Gå til innhold

Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gratulerer med bolig, C! Det er et kjempestort skritt. Du må ikke motarbeide deg selv og din fremgang nå. Se deg selv i speilet og se på de fremskrittene du har klart, og det på ganske så kort tid, også! 
Hva med å prøve antabus? Det virker som at rusmidler trigger deg veldig. Ord blir litt fattige, dessverre, men jeg skjønner hvordan du har det. En evig kamp. 

Pia; Jeg tror du har rett. Jeg vet ikke hva jeg skal si... Det gjør vondt inni meg, for jeg kjenner meg så igjen. Hvis du bare visste hvor lite fordommer du møter, så hadde du klart å søke hjelp. Det er som en ketchup-flaske. Jeg sa det til én. Og så bare rant det ut av meg. Noen har trukket seg unna. Det skal jeg ikke legge skjul på. De fleste er SÅ glad for at jeg viser mitt sanne jeg. Og de andre? De er ikke verdt vennskapet. Det er egentlig så enkelt. 
Du har så mange plager, og du trenger hjelp ganske snart. Uansett hva som har brakt deg (og deg også, C) inn i dette, så ikke la den eller de vinne! VI skal vinne! 

Hilde. 

Anonymkode: a0cd4...b04

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer med bolig, C! Det er et kjempestort skritt. Du må ikke motarbeide deg selv og din fremgang nå. Se deg selv i speilet og se på de fremskrittene du har klart, og det på ganske så kort tid, også! 
Hva med å prøve antabus? Det virker som at rusmidler trigger deg veldig. Ord blir litt fattige, dessverre, men jeg skjønner hvordan du har det. En evig kamp. 

Pia; Jeg tror du har rett. Jeg vet ikke hva jeg skal si... Det gjør vondt inni meg, for jeg kjenner meg så igjen. Hvis du bare visste hvor lite fordommer du møter, så hadde du klart å søke hjelp. Det er som en ketchup-flaske. Jeg sa det til én. Og så bare rant det ut av meg. Noen har trukket seg unna. Det skal jeg ikke legge skjul på. De fleste er SÅ glad for at jeg viser mitt sanne jeg. Og de andre? De er ikke verdt vennskapet. Det er egentlig så enkelt. 
Du har så mange plager, og du trenger hjelp ganske snart. Uansett hva som har brakt deg (og deg også, C) inn i dette, så ikke la den eller de vinne! VI skal vinne! 

Hilde. 

Tusen takk for gode ord. Du har vel rett i det. Jeg er kanskje flink til å nettopp motarbeide min egen framgang. Og til å ikke klare å se og sette pris på hvor stor framgang det faktisk har vært. Antabus kan være et alternativ skulle det eskalere, men akkurat nå drikker jeg jo ikke så ofte og helt ærlig er jeg vel ikke motivert for det. Hmmm. 

Jeg synes du gjør en utrolig bra jobb selv! Det er så bra det du gjør for deg selv nå. Jeg er sikker på at du vil klare det. :)

- C 

Anonymkode: 1ead6...708

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kom nettopp over tråden her, lest en del, men ikke alt. 
jeg har drukket daglig en lang periode nå, ikke helt sikker på hvor lenge. Samboeren fant ut av det for en tid tilbake, jeg lovet å ta meg sammen, og har redusert fra 6-8 bokser til 3-5 bokser dagen, men er fortsatt for mye. Nå kom realitetssjekken om at jeg har hatt et enormt pengeforbruk de siste månedene, og vi som familie sliter mer økonomisk enn vi burde, pga meg. Har barn, men som flere over, drikker på kveldene og følger barna på aktiviteter, deltar på foreldremøter osv... men dette er så urettferdig mot hele familien, og nå vil jeg bare gråte og skrike. Hater meg.

jeg har problemer psykisk, og alkoholen har vært medisinen min en lang stund nå. Tør ikke gå til fastlegen eller andre. Avhengig av sertifikatet, og alt hatt BV inne tidligere pga psyken, og tror ikke samboeren kommer til å takle mer drit fra meg nå. Står helt alene i dette. Jeg må redusere forbruket til et normalt nivå på egenhånd. Føles ikke helt ut som om jeg vil klare det.... 

EZ

Anonymkode: 02a13...855

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Hilde. 

C, jeg støtter deg, syns du er kjempetøff!!❤️

Hilde,du er et forbilde som faktisk har klart å ta deg steget å søke hjelp, jeg kommer nok dit jeg også. Stå på du nå, og takk for gode ord forøvrig!!❤️

Pia..

Anonymkode: 273df...b94

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

jeg har drukket daglig en lang periode nå, ikke helt sikker på hvor lenge. Samboeren fant ut av det for en tid tilbake, jeg lovet å ta meg sammen, og har redusert fra 6-8 bokser til 3-5 bokser dagen, men er fortsatt for mye. Nå kom realitetssjekken om at jeg har hatt et enormt pengeforbruk de siste månedene, og vi som familie sliter mer økonomisk enn vi burde, pga meg. Har barn, men som flere over, drikker på kveldene og følger barna på aktiviteter, deltar på foreldremøter osv... men dette er så urettferdig mot hele familien, og nå vil jeg bare gråte og skrike. Hater meg.

jeg har problemer psykisk, og alkoholen har vært medisinen min en lang stund nå. Tør ikke gå til fastlegen eller andre. Avhengig av sertifikatet, og alt hatt BV inne tidligere pga psyken, og tror ikke samboeren kommer til å takle mer drit fra meg nå. Står helt alene i dette. Jeg må redusere forbruket til et normalt nivå på egenhånd. Føles ikke helt ut som om jeg vil klare det.... 

EZ

EZ, du aner ikke hvor mange som har det sånn, vi er så mange, er på samme nivå av konsum som deg, og må også redusere/kutte ut selv!

Klem til deg..

Pia..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

EZ

Tror egentlig at det å risikere miste førerkort er bedre enn å lede familien i økonomisk ruin... Tror mange bruker mangel på førerkort som unnskyldning. Førerkort kan dere få tilbake senere, om det virkelig er slik at dere mister det. Pengene familien kunne brukt på investering i egen økonomisk trygghet, bedre mat eller lignende, vil alltid være tapt

Anonymkode: e4e85...071

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært hos lege. Det var utelukkende en god opplevelse, jeg kunne like gjerne troppet opp med en hoven ankel. Har startet med å skrive henvisning, nå venter bare resultater av blodprøver -  de skal sendes med henvisningen slik at prosessen går raskere. Jeg er altså så utrolig glad.

Jeg er nysgjerrig på hvordan det går med deg anonymbruker ... 01e? Har du startet på antabus? Og dere andre også, for den saks skyld. Det må nærme seg fødsel for deg nå, Andrea? 

Hilde. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2019 den 23.18, AnonymBruker skrev:

I dag har jeg vært hos lege. Det var utelukkende en god opplevelse, jeg kunne like gjerne troppet opp med en hoven ankel. Har startet med å skrive henvisning, nå venter bare resultater av blodprøver -  de skal sendes med henvisningen slik at prosessen går raskere. Jeg er altså så utrolig glad.

Jeg er nysgjerrig på hvordan det går med deg anonymbruker ... 01e? Har du startet på antabus? Og dere andre også, for den saks skyld. Det må nærme seg fødsel for deg nå, Andrea? 

Hilde. 

Hvor er det du skal henvises? 

Fødselen er dessverre ikke før utpå nyåret. Det føles rart å ha gått så lenge uten alkohol. Har egentlig ikke lyst på heller, men jeg vet at det endrer seg når jeg ikke er gravid lenger. Akkurat nå føler jeg at det kommer til å gå lekende lett, men jeg unngår jo også alle arenaer der alkohol har vært nødvendig for å fungere (fester, julebord etc.) så vi får se...

-Andrea

Anonymkode: a69ef...525

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebord forrige helg, som endte med god gammeldags rølpefest. Var forberedt på det, er sånn hvert eneste år. Var litt spent, er aldri ute lenger, og har ikke vært full siden september. Var livredd for blackout, gjøre ting jeg angrer på og angsten dagen derpå. Gikk overaskende greit, klarte å la være å bli dritings heldigvis.  Men etter å ha ligget på sofaen i strekk HELE påfølgende neste dag, bruke over 1000 kr bare på drinker og tenke "sååå gøy var det ikke" (noe som jeg tenker nesten hver gang jeg er ute), er jeg veldig glad jeg er ferdig med å dra ut på fylla hver helg. Er så mye annet i livet man kan bruke tid og penger på.

Anonymkode: 177b5...5c4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2019 den 13.48, AnonymBruker skrev:

EZ

Ville bare gi deg en klem. Og at du ikke er alene om å slite ❤️ Kan psykolog kanskje hjelpe til med å bane veien for deg? For det høres litt ut som du har gått deg bort. Husk at livet er så mye mer enn å streve og ha det vondt. Ønsker deg og familien alt godt fremover. Og et lite tips; Julie Winge sine videoer fra facebook har gitt meg trøst i perioder.

Anonymkode: 177b5...5c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbake svar på blodprøvene i går. Både leververdiprøver og PETH-prøve som er en blodprøve hvor de kan se hvordan det totale forbruket gjennom de siste månedene har vært. De var gullende fine. Bevis på at jeg har et lavere forbruk enn gjennomsnittet. Så in your face politiet som påsto at de var tvilende til at jeg kun har et sporadisk bruk og ikke misbruk. Så disse prøvene skal jeg ettersende med klagen på at jeg fikk avslag på å få tilbake lappen. 

Jeg og en kompis drakk i går da, så i dag er jeg bakfull. Det er jo artig mens det står på, men nå når jeg drikker så lite så blir jeg ganske fyllesyk av 7 øl. Måtte kaste opp før jeg la meg også. Jeg som før kunne drikke 15 øl uten å spy. Men besvime og havne på sykehus det gjør de jeg ja. Uansett. I dag har jeg ikke et fnugg av lyst på mer alkohol. Tenker jeg skal prøve å holde meg helt til jeg har flyttet om tre uker. 

- C 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk tilbake svar på blodprøvene i går. Både leververdiprøver og PETH-prøve som er en blodprøve hvor de kan se hvordan det totale forbruket gjennom de siste månedene har vært. De var gullende fine. Bevis på at jeg har et lavere forbruk enn gjennomsnittet. Så in your face politiet som påsto at de var tvilende til at jeg kun har et sporadisk bruk og ikke misbruk. Så disse prøvene skal jeg ettersende med klagen på at jeg fikk avslag på å få tilbake lappen. 

Jeg og en kompis drakk i går da, så i dag er jeg bakfull. Det er jo artig mens det står på, men nå når jeg drikker så lite så blir jeg ganske fyllesyk av 7 øl. Måtte kaste opp før jeg la meg også. Jeg som før kunne drikke 15 øl uten å spy. Men besvime og havne på sykehus det gjør de jeg ja. Uansett. I dag har jeg ikke et fnugg av lyst på mer alkohol. Tenker jeg skal prøve å holde meg helt til jeg har flyttet om tre uker. 

- C 

Vet du hvor mye forbruk som egentlig skal til for at de prøvene slår ut? Jeg har googlet meg blå men finner liksom ingen informasjon om det. 

trude

Anonymkode: ab763...d0c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvor mye forbruk som egentlig skal til for at de prøvene slår ut? Jeg har googlet meg blå men finner liksom ingen informasjon om det. 

trude

Vet ikke i forhold til leverprøver. Da jeg drakk 30 øl i uka fordelt på to dager så hadde jeg forhøyede leververdier. PETH-prøven skal visst svære svært nøyaktig og kan feks brukes som bevis i barnefordelingssaker hvor den ene blir beskyldt for å ha høyt konsum. Min advokat fortalte om en slik sak som da viste at han hadde et konsum på 7 enheter daglig. 

- C 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke i forhold til leverprøver. Da jeg drakk 30 øl i uka fordelt på to dager så hadde jeg forhøyede leververdier. PETH-prøven skal visst svære svært nøyaktig og kan feks brukes som bevis i barnefordelingssaker hvor den ene blir beskyldt for å ha høyt konsum. Min advokat fortalte om en slik sak som da viste at han hadde et konsum på 7 enheter daglig. 

- C 

Oi såpass ok takk. En siste ting, vet du når dette går ut av blodet hvor lenge en må være avholds?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi såpass ok takk. En siste ting, vet du når dette går ut av blodet hvor lenge en må være avholds?

Hmm det er jeg ikke sikker på. Jeg drakk jo en hel flaske bacardi 4 oktober og pådro meg alkoholforgiftning, men det var jo et engangstilfelle så jeg bestod nå den testen. Men har man hatt høyt konsum over tid vil jeg tro de kan se det en god stund. Det skal liksom ikke gå an å være avholds i to uker også får man fine verdier. De sjekker jo det totale konsumet over tid. Men jeg vet altså ikke helt hvordan det fungerer. :)

- C 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2019 den 13.48, AnonymBruker skrev:

EZ

Hvordan klarer du å skjule at du drikker 2,5 l cider hver kveld?   Er dere ikke i samme rom?

Anonymkode: 2ebcd...f33

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 hours ago, AnonymBruker said:

Verdiene faller betydelig etter to ukers avhold, og er i orden etter 4 uker, etter hva jeg har hørt i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verdiene faller betydelig etter to ukers avhold, og er i orden etter 4 uker, etter hva jeg har hørt i alle fall..

Det kan ikke stemme da den blodprøven sier noe om forbruket de siste 3-4 mnd. Ifølge fastlegen min. 

- C 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan ikke stemme da den blodprøven sier noe om forbruket de siste 3-4 mnd. Ifølge fastlegen min. 

- C 

Hvordan kan han hevde det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...