol og sjokolade, men denne gangen ble det null handling. En alkoholiker kan ikke ha alkohol i hus, og jeg har nå bestemt meg for å slutte. Helt. Ingen hvite uker eller måneder, jeg vil være avholds. Dette er en progressiv lidelse og det kan fort bli stygt, jeg vil slutte mens jeg fortsatt har et liv. - Lotte Anonymkode: b612f...efe 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonyv Skrevet 8. august 2020 #1612 Del Skrevet 8. august 2020 På 7.8.2020 den 13.18, AnonymBruker skrev: På onsdag gjorde jeg det jeg burde ha gjort for lenge siden. Jeg innså at jeg er alkoholiker. Hadde med meg ungene på Kiel-ferga og hadde intensjoner om ikke å drikke, men hele settingen gjorde opplevelsen særdeles vanskelig. Og jeg ga etter. Som regel etter en sånn tur går jeg amok i tax-free-butikken og legger igjen et par tusen kroner i alkohol og sjokolade, men denne gangen ble det null handling. En alkoholiker kan ikke ha alkohol i hus, og jeg har nå bestemt meg for å slutte. Helt. Ingen hvite uker eller måneder, jeg vil være avholds. Dette er en progressiv lidelse og det kan fort bli stygt, jeg vil slutte mens jeg fortsatt har et liv. - Lotte Anonymkode: b612f...efe Jeg blir så glad av å lese dette! Og du er ikke alene! Jeg har nå vært edru i 162 dager, etter ti år som ALKOHOLIKER. Jeg kan ikke annet å si enn at livet er så mye bedre uten! Alt har forandret seg til det bedre, og jeg blir så glad av å tenke på at barna mine skal få vokse opp med en barndom fylt med gode minner, uten en ruset mor sjanglende rundt i bakgrunnen! Masse masse lykke til! Og husk at dette er det viktigste du noen gang har oppnådd! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #1613 Del Skrevet 8. august 2020 På 6.8.2020 den 17.18, AnonymBruker skrev: Jeg er sikkert ikke den rette å spørre, men sykes ikke dette høres så ille ut 🙂 Anonymkode: dbdc4...a3c Jojo men det er hver dag..og det er ikke bra..selv om jeg ikke blir full. " cravingen " er der - kos/ selvmedisinering. Anonymkode: 2fd3f...eae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #1614 Del Skrevet 9. august 2020 12 timer siden, tonyv skrev: Jeg blir så glad av å lese dette! Og du er ikke alene! Jeg har nå vært edru i 162 dager, etter ti år som ALKOHOLIKER. Jeg kan ikke annet å si enn at livet er så mye bedre uten! Alt har forandret seg til det bedre, og jeg blir så glad av å tenke på at barna mine skal få vokse opp med en barndom fylt med gode minner, uten en ruset mor sjanglende rundt i bakgrunnen! Masse masse lykke til! Og husk at dette er det viktigste du noen gang har oppnådd! Tusen takk! Og for en fantastisk jobb du har gjort! Jeg er på dag fire, en sped begynnelse, men selv den lengste reise begynner med det første skritt. Anonymkode: b612f...efe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1615 Del Skrevet 10. august 2020 På 6.8.2020 den 16.53, AnonymBruker skrev: Irene. Hiv deg på! Jeg har pleid å drikke ca 2 flasker vin om dagen. I dag skal jeg drikke max 1.5 flasker. I morgen max 1 flaske, lørdag max 1 flaske og søndag 0.5 flaske vin. Mandag er det slutt i minst 4 uker. Miemie Anonymkode: 7d4e0...2eb Hvordan gikk det med nedtrappingen, Miemie? Her gikk det litt opp og ned. På torsdag ble det "bare" fire øl, mens på fredag og lørdag ble det både vin og øl, sånn ca en flaske begge dager + et par øl. I går kun en eneste øl. I dag blir det null. -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1616 Del Skrevet 10. august 2020 Jeg er også med! Venter på behandling og skal forsøke å være så mye edru som mulig. Vil innerst inne ikke drikke. I helgen våknet jeg av at jeg hylte fordi jeg drakk kvelden før. Grusomt. Tar en time av gangen og fyller timene med fysisk aktivitet og husarbeid. belinda Anonymkode: e381e...1b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1617 Del Skrevet 10. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også med! Venter på behandling og skal forsøke å være så mye edru som mulig. Vil innerst inne ikke drikke. I helgen våknet jeg av at jeg hylte fordi jeg drakk kvelden før. Grusomt. Tar en time av gangen og fyller timene med fysisk aktivitet og husarbeid. belinda Anonymkode: e381e...1b1 Så bra, Belinda, at du snart skal få hjelp. Jeg føler selv at jeg ikke er helt der at jeg trenger hjelp, selv om de fleste her inne vil si at det gjør jeg absolutt. Saken er at jeg ikke føler at jeg trenger annet enn å redusere på konsumet. Det er jo kun meg selv det går utover. Har grei økonomi og jobb, trener og spiser ellers ganske sunt. Har blitt en del ekstra i sommer riktignok. Skulle gjerne kun holdt meg til helgene. Merker jo at det har blitt litt vanskelig nå spesielt i sommer, men håper virkelig at jeg skal kunne klare å holde meg hvit på egenhånd nå. Tar en dag om gangen jeg nå, men vil veldig gjerne holde meg hvit resten av måneden. Anonymkode: 8a1ec...467 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1618 Del Skrevet 10. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også med! Venter på behandling og skal forsøke å være så mye edru som mulig. Vil innerst inne ikke drikke. I helgen våknet jeg av at jeg hylte fordi jeg drakk kvelden før. Grusomt. Tar en time av gangen og fyller timene med fysisk aktivitet og husarbeid. belinda Anonymkode: e381e...1b1 Velkommen, Belinda! Vet hvordan det er å ta en time av gangen. Post her hvis du trenger det, jeg kommer til å sjekke innom ofte for å svare og holde deg med selskap. Jeg er på dag 5 nå og har det veldig bra. - Lotte Anonymkode: b612f...efe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1619 Del Skrevet 10. august 2020 Jeg vil også slutte å drikke. Tips til hvor jeg begynner? - Cookie Anonymkode: 164cf...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1620 Del Skrevet 10. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil også slutte å drikke. Tips til hvor jeg begynner? - Cookie Anonymkode: 164cf...4a2 Hvordan er drikkemønsteret ditt da? De fleste som skal slutte og drikke helt trenger hjelp utenfra. Anonymkode: 8a1ec...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå