AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #981 Del Skrevet 17. oktober 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Motivasjonen til å slutte, må være barna eller andre mennesker i livet deres. Jeg skulle så gjerne ønske at jeg forsto. At jeg forsto hvorfor man velger å sette et barn til verden, når man sliter med å finne mening med livet. Dette er ikke kritikk eller noe, men jeg ønsker bare å forstå. Kanskje kan jeg ikke forstå - før jeg står der selv? Jeg er genuint interessert i å høre, det er derfor jeg ønsker å følge med på denne tråden. Tidligere i år opplevde jeg å miste min bror i selvmord. Etter det fikk jeg fullstendig avsmak på alkohol, enda jeg ikke drakk så mye. Kanskje 1-2 ganger i mnd. Bror var heller ingen alkoholiker, heller den som var mest ordentlig av oss i søskenflokken. Alt var på plass. Fast jobb, god økonomi, bil og leilighet. Ble et stort sjokk når han døde. Jeg begynte med tiden å gruble over hvorfor jeg drakk alkohol i det hele tatt. Jeg synes jo ikke det er godt. Min motivasjon for å finne mening i livet, ble min bror. Jeg kunne i en slik situasjon endt opp med å begynne å drikke, men jeg valgte å slutte helt - fordi jeg ikke så meningen i å drikke noe jeg ikke synes var godt. Håper dere med tiden kan finne en indre motivasjon til å slutte å drikke. Enten for deres egen del, eller for de rundt dere! Det er bra dere har hverandre i forumet. - 1 Anonymkode: 07143...6fa Beklager at du mistet broren din. Men om han ikke drakk hva har det da med alkohol å gjøre? Altså man kan helt fint lide av psykiske problemer uten å være alkoholiker. Forstår absolutt ikke sammenhengen der og hvorfor du svarer i denne tråden i det hele tatt. Du med de store lever smertene. Jeg hadde feks dratt til lege i utlandet hadde jeg vert deg. Feks på en ferietur eller lignende. hilsen Trude Anonymkode: ab763...d0c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #982 Del Skrevet 17. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Beklager at du mistet broren din. Men om han ikke drakk hva har det da med alkohol å gjøre? Altså man kan helt fint lide av psykiske problemer uten å være alkoholiker. Forstår absolutt ikke sammenhengen der og hvorfor du svarer i denne tråden i det hele tatt. Du med de store lever smertene. Jeg hadde feks dratt til lege i utlandet hadde jeg vert deg. Feks på en ferietur eller lignende. hilsen Trude Anonymkode: ab763...d0c Enig. Skjønner ikke hva det å miste broren sin har med alkohol å gjøre? Og hvorfor det liksom etter hans død ble viktig å ikke drikke alkohol når hans død ikke hadde noe med alkohol å gjøre i det hele tatt? Anonymkode: 20be1...7bd 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #983 Del Skrevet 17. oktober 2019 Forstår heller ikke denne historien med broren. For all del synes jeg synd på jenta, jeg kan ikke engang forestille meg hvordan det er å miste et søsken og enda mindre til selvmord. Når det er sagt så virker det pussig i vår forbindelse. Hele dette, jeg kunne fort begynt å drikke i sorgen, men valgte totalavhold. Underlig. Hvorfor kunne du ikke like gjerne begynne å røyke igjen eller hasje igjen i sorgen? Jeg begynte å røyke igjen da jeg for mange år siden mistet en kjær tante til kreft. Det er først og fremst gamle vaner man tar opp igjen ved kriser ikke nye. Jeg hadde jo ikke begynt for første gang om tante døde, men jeg valgte en tidligere trøst i sorgen. Samme gjelder tørrlagte alkoholikere, vi kan slå oss på flaska igjen hvis verden raser sammen. Likevel tror jeg ytterst få blir alkoholikere første gang ved feks dødsfall. - Nathalie Anonymkode: 59e27...d34 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #984 Del Skrevet 17. oktober 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner Pia jeg. Altså nå må jo akutte betennelser behandles så det er jo idiotisk å ikke gå til legen, men dette med strippes for førerkortet osv er megakjipt. Jeg forstår ikke at myndighetene velger en så invaderende politikk overfor lovlydige borgere. Anonymkode: 59e27...d34 Skjønner henne jeg også, men det er farlig likevel. Jeg har selv mistet lappen uten å ha nærmet meg bilen i ruset tilstand og vet hvor surt det er, men dette kan jo få alvorlige følger uten behandling. Så håper hun klarer å dra til legen snart. - C Anonymkode: 1ead6...708 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #985 Del Skrevet 17. oktober 2019 Om du dør av leverskadene så vil jo alkoholmisbruket ditt bli "offentlig" uansett. pårørende vil jo få vite hva du døde av og kan legge sammen 2 og 2. Er det verre å miste førerkort osv enn å dø? Anonymkode: af755...308 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #986 Del Skrevet 17. oktober 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du dør av leverskadene så vil jo alkoholmisbruket ditt bli "offentlig" uansett. pårørende vil jo få vite hva du døde av og kan legge sammen 2 og 2. Er det verre å miste førerkort osv enn å dø? Anonymkode: af755...308 Du anlegger rasjonelle grunner, dette er ikke rasjonelt. Jeg har feks røyket i 3 år uten at typen vet det. Jeg har veldig mange venninner som røyker og jeg er mye sammen med dem, både på jobb og fritid. Jeg skylder på dem og deres røyking for å skjule min egen. Jeg har alltid pastiller i lomma og dropper røyken etter lunsj. Poenget mitt er at vi alle er irrasjonelle. Hva tjener jeg på mitt tøys feks? Jeg er 37 år og holder på sånn. Jeg tror ikke man kommer så langt ved å anlegge rasjonale på slik irrasjonell adferd. Anonymkode: 59e27...d34 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #987 Del Skrevet 17. oktober 2019 38 minutter siden, AnonymBruker said: Du anlegger rasjonelle grunner, dette er ikke rasjonelt. Jeg har feks røyket i 3 år uten at typen vet det. Jeg har veldig mange venninner som røyker og jeg er mye sammen med dem, både på jobb og fritid. Jeg skylder på dem og deres røyking for å skjule min egen. Jeg har alltid pastiller i lomma og dropper røyken etter lunsj. Poenget mitt er at vi alle er irrasjonelle. Hva tjener jeg på mitt tøys feks? Jeg er 37 år og holder på sånn. Jeg tror ikke man kommer så langt ved å anlegge rasjonale på slik irrasjonell adferd. Anonymkode: 59e27...d34 Det betyr ikke at man aldri kan jobbe mot å endre avgjørelser eller vaner. Det er ingen unnskyldning. "Alle er irrasjonelle, så det er ikke vits å forsøke gjøre noenting". Da får man heller finne en irrasjonell grunn til å endre seg, om det er det som må til. Skal man aldri snakke rasjonelt om noe, fordi det påvirker ikke psyken til menneske alikvel? Fordi mennesket er 100% irrasjonelt, så om du forteller det at det må bruke setebelte når den kjører bil, så spiller det ingen rolle, for menneske har ingen mulighet til å ta rasjonelle valg basert på informasjon. Anonymkode: af755...308 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #988 Del Skrevet 17. oktober 2019 Pia her, ja jeg vet godt selv det er irrasjonelt å ikke gå til lege slik helsetilstanden er nå, på den andre siden vil det med all sannsynlighet medføre at jeg mister førerkortet,selv om jeg aldri har, eller vil komme til å kjøre i fylla eller med lavpromille, garantert! Nærmeste butikk er to mil unna, så hva gjør jeg da uten å kunne handle mat selv det neste året engang? Så den rasjonelle delen av meg selv sier, nå skjerper du deg og slutter å drikke daglig og begynner å ta vare på helsa di, det er bare derfra veien går.. Anonymkode: 273df...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #989 Del Skrevet 17. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Pia her, ja jeg vet godt selv det er irrasjonelt å ikke gå til lege slik helsetilstanden er nå, på den andre siden vil det med all sannsynlighet medføre at jeg mister førerkortet,selv om jeg aldri har, eller vil komme til å kjøre i fylla eller med lavpromille, garantert! Nærmeste butikk er to mil unna, så hva gjør jeg da uten å kunne handle mat selv det neste året engang? Så den rasjonelle delen av meg selv sier, nå skjerper du deg og slutter å drikke daglig og begynner å ta vare på helsa di, det er bare derfra veien går.. Anonymkode: 273df...b94 Hvorfor går du ikke inn på Julie Winge sin side å får hjelp? Syv dagers utfordringen hennes er åpen for alle Anonymkode: 08a06...aae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #990 Del Skrevet 17. oktober 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Pia her, ja jeg vet godt selv det er irrasjonelt å ikke gå til lege slik helsetilstanden er nå, på den andre siden vil det med all sannsynlighet medføre at jeg mister førerkortet,selv om jeg aldri har, eller vil komme til å kjøre i fylla eller med lavpromille, garantert! Nærmeste butikk er to mil unna, så hva gjør jeg da uten å kunne handle mat selv det neste året engang? Så den rasjonelle delen av meg selv sier, nå skjerper du deg og slutter å drikke daglig og begynner å ta vare på helsa di, det er bare derfra veien går.. Anonymkode: 273df...b94 Det er ike den rasjonelle måten å tenke på. Den rasjonelle måten er mer: jeg kommer til å dø om jeg ikke får sjekket leveren min, det er bare snakk om tid. Kanskje vil jeg falle om foran barna mine og dø en smertefull dø mens de ser på. Jeg kan velge å ta sjansen der dette kan skje, eller jeg kan gå til lege og sjekke leveren. Kanskje mister jeg lappen, men barna mine slapp ihvertfall å leve med at jeg tok indirekte selvmord ved å drikke meg ihjel Anonymkode: af755...308 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #991 Del Skrevet 17. oktober 2019 29 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ike den rasjonelle måten å tenke på. Den rasjonelle måten er mer: jeg kommer til å dø om jeg ikke får sjekket leveren min, det er bare snakk om tid. Kanskje vil jeg falle om foran barna mine og dø en smertefull dø mens de ser på. Jeg kan velge å ta sjansen der dette kan skje, eller jeg kan gå til lege og sjekke leveren. Kanskje mister jeg lappen, men barna mine slapp ihvertfall å leve med at jeg tok indirekte selvmord ved å drikke meg ihjel Anonymkode: af755...308 Jeg har ingen andre enn meg selv om mitt eget liv å bry meg om.. Pia.. Anonymkode: 273df...b94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #992 Del Skrevet 17. oktober 2019 33 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor går du ikke inn på Julie Winge sin side å får hjelp? Syv dagers utfordringen hennes er åpen for alle Anonymkode: 08a06...aae Har vært å sett, men der er man jo ikke anonym overhodet, men fremstår med fullt navn og bilde, det ønsker jeg ikke! Har du prøvd?!? Pia.. Anonymkode: 273df...b94 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #993 Del Skrevet 17. oktober 2019 Nå synes jeg moralpolitiet her inne skal roe seg ned et par hakk. Altså, vær så snill å ikke la det seg forvitre Pia. Jeg gidder ikke å moralisere mer enn andre allerede har gjort. Ta vare på deg selv å tenke deg grundig om. Er dette noe du selv kan endre på eller går du døden imøte? Tenk godt over dette og gi et svar til deg selv. Dersom du lander på at du ikke klarer dette selv bør du av hensyn til alle som er glade i deg ta affære før det er for sent. Tenker på deg og ber for deg. Alt godt og stor klem. - Nathalie Anonymkode: 59e27...d34 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #994 Del Skrevet 18. oktober 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vært å sett, men der er man jo ikke anonym overhodet, men fremstår med fullt navn og bilde, det ønsker jeg ikke! Har du prøvd?!? Pia.. Anonymkode: 273df...b94 Gruppen er lukket. Og så må du vite at innen gruppe arbeid når det gjelder slikt så er anonymiteten det viktigste for alle. De andre som er der tenker som deg, de er redd for å bli igjenkjent, så alle har det på samme måte. Anonymkode: 08a06...aae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #995 Del Skrevet 18. oktober 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen andre enn meg selv om mitt eget liv å bry meg om.. Pia.. Anonymkode: 273df...b94 Men du må bry deg om deg selv mer enn nå. Legen vil ta peth-prøver og hvis du forklarer at du aldri kjører i beruset tilstand kan legen ha forståelse. Det med lever er ikke så enkelt som det høres ut som. Du kan oppleve lever-demens, fare for blodforgiftning og bli sengeliggende og pleietrengende. Det er mangel på lever hvis transplantasjon er nødvendig. Får du ny lever må du leve på medisiner resten av livet og immunforsvaret vil være varig svekket. De fleste dør før de får ny lever. Har du også røde håndflater? Sjekk helsen din. Det er så viktig. Om du mister lappen, kan du ta taxi par ganger i måneden til butikken. Det du bruker på alkohol nå vil da gå til drosje. Du kan være heldig å få tt-kort hvis du søker. Jeg er til utredning nå. Levertallene er ikke så høye, men det er andre faresignaler så jeg måtte ta flere blodprøver og skal til ultralyd. Det kan være kreft, det kan være en autoimmun sykdom, det kan også være cirrose. Jeg har moderert alkoholforbruket til jeg får svar. Å vite at noe er galt satte meg ut. Det kan hende jeg må lukke døra helt og ikke ha den på gløtt mer. Det siste er vanskelig. Å slutte er i grunnen lett, men det er vanskelig å motstå suget som vil dukke opp. Jeg har heller ikke barn som er avhengig av meg, men livet har en verdi i seg selv. Jeg har ikke en mann i livet. Jeg er viktig likevel. Det er du også. Vet du hvor mange jeg har mistet i livet? Nei, men de var i omtrent samme situasjon som deg, og de skapte et tomrom, et savn selv om vi ikke så hverandre hver uke. Om du sitter hjemme og føler deg ensom, det er vi mange som gjør. Som jeg har forstått er gruppa til Julie lukket. Hun har flere grupper og du kan blokkere de du kjenner igjen eller har felles bekjente med på facebook. Eller gjøre som en venninne har gjort, lage en annen profil og søke medlemskap i en gruppe. Det vil gi deg mye. Min venninne var langt nede og drakk daglig. Nå drikker hun bare en sjelden gang og er rask til å hente seg inn igjen. Jeg vurderer å melde meg inn der. Det er anonymiteten jeg også er redd for. Betyr førerkortet så mye når du kan ende opp som dement på grunn av at leveren svikter? Det er en langsom død, ikke en rett vei til den andre siden. Tenk over det. Legen min stolte på meg når jeg sa at jeg aldri kjører i beruset tilstand. Jeg har hatt samme lege i mange år. Peth-prøvene vil også vise om det er celleskader. Hvis selve døden er et ønske og en lengsel, hvorfor ikke gjøre det på en enklere måte enn å drikke seg ihjel? Å drikke seg ihjel vil innebære smerte og angst som du aldri har kjent tidligere. Jeg har ikke erfart det, men kjenner andre. Vær snill med deg selv, vær din egen beste venn. Hva ville du sagt til din venninne om hun var i samme situasjon? Vi som sliter med rus er flinke til å gå rundt med skylapper. Åpenhet er viktig. Vi er flere enn vi tror. Anslått 1,5 mill. i Norge, innbefattet piller. Jørid. Anonymkode: 1d646...bca 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #996 Del Skrevet 18. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men du må bry deg om deg selv mer enn nå. Legen vil ta peth-prøver og hvis du forklarer at du aldri kjører i beruset tilstand kan legen ha forståelse. Det med lever er ikke så enkelt som det høres ut som. Du kan oppleve lever-demens, fare for blodforgiftning og bli sengeliggende og pleietrengende. Det er mangel på lever hvis transplantasjon er nødvendig. Får du ny lever må du leve på medisiner resten av livet og immunforsvaret vil være varig svekket. De fleste dør før de får ny lever. Har du også røde håndflater? Sjekk helsen din. Det er så viktig. Om du mister lappen, kan du ta taxi par ganger i måneden til butikken. Det du bruker på alkohol nå vil da gå til drosje. Du kan være heldig å få tt-kort hvis du søker. Jeg er til utredning nå. Levertallene er ikke så høye, men det er andre faresignaler så jeg måtte ta flere blodprøver og skal til ultralyd. Det kan være kreft, det kan være en autoimmun sykdom, det kan også være cirrose. Jeg har moderert alkoholforbruket til jeg får svar. Å vite at noe er galt satte meg ut. Det kan hende jeg må lukke døra helt og ikke ha den på gløtt mer. Det siste er vanskelig. Å slutte er i grunnen lett, men det er vanskelig å motstå suget som vil dukke opp. Jeg har heller ikke barn som er avhengig av meg, men livet har en verdi i seg selv. Jeg har ikke en mann i livet. Jeg er viktig likevel. Det er du også. Vet du hvor mange jeg har mistet i livet? Nei, men de var i omtrent samme situasjon som deg, og de skapte et tomrom, et savn selv om vi ikke så hverandre hver uke. Om du sitter hjemme og føler deg ensom, det er vi mange som gjør. Som jeg har forstått er gruppa til Julie lukket. Hun har flere grupper og du kan blokkere de du kjenner igjen eller har felles bekjente med på facebook. Eller gjøre som en venninne har gjort, lage en annen profil og søke medlemskap i en gruppe. Det vil gi deg mye. Min venninne var langt nede og drakk daglig. Nå drikker hun bare en sjelden gang og er rask til å hente seg inn igjen. Jeg vurderer å melde meg inn der. Det er anonymiteten jeg også er redd for. Betyr førerkortet så mye når du kan ende opp som dement på grunn av at leveren svikter? Det er en langsom død, ikke en rett vei til den andre siden. Tenk over det. Legen min stolte på meg når jeg sa at jeg aldri kjører i beruset tilstand. Jeg har hatt samme lege i mange år. Peth-prøvene vil også vise om det er celleskader. Hvis selve døden er et ønske og en lengsel, hvorfor ikke gjøre det på en enklere måte enn å drikke seg ihjel? Å drikke seg ihjel vil innebære smerte og angst som du aldri har kjent tidligere. Jeg har ikke erfart det, men kjenner andre. Vær snill med deg selv, vær din egen beste venn. Hva ville du sagt til din venninne om hun var i samme situasjon? Vi som sliter med rus er flinke til å gå rundt med skylapper. Åpenhet er viktig. Vi er flere enn vi tror. Anslått 1,5 mill. i Norge, innbefattet piller. Jørid. Anonymkode: 1d646...bca Takk for gode ord!❤️ Pia.. Anonymkode: 273df...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #997 Del Skrevet 18. oktober 2019 Håper du finner styrken til å dra til legen, Pia. Det kan være valget mellom liv og død. Jørid over her skriver mye bra, så jeg trenger ikke gjenta noe som helst. Heier virkelig på deg og at du tar den telefonen og bestiller time i dag Selv så har jeg hatt et par dager denne uken hvor jeg har vært på nippet til å åpne vinflaska, men det ble med det. Den ene gangen så hadde jeg nok gjort det om ikke samboeren hadde vært hjemme. Så ærlig skal jeg være. Jeg snoket rundt barskapet som en katt som jakter på fuglen oppi treet Den andre dagen så fikk jeg et blaff om at jeg skulle ta noen glass med vin ( i smug selvfølgelig), men tok meg i det da jeg innså at det virkelig kun var meg selv jeg lurte. Er utrolig glad nå for at jeg ikke drakk noe. Jeg klarer fremdeles ikke å skjønne hvorfor i huleste jeg av og til får et slikt sug som gjør at jeg nesten sprekker, men det er vel noe av kampen man må ta når man strever slik vi inne her gjør. Jeg vil jo ikke drikke i ukedagene og helst ikke hver helg heller. Nå er det snart to uker siden sist jeg rørte en dråpe og skal ikke drikke i helgen heller. Jeg vil holde meg hvit frem til til neste helg, for da er det planlagt fest. Ikke at jeg skal tylle i meg en hel masse fordi det endelig er lov, men jeg har jo som mål at jeg skal redusere forbruket betraktelig og ha noen hvite uker av og til. Jeg skal kun drikke sammen med de andre og ikke helle innpå noe i forkant slik jeg antakelig ville ha gjort tidligere. Ønsker dere alle en god helg -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #998 Del Skrevet 18. oktober 2019 Jeg vil bare si at jeg heier på alle dere her inne. Dere kjemper noen helt ufattelig tunge kamper, og det krever mot å skulle starte på kampen mot rusen. Håper dere finner støtte i hverandre her inne, og at dere også tør å snakke med noen i virkeligheten, om hva dere sliter med. Anonymkode: ad3f9...164 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #999 Del Skrevet 18. oktober 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Men du må bry deg om deg selv mer enn nå. Legen vil ta peth-prøver og hvis du forklarer at du aldri kjører i beruset tilstand kan legen ha forståelse. Det med lever er ikke så enkelt som det høres ut som. Du kan oppleve lever-demens, fare for blodforgiftning og bli sengeliggende og pleietrengende. Det er mangel på lever hvis transplantasjon er nødvendig. Får du ny lever må du leve på medisiner resten av livet og immunforsvaret vil være varig svekket. De fleste dør før de får ny lever. Har du også røde håndflater? Sjekk helsen din. Det er så viktig. Om du mister lappen, kan du ta taxi par ganger i måneden til butikken. Det du bruker på alkohol nå vil da gå til drosje. Du kan være heldig å få tt-kort hvis du søker. Jeg er til utredning nå. Levertallene er ikke så høye, men det er andre faresignaler så jeg måtte ta flere blodprøver og skal til ultralyd. Det kan være kreft, det kan være en autoimmun sykdom, det kan også være cirrose. Jeg har moderert alkoholforbruket til jeg får svar. Å vite at noe er galt satte meg ut. Jørid. Anonymkode: 1d646...bca Hva som fikk det til å dra til lege, hvilke symptomer hadde du?Hvor lenge har du vært alkoholiker?Jeg er bekymrer for min egen helse også.. Linnea Anonymkode: f463b...fc8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #1000 Del Skrevet 18. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper du finner styrken til å dra til legen, Pia. Det kan være valget mellom liv og død. Jørid over her skriver mye bra, så jeg trenger ikke gjenta noe som helst. Heier virkelig på deg og at du tar den telefonen og bestiller time i dag Selv så har jeg hatt et par dager denne uken hvor jeg har vært på nippet til å åpne vinflaska, men det ble med det. Den ene gangen så hadde jeg nok gjort det om ikke samboeren hadde vært hjemme. Så ærlig skal jeg være. Jeg snoket rundt barskapet som en katt som jakter på fuglen oppi treet Den andre dagen så fikk jeg et blaff om at jeg skulle ta noen glass med vin ( i smug selvfølgelig), men tok meg i det da jeg innså at det virkelig kun var meg selv jeg lurte. Er utrolig glad nå for at jeg ikke drakk noe. Jeg klarer fremdeles ikke å skjønne hvorfor i huleste jeg av og til får et slikt sug som gjør at jeg nesten sprekker, men det er vel noe av kampen man må ta når man strever slik vi inne her gjør. Jeg vil jo ikke drikke i ukedagene og helst ikke hver helg heller. Nå er det snart to uker siden sist jeg rørte en dråpe og skal ikke drikke i helgen heller. Jeg vil holde meg hvit frem til til neste helg, for da er det planlagt fest. Ikke at jeg skal tylle i meg en hel masse fordi det endelig er lov, men jeg har jo som mål at jeg skal redusere forbruket betraktelig og ha noen hvite uker av og til. Jeg skal kun drikke sammen med de andre og ikke helle innpå noe i forkant slik jeg antakelig ville ha gjort tidligere. Ønsker dere alle en god helg -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 Det høres bra ut. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva som fikk det til å dra til lege, hvilke symptomer hadde du?Hvor lenge har du vært alkoholiker?Jeg er bekymrer for min egen helse også.. Linnea Anonymkode: f463b...fc8 Visste at jeg drakk for mye, hovnet fort opp i magen, legger, og røde håndflater. Leverprøvene er under grensen men legen sier at det ikke er sikkert med hensyn til de andre symptomene. Det tas videre prøver. Det kan være andre ting, men leveren er i søket nå. Jørid Anonymkode: 1d646...bca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå