AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1061 Del Skrevet 21. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Først av alt: så tøffe dere alle er. Skulle ønske min far hadde sett seg selv slik dere gjør når jeg var liten og tatt grep... I stedet er han en forfyllet, ensom mann på noen-og-60 som fortsatt innbiller seg at ingen vet at han har et problem... Jeg drikker ikke, men jeg leter desperat etter et forum der jeg kan få støtte til å slutte å røyke... Et sted der jeg er "forpliktet" til å sjekke inn hver dag og innrømme mine synder og skryte av mine seiere... Der folk vet hva sug er. Jeg vet det ikke er det samme, men nå har jeg lest hele tråden her og det dere gir hverandre er det jeg trenger. Noen å heie på som kan heie litt på meg og. Jeg har røyka I over 20 år nå. Har stoppet når gravid og begynt igjen ved ammeslutt 2 ganger... Men nå, når jeg vil slutte, så går det bare ikke! Jeg finner teite unnskyldninger som undergraver alt jeg har av viljestyrke og når jeg først har kjøpt en pakke må jeg jo røyke alle 20.... Så om jeg får lov vil jeg gjerne få. Følge dere, heie på dere og dele litt av hvordan det går med meg? -røykskya Anonymkode: 05c7e...98b Lag en egen tråd da vell den kan omhandle snusere også! Jeg orker ikke å slutte med røyken akkurat nå ettersom at jeg bør ta tak i alkoholismen min først. Dersom jeg forsøker på en dobbel "cold turkey" er jeg sikker på at det går i dass. Men, seriøst, lag den tråden så kan jeg være en person du rapporterer til og som lytter. Jeg holder deg gjerne litt ansvarlig til gjengjeld kan du holde meg litt i øra når det gjelder røyk og snus når dagen kommer og jeg orker å slutte. - K37 Anonymkode: 59e27...d34 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1062 Del Skrevet 21. oktober 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er virkelig ikke rette stedet å spørre om dette. Spesielt ikke når det virker som du ikke spør fordi du sliter med dette selv, men heller for å trykke andre ned. Lag heller en egen tråd der dette kan diskuteres om jeg har misforstått intensjonen din med spørsmålet, og du genuint har ett ønske om ærlige svar på dette. Anonymkode: 0bcb6...2d4 Det må vel være lov å spørre om dere drikker med barn til stedet? Skjønner at dette er en tråd hvor dere vil helst bli strøket medhårs, men det må være lov å være kritisk selv om alle vi andre selvfølgelig heier på dere og vil dere skal klare denne kampen. TS skiver at hun er gravid men har planer om å drikke når barnet er født. Beklager, men det er barna jeg syntes synd i. Takk for meg. Anonymkode: 9bdc2...782 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1063 Del Skrevet 21. oktober 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må vel være lov å spørre om dere drikker med barn til stedet? Skjønner at dette er en tråd hvor dere vil helst bli strøket medhårs, men det må være lov å være kritisk selv om alle vi andre selvfølgelig heier på dere og vil dere skal klare denne kampen. TS skiver at hun er gravid men har planer om å drikke når barnet er født. Beklager, men det er barna jeg syntes synd i. Takk for meg. Anonymkode: 9bdc2...782 Hvor har hun skrevet det? Hun har jo skrevet at hun håper på å klare å unngå nettopp det. Var vel derfor hun laget tråden? ‐---- Jeg føler meg bare tom og trist. Går greit å holde seg unna rus akkurat nå, men sliter i stedet med overspising. Siden jeg er skadet får jeg ikke trent heller. Så har lagt på meg. Har ikke turt å gå på vekten enda, men tipper jeg har lagt på meg 4 kg siden august. Det er mye. Selvforakten er stor og jeg er kjemperedd for å ikke klare å snu dette. Avhengigheten min til destruktivitet og flukt fra følelser styrer meg hele tiden enten det er mat, rus eller andre ting jeg også sliter med. Det har ingen ende. Har ikke hatt lyst på alkohol siden den kjempesmellen jeg gikk på, men vet lysten kommer tilbake etter hvert. Vet jeg klarer meg til helga for da er det ungehelg. Helgen etter derimot vet jeg ikke om jeg klarer med mindre jeg drar på brukerstyrt plass på sykehuset igjen. Føler meg håpløs. Og hjelpesløs. - C Anonymkode: 1ead6...708 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1064 Del Skrevet 21. oktober 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Drikker dere med barn tilstede? Jeg kjenner enda lukten av alkoholånden til familiemedlemmer og vil spy av tanken. Jeg merket ALLTID at de hadde drukket, selv om de trodde de var velfungerende og «normale». Anonymkode: 9bdc2...782 Barn merker det av en eneste øl. Anonymkode: 2ebcd...f33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 21. oktober 2019 #1065 Del Skrevet 21. oktober 2019 Tråden er ryddet for brukerangrep. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1066 Del Skrevet 21. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det må vel være lov å spørre om dere drikker med barn til stedet? Skjønner at dette er en tråd hvor dere vil helst bli strøket medhårs, men det må være lov å være kritisk selv om alle vi andre selvfølgelig heier på dere og vil dere skal klare denne kampen. TS skiver at hun er gravid men har planer om å drikke når barnet er født. Beklager, men det er barna jeg syntes synd i. Takk for meg. Anonymkode: 9bdc2...782 Det er vel ingen her som vil bli "strøket medhårs" og høre at alt er greit. Men hvorfor stiller du ett slikt spørsmål i denne tråden. Jeg vil tro at alle her er enige at overdrevent alkoholkonsum og barn ikke hører sammen. Men dette er en tråd for de som prøver, er fortvilet og jobber for å komme ut av missbruket. Og for å klare det trenger man oppmuntring, støtte og noen som forstår den kampen det kan være. Jeg skjønner godt hva du sier. Men du kan heller lage en egen tråd, for ingen her trenger hakking. Og nok en gang, nei, det har ingenting med å ville bli strøket medhårs, men heller å greie og opprettholde ett visst nivå av stå på vilje og håp. AnonymX Anonymkode: 9fa7c...2dc 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #1067 Del Skrevet 22. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det må vel være lov å spørre om dere drikker med barn til stedet? Skjønner at dette er en tråd hvor dere vil helst bli strøket medhårs, men det må være lov å være kritisk selv om alle vi andre selvfølgelig heier på dere og vil dere skal klare denne kampen. Dette sporer av en ellers åpen og konstruktiv tråd for folk som sliter og ønsker å løse sine problemer. Og med det sine barns fremtid. Du gnir inn skam. Tro meg denne skammen overfor barn og familie kjenner de fleste fra før. (Bare les litt i tråden...) Skam er en vanskelig følelse. Vanskelige følelser får mange til å drikke. Du har altså ikke hjulpet et eneste barn med ditt innlegg. Tvert om vil jeg tro. Jeg vil tro motivasjonen kommer av at du kjenner deg krenket av din families forhold til alkohol i din oppvekst. Fair enough. Men det er noe med tonen... Det er derfor det reageres her tenker nå jeg. Formulenger som «...en tråd hvor dere vil strykes medhårs»... Man blir nesten stum av den nedsettende tonen. Videre, om det er lov å være kritisk? Vel, mangler det på selvkritikk blant innleggene her synes du? Da er vi i tilfelle saklig uenige. Baltasar Anonymkode: 07741...02b 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #1068 Del Skrevet 22. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk Baltasar (var det du som skrev at du føler deg bedøvet i hodet? Akkurat det traff meg så hardt). Jeg føler meg ikke sterk, men jeg er jo klar over at jeg er det. Men jeg, ja - jeg orker ikke mer. Jeg må velge mellom liv og død. Og nå har jeg valgt. Jeg har altså ikke gjort mer enn å sende en mail, men det er til øverste instans (om det er noe som kan kalles det). Jeg ringte også, men det var ikke oppe for telefoner. Jeg skal holde dere oppdatert:). Hilde. (Litt redd). Ja det stemmer, jeg skrev at hjernen føles bedøvet. Om denne setningen trigger en endring i livet ditt vil jeg bli stolt. (Tross at bakgrunnen er en beskrivelse av min selvpåførte trasige tilstand, he he.) Jeg har begynt på slutten av drikkingen selv nå. Har ingen illusjon om at det skal bli enkelt. Har lest en del. Men jeg er overbevist om at det blir en skikkelig opptur etterhvert. Lykke til! Baltasar Anonymkode: 07741...02b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #1069 Del Skrevet 22. oktober 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det må vel være lov å spørre om dere drikker med barn til stedet? Skjønner at dette er en tråd hvor dere vil helst bli strøket medhårs, men det må være lov å være kritisk selv om alle vi andre selvfølgelig heier på dere og vil dere skal klare denne kampen. TS skiver at hun er gravid men har planer om å drikke når barnet er født. Beklager, men det er barna jeg syntes synd i. Takk for meg. Anonymkode: 9bdc2...782 Hvor har jeg skrevet det? Jeg opprettet denne tråden i håp om at jeg ikke skal det. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #1070 Del Skrevet 22. oktober 2019 Hei:) Jeg har fått tilbakemeldinger i dag, og apparatet er i full gang. For noen fantastiske mennesker som jobber med dette! Det er null fordømmelse. Jeg må belage meg på innleggelse i lang tid, men det er jeg klar for. Det tar litt tid, men allerede fra i morgen kommer to (frivillige) for å hjelpe meg med praktiske ting. Jeg er så ufattelig imponert og takknemlig. Hilde. Anonymkode: a0cd4...b04 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #1071 Del Skrevet 22. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei:) Jeg har fått tilbakemeldinger i dag, og apparatet er i full gang. For noen fantastiske mennesker som jobber med dette! Det er null fordømmelse. Jeg må belage meg på innleggelse i lang tid, men det er jeg klar for. Det tar litt tid, men allerede fra i morgen kommer to (frivillige) for å hjelpe meg med praktiske ting. Jeg er så ufattelig imponert og takknemlig. Hilde. Anonymkode: a0cd4...b04 Så bra! Jeg heier på deg. - C Anonymkode: 1ead6...708 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #1072 Del Skrevet 22. oktober 2019 Tusen takk, C Anonymkode: a0cd4...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #1073 Del Skrevet 22. oktober 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Hei:) Jeg har fått tilbakemeldinger i dag, og apparatet er i full gang. For noen fantastiske mennesker som jobber med dette! Det er null fordømmelse. Jeg må belage meg på innleggelse i lang tid, men det er jeg klar for. Det tar litt tid, men allerede fra i morgen kommer to (frivillige) for å hjelpe meg med praktiske ting. Jeg er så ufattelig imponert og takknemlig. Hilde. Anonymkode: a0cd4...b04 Så godt å høre Hilde, ble så utrolig glad når jeg så du hadde søkt hjelp!❤️ Håper veldig du kan dele erfaringer her etterhvert men hvordan det blir for deg fremover! Stor klem fra Pia.. Anonymkode: 273df...b94 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #1074 Del Skrevet 22. oktober 2019 15 hours ago, AnonymBruker said: Ja det stemmer, jeg skrev at hjernen føles bedøvet. Om denne setningen trigger en endring i livet ditt vil jeg bli stolt. (Tross at bakgrunnen er en beskrivelse av min selvpåførte trasige tilstand, he he.) Jeg har begynt på slutten av drikkingen selv nå. Har ingen illusjon om at det skal bli enkelt. Har lest en del. Men jeg er overbevist om at det blir en skikkelig opptur etterhvert. Lykke til! Baltasar Anonymkode: 07741...02b Vi er flere som må ta tak nå Baltazar, og vet det blir krevende!! Her har det også gått altfor langt nå.. Håper vi alle vil lykkes, stå på..!🤗 Pia.. Anonymkode: 273df...b94 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #1075 Del Skrevet 22. oktober 2019 Jeg kommer gjerne med erfaringer dersom det er ønskelig, men det må dere nesten bestemme selv. Det blir litt «utenfor» tråden føler jeg da. Jeg fikk en tekstmelding fra behandlingsinnstansen i sta som fullstendig satte meg ut. Jeg begynte å gråte av glede. Det var fullstendig info om hva som skjer ila 24 timer og denne meldingen «Du har tatt et viktig initiativ og skal føle deg trygg på at vi skal, etter beste evne bistå deg på veien til behandling og et bedre liv.» Noen vil meg vel! Selvforakten forsvant litt, egentlig. Hilde. Anonymkode: a0cd4...b04 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #1076 Del Skrevet 22. oktober 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer gjerne med erfaringer dersom det er ønskelig, men det må dere nesten bestemme selv. Det blir litt «utenfor» tråden føler jeg da. Jeg fikk en tekstmelding fra behandlingsinnstansen i sta som fullstendig satte meg ut. Jeg begynte å gråte av glede. Det var fullstendig info om hva som skjer ila 24 timer og denne meldingen «Du har tatt et viktig initiativ og skal føle deg trygg på at vi skal, etter beste evne bistå deg på veien til behandling og et bedre liv.» Noen vil meg vel! Selvforakten forsvant litt, egentlig. Hilde. Anonymkode: a0cd4...b04 Så fint Hilde! Vi heier skikkelig på deg, stå på! - k37 Anonymkode: 59e27...d34 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #1077 Del Skrevet 22. oktober 2019 Jeg orker ikke å slutte akkurat nå. Jeg kjenner meg altfor svak til så mye som å tenke på å slutte. Alkohol og tobakk er mine eneste lyspunkt i livet. - k37 Anonymkode: 59e27...d34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1078 Del Skrevet 23. oktober 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer gjerne med erfaringer dersom det er ønskelig, men det må dere nesten bestemme selv. Det blir litt «utenfor» tråden føler jeg da. Jeg fikk en tekstmelding fra behandlingsinnstansen i sta som fullstendig satte meg ut. Jeg begynte å gråte av glede. Det var fullstendig info om hva som skjer ila 24 timer og denne meldingen «Du har tatt et viktig initiativ og skal føle deg trygg på at vi skal, etter beste evne bistå deg på veien til behandling og et bedre liv.» Noen vil meg vel! Selvforakten forsvant litt, egentlig. Hilde. Anonymkode: a0cd4...b04 JAAAA! det tror jeg "alle" er interessert i. Det tror jeg er SÅ viktig, man greier jo ikke å bli bedre om man forakter seg selv. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1079 Del Skrevet 23. oktober 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer gjerne med erfaringer dersom det er ønskelig, men det må dere nesten bestemme selv. Det blir litt «utenfor» tråden føler jeg da. Jeg fikk en tekstmelding fra behandlingsinnstansen i sta som fullstendig satte meg ut. Jeg begynte å gråte av glede. Det var fullstendig info om hva som skjer ila 24 timer og denne meldingen «Du har tatt et viktig initiativ og skal føle deg trygg på at vi skal, etter beste evne bistå deg på veien til behandling og et bedre liv.» Noen vil meg vel! Selvforakten forsvant litt, egentlig. Hilde. Anonymkode: a0cd4...b04 Så godt å lese oppdateringene fra deg😊 Vil gjerne lese om de erfaringene du gjør, supert med noe konkret, altså! Heier masse på deg! Lisa Anonymkode: d449d...8a1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1080 Del Skrevet 23. oktober 2019 På 22.10.2019 den 15.02, AnonymBruker skrev: Hei:) Jeg har fått tilbakemeldinger i dag, og apparatet er i full gang. For noen fantastiske mennesker som jobber med dette! Det er null fordømmelse. Jeg må belage meg på innleggelse i lang tid, men det er jeg klar for. Det tar litt tid, men allerede fra i morgen kommer to (frivillige) for å hjelpe meg med praktiske ting. Jeg er så ufattelig imponert og takknemlig. Hilde. Anonymkode: a0cd4...b04 Så utrolig bra at du har tatt så tak i problemet og har turt å oppsøke profesjonell hjelp! All respekt for det. Håper du vil oppdatere oss på hvordan det går, og dine erfaringer etterhvert. Kan være nyttig å få litt info om hvordan det fungerer. Anonymkode: 9fa7c...2dc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå