Gjest Fallabella Skrevet 4. mai 2020 #1561 Del Skrevet 4. mai 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Har mye tankekjør og sover dårlig. Får trene mer men har vondter i kroppen som stopper meg. Jeg tenker kanskje å gå på en diett uten gjær og sukker. Da må jeg holde meg unna vin og øl. Jeg må muligens også holde meg unna venner som drikker mye , hvertfall i en periode. Gi meg gjerne tips. Er så sliten Av alle følelsene og tankene. Føler meg så alene. Ingenting i livet mitt fungerer nå og dermed lett å ta en øl eller to for å slippe indre uro, selv om jeg VET at uroen / angsten blir verre på sikt av alkohol. Takk. Anonymkode: f6f07...662 Dette er sånn vi er.. Alt for å finne ro, enten det er drikking, trening eller bare å stresse rundt for å finne ro 😊 Et tips er å følge Julie Winge på face. På offentlig face eller i en av hennes grupper, da slipper man åket med lege og dørstokkmil for å få støtte. Et sted å starte ihvertfall, hun har mange bra sendinger liggende ute synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 4. mai 2020 #1562 Del Skrevet 4. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg var det å møte veggen. Klarte ikke mer, men følte jeg måtte. Gråt så mye før jobb, på do på jobb, etter jobb, klarte ikke å sove. Så drakk jeg en dag, jeg fikk sove, og brydde meg ikke med tankene i hode, så ble de frihet. Også ble det en krykke. Hvis du skjønner? Var bedre å føle seg bra, enn å føle seg redd.... Anonymkode: 9da09...7e2 Ja redningen slo inn og uroen ble dempet. Var sånn for meg også å etterhvert ble jeg desperat etter å føle den roen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 4. mai 2020 #1563 Del Skrevet 4. mai 2020 Mine problemer er ganske moderate i denne sammenhengen. Hovedsaklig har jeg vært en som holder meg til øl, og kun drikker i helgene. Da gjerne en sixpack på fredag og på lørdag. Før denne helga hadde jeg 18 hvite dager på rad. På slutten av denne perioden merket jeg hvor mer balansert jeg var psykisk og følte generelt mer velvære. Egentlig var det dumt av meg å begynne igjen på fredag, jeg burde bare ha fortsatt med alkolfrie helger. For i går og i dag har jeg merket en opptrapping av angst. Alkoholforbruket mitt har aldri vært i noen risikosone for alkoholisme eller avhengighet som gjør at jeg ikke fungerer i det daglige, men det har likevel vært over grensen for hva som regnes som helseskadelig. Jeg er veldig glad for at jeg bare drikker mildere drikker som øl. Vin har jeg aldri likt, og sprit holder jeg meg rett og slett unna. Sånn sett burde ikke forbruket mitt være veldig farlig, men jeg skal likevel fremover kutte ned på forbruket. Drikke mindre de helgene jeg drikker, og oftere ha hvite helger og lengre perioder. Det har mer blitt en usunn rutine og vane, enn noe jeg MÅ ha. Ja, jeg koser meg med den milde rusen noen øl gir meg, men jeg merker at selv et moderat forbruk gjør mye med det psykiske. Og at det kan ha skadelige virkninger for det fysiske i lengden, er heller ikke til å stikke under en stol. Når jeg har et familiemedlem som drikker HVER ENESTE DAG h*n har fri, både øl og vin i store mengder, så tenker jeg jo at mitt forbruk ikke er så ille. Denne personen er jeg rett og slett redd for! For h*n er eldre enn meg og har vært stordrikker siden vedkommende var 16-17. Jeg er heldigvis allerede nå ganske bevisst på det, spesielt etter å ha hatt mange med alkoholproblemer i varierende grad i familien. Hvis jeg en gang er så heldig at jeg får barn, så har jeg planlagt at jeg skal bli så godt som avholds. Sikkert ikke helt og 100 %, men tilnærmet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1564 Del Skrevet 4. mai 2020 Hvor lang tid tar det før alkoholen er ute av kroppen? Har ikke drukket på to dager. Føler meg litt rastløs. Vil ha et glass og en sigg🙈 samtidig ikke for jeg vet konsekvensene Anonymkode: f6f07...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1565 Del Skrevet 4. mai 2020 Veldig dyrt å drikke. Huff Anonymkode: f6f07...662 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1566 Del Skrevet 4. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig dyrt å drikke. Huff Anonymkode: f6f07...662 Aldri har noen snakket sannere ord. Anonymkode: 9da09...7e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1567 Del Skrevet 4. mai 2020 Hvor fort blir man avhengig ? Anonymkode: f6f07...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moho Skrevet 4. mai 2020 #1568 Del Skrevet 4. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ganske fort vil jeg si. Jeg har alltid hatt et problematisk forhold til alkohol, fra jeg var på min første fest som 16-åring drakk jeg med begge hender og ble overstadig beruset. Da jeg ble i tyveårene ble festene sjeldnere, veldig sjeldne, men jeg klarte aldri å lære meg å drikke «ordentlig», altså regulere når det er nok og var som regel alltid den som måtte øses hjem. Det er akkurat som det klikker når jeg får alkohol og jeg vil bare så mye som mulig med en gang, derfor unngikk jeg i stort grad alkohol. Først i slutten av tredveårene klarte jeg å ta ett glass vin til maten og stoppe der. Det var såpass nydelig at dette ble en daglig affære, og det tok ikke lang tid før jeg måtte ha to glass før å oppnå den gode følelsen. Så tre glass, og i løpet av få måneder hadde jeg alltid en dunk vin på benken og drakk to kartonger i uka, alene. Det gikk nesten et helt år før jeg innså at jeg hadde et kjempeproblem, og at jeg unngikk sosiale sammenkomster for å komme hjem til vinen min. Dette året var et «kriseår» med flere tøffe hendelser i livet mitt, men jeg husker dem nesten ikke. Jeg sluttet brått å drikke uten at det var noen utløsende stor grunn, og siden har jeg holdt meg. Nå går den mange måneder mellom hver gang. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1569 Del Skrevet 4. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor fort blir man avhengig ? Anonymkode: f6f07...662 Spørs. Hvor mye har du blitt såret, og ikke vil såre. Hvor mye tvister seg inni deg, og hvor mange år? ...så hardt............så mage år Anonymkode: 9da09...7e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1570 Del Skrevet 4. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørs. Hvor mye har du blitt såret, og ikke vil såre. Hvor mye tvister seg inni deg, og hvor mange år? ...så hardt............så mage år Anonymkode: 9da09...7e2 ? Anonymkode: f6f07...662 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1571 Del Skrevet 4. mai 2020 3 hours ago, Fallabella said: Dette er sånn vi er.. Alt for å finne ro, enten det er drikking, trening eller bare å stresse rundt for å finne ro 😊 Et tips er å følge Julie Winge på face. På offentlig face eller i en av hennes grupper, da slipper man åket med lege og dørstokkmil for å få støtte. Et sted å starte ihvertfall, hun har mange bra sendinger liggende ute synes jeg Jeg er så utrolig lei av egenreklamen din, Julie. Jeg traff deg på rehab og du er et slitsomt og bortskjemt menneske. Bare kutt ut. Du ble født med en sølvskje i munnen og har aldri måttet bekymre deg for noe her i verden. Du drakk litt for mye rødvin i villaen din på Nesodden, og du skal liksom agere rusterapeut nå? Spar meg. Anonymkode: 277d0...574 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1572 Del Skrevet 4. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: ? Anonymkode: f6f07...662 Det er vondt. Du sårer folk ved det du gjør. Realiteten av egen atferd er vanskelig å svelge, det er det hardeste. Anonymkode: 9da09...7e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1573 Del Skrevet 4. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid tar det før alkoholen er ute av kroppen? Har ikke drukket på to dager. Føler meg litt rastløs. Vil ha et glass og en sigg🙈 samtidig ikke for jeg vet konsekvensene Anonymkode: f6f07...662 Kommer kanskje an på mengdene og hva man har drukket? Jeg har ikke drukket siden lørdag men jeg føler meg fyllesyk og jævlig fremdeles. Anonymkode: 35886...40e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 5. mai 2020 #1574 Del Skrevet 5. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så utrolig lei av egenreklamen din, Julie. Jeg traff deg på rehab og du er et slitsomt og bortskjemt menneske. Bare kutt ut. Du ble født med en sølvskje i munnen og har aldri måttet bekymre deg for noe her i verden. Du drakk litt for mye rødvin i villaen din på Nesodden, og du skal liksom agere rusterapeut nå? Spar meg. Anonymkode: 277d0...574 Hjelp denne brukerene på en bedre måte selv da. Hva tenker du er best å gjøre når man er fortvilet over drikkingen sin? Hyggelig at du tror jeg er en kjendis og ruscoach takk for det 😊 Er du full eller 😂😂🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1575 Del Skrevet 5. mai 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vondt. Du sårer folk ved det du gjør. Realiteten av egen atferd er vanskelig å svelge, det er det hardeste. Anonymkode: 9da09...7e2 Hæ? Jeg sårer ingen for jeg har ingen. Men jeg har bodd m en ustabil alkoholiker før det var veldig stressende. Anonymkode: f6f07...662 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1576 Del Skrevet 5. mai 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så utrolig lei av egenreklamen din, Julie. Jeg traff deg på rehab og du er et slitsomt og bortskjemt menneske. Bare kutt ut. Du ble født med en sølvskje i munnen og har aldri måttet bekymre deg for noe her i verden. Du drakk litt for mye rødvin i villaen din på Nesodden, og du skal liksom agere rusterapeut nå? Spar meg. Anonymkode: 277d0...574 Jeg er utrolig skeptisk til Julie Winge. Brukererfaring kan være et bra, men det må skje under veiledning av profesjonelle. At helt ufaglærte skal bruke sine anekdotiske erfaringer til å hjelpe andre, helt utenfor kontroll av helsemyndigheter kan være livsfarlig. At hun også tenker at det er fett å tjene penger på sin ukvalifiserte synsing er ikke noe jeg setter veldig stor pris på. Kundegruppen hennes er i en svært sårbar situasjon og bør behandles deretter. Så jeg håper hun legger ned virksomheten sin og heller prøver å få seg en jobb hvor behandlingen kan komme i kontrollerte former Anonymkode: 1629c...25d 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1577 Del Skrevet 5. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er utrolig skeptisk til Julie Winge. Brukererfaring kan være et bra, men det må skje under veiledning av profesjonelle. At helt ufaglærte skal bruke sine anekdotiske erfaringer til å hjelpe andre, helt utenfor kontroll av helsemyndigheter kan være livsfarlig. At hun også tenker at det er fett å tjene penger på sin ukvalifiserte synsing er ikke noe jeg setter veldig stor pris på. Kundegruppen hennes er i en svært sårbar situasjon og bør behandles deretter. Så jeg håper hun legger ned virksomheten sin og heller prøver å få seg en jobb hvor behandlingen kan komme i kontrollerte former Anonymkode: 1629c...25d Enig. Man må utøve en viss ydmykhet. Greit med egenerfaring men det er ikke nok nettopp mtp hvor sårbar mottakeren er. Huff. Sveipet innom en artikkel om henne og følte en instinktiv motstand. Det var mye «meg meg meg». En smule narssistisk kanskje ? Anonymkode: f6f07...662 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1578 Del Skrevet 5. mai 2020 5 timer siden, Fallabella skrev: Hjelp denne brukerene på en bedre måte selv da. Hva tenker du er best å gjøre når man er fortvilet over drikkingen sin? Hyggelig at du tror jeg er en kjendis og ruscoach takk for det 😊 Er du full eller 😂😂🥳 Denne flaue greia, trenger ikke vi å være vitne til. Privat er privat? Også her... Anonymkode: 9da09...7e2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodaneida Skrevet 5. mai 2020 #1579 Del Skrevet 5. mai 2020 Aldri hørt om Julie før, mek hun virker jo beruset på flere av videoene sine? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1580 Del Skrevet 5. mai 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne flaue greia, trenger ikke vi å være vitne til. Privat er privat? Også her... Anonymkode: 9da09...7e2 Du er litt vanskelig å forstå - hva mener du ? Anonymkode: f6f07...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå