AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #921 Del Skrevet 10. oktober 2019 Har hatt litt sprekk i mine hvite uker, men er tilbake i det gode sporet igjen nå. Har vært godt innenfor anbefalt konsum selv med sprekk, så motivasjonen er nå på topp igjen. Ingen alkohol de neste tre uker. Det var noen her inne som skrev noe om at sprekker kan komme, men at de kommer mer og mer sjeldent for hver gang. For min del så er alkohol hver tredje helg helt ok, bare ikke både fredag og lørdag og definitivt ikke på en hverdag. Jeg skal ikke tilbake dit jeg en gang var med drikking i ukedagene. Må vel kunne klare det vel? Håper det suget som jeg hadde sist aldri kommer tilbake. Det er bare helt ... Hvordan går det med dere andre? -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #922 Del Skrevet 11. oktober 2019 Hvordan kjenner/merker dere som drikker daglig den fysiske abstinensen etter alkohol?!? Pia.. Anonymkode: 273df...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #923 Del Skrevet 11. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kjenner/merker dere som drikker daglig den fysiske abstinensen etter alkohol?!? Pia.. Anonymkode: 273df...b94 Jeg tror aldri jeg hadde noen fysiske abstinenser, kun psykisk. Selv etter å ha drukket Ca. hver dag i flere år. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #924 Del Skrevet 11. oktober 2019 Samme her. Ikke noe fysisk (bortsett fra «vanlig» hodepine som yngre), det psykiske er det som tynger meg. Anonymkode: d449d...8a1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #925 Del Skrevet 11. oktober 2019 ⬆️Lisa Anonymkode: d449d...8a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #926 Del Skrevet 11. oktober 2019 Hei. Opprettet en egen tråd, men så oppdaget jeg denne. Jeg skriver anonymt her pga jeg ikke vil bli gjenkjent ift det jeg skriver. Jeg har innsett en stund at jeg har klart å gjøre meg selv til alkoholiker. Jeg har opplevd mange traumatiske hendelser opp gjennom, og har vel alltid reagert med å søke tilflukt i alkoholen. Men før har jeg alltid kommet tilbake til normalen automatisk uten å ha måttet jobbe for det. Denne gangen derimot, er det annerledes. Etter ett dødsfall for 6 mnd siden har jeg blitt sittende fast i det samme mønsteret. Det føles som om at en av grunnene er at jeg ikke helt har sett poenget med å kutte denne gangen. Samtidig innser jeg jo at det ikke fungerer i lengden. Jeg har snakket litt med fastlegen om det, men er rett og slett redd for å være "for ærlig". Jeg har full jobb, og kan ikke si at det ødelegger for hverken den eller andre forpliktelser. Men det hjelper ikke så lenge jeg har ett sug, og kan drikke opptil 6 dager i uken. Nå har jeg tatt tak i det på egenhånd, og har satt meg selv på en nedtrappingsplan (bråslutt har aldri fungert for meg, uansett hva det har omhandlet), så har gått fra 6- til 5- til 4 dager i uken på 3 uker. Og målet er selvfølgelig 0. Har fått litt mer troen på at det kommer til å gå nå, selv om det kan være litt vanskelig enkelte dager. Føler det kommer veldig mye ann på stress, humør og andre påkjenninger. Så hodet er nok mer avhengig enn kroppen. Har aldri hatt fysisk abstinens. Om noen andre sitter i samme situasjon, eller har erfaringer på godt og vondt vil jeg gjerne høre fra dere. Anonymkode: 9fa7c...2dc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #927 Del Skrevet 11. oktober 2019 Første gangen jeg poster her, men jeg har fått god hjelp av denne tråden, og forstått at jeg er på vei til å havne i samme situasjon som mange av dere her. Det har vært nyttig å se hvordan alkoholen har hatt en negativ påvirkning på livene deres, og at der vil jeg ikke havne. Hos meg har det sklidd ut med drikking flere dager i uken samtidig som jeg bagatelliserte det. Men det er ikke normalt å sitte alene og drikke en hel flaske vin på en onsdag.... Har nå hatt en hvit uke med selvransaking. Mye følelser som har kommet opp og frem. Mye jeg må ta tak i som drikkingen maskerte. Men samtidig så har jeg kjent meg så vel fysisk, og det er deilig å være skjerpet og klar og ikke uggen på jobb pga litt for mange glass kvelden før. Og jeg føler at jeg bare må tørre å stå i det psykiske som er ubehagelig for å bli kvitt disse uvanene. Anonymkode: ca924...f02 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #928 Del Skrevet 11. oktober 2019 Tok noen øl med en venninne i dag, sitter her med abstinenser for vil bli ordentlig full. Ville ikke slutte, men må holde meg i skinnet 😄 Anonymkode: 20be1...7bd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #929 Del Skrevet 12. oktober 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Opprettet en egen tråd, men så oppdaget jeg denne. Jeg skriver anonymt her pga jeg ikke vil bli gjenkjent ift det jeg skriver. Jeg har innsett en stund at jeg har klart å gjøre meg selv til alkoholiker. Jeg har opplevd mange traumatiske hendelser opp gjennom, og har vel alltid reagert med å søke tilflukt i alkoholen. Men før har jeg alltid kommet tilbake til normalen automatisk uten å ha måttet jobbe for det. Denne gangen derimot, er det annerledes. Etter ett dødsfall for 6 mnd siden har jeg blitt sittende fast i det samme mønsteret. Det føles som om at en av grunnene er at jeg ikke helt har sett poenget med å kutte denne gangen. Samtidig innser jeg jo at det ikke fungerer i lengden. Jeg har snakket litt med fastlegen om det, men er rett og slett redd for å være "for ærlig". Jeg har full jobb, og kan ikke si at det ødelegger for hverken den eller andre forpliktelser. Men det hjelper ikke så lenge jeg har ett sug, og kan drikke opptil 6 dager i uken. Nå har jeg tatt tak i det på egenhånd, og har satt meg selv på en nedtrappingsplan (bråslutt har aldri fungert for meg, uansett hva det har omhandlet), så har gått fra 6- til 5- til 4 dager i uken på 3 uker. Og målet er selvfølgelig 0. Har fått litt mer troen på at det kommer til å gå nå, selv om det kan være litt vanskelig enkelte dager. Føler det kommer veldig mye ann på stress, humør og andre påkjenninger. Så hodet er nok mer avhengig enn kroppen. Har aldri hatt fysisk abstinens. Om noen andre sitter i samme situasjon, eller har erfaringer på godt og vondt vil jeg gjerne høre fra dere. Anonymkode: 9fa7c...2dc Hei og velkommen. Fint om du lager deg ett eller annet navn å undertegne med, for vi er nesten bare ABer i denne tråden. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Stress/påkjenninger er det verste når man skal slutte. Det går liksom greit helt til noe skjer... -Andrea Anonymkode: a69ef...525 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #930 Del Skrevet 12. oktober 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tok noen øl med en venninne i dag, sitter her med abstinenser for vil bli ordentlig full. Ville ikke slutte, men må holde meg i skinnet 😄 Anonymkode: 20be1...7bd Da må du kutte helt ut, alkoholikere kan ikke bare drikke 1-2 øl som regel. Da starter suget etter mer. Selv stoppet jeg alt januar 2018. Kunne fint drikke 1-2 øl, men hva faen er vitsen med det?! Totalt bortkastet, stopp alt. Alkohol er bare en dårlig vane som kan skape avhengighet som dreper livet ditt fullstendig. Tenk så mange som sitter hjemme med vinglasset sitt hver kveld for å "slappe" av, bedøve nervene sine å føle seg lett og fri i hodet.....VELDIG mange!! Anonymkode: a36ce...614 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #931 Del Skrevet 12. oktober 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tok noen øl med en venninne i dag, sitter her med abstinenser for vil bli ordentlig full. Ville ikke slutte, men må holde meg i skinnet 😄 Anonymkode: 20be1...7bd Så typisk! Jeg kan ikke drikke to glass, da vil jeg bare ha mer! Jeg har til og med vært så gal at jeg har drukket et par glass før jeg møter venninner og lignende, slik at jeg får i meg «nok» samtidig som se ikke ser hvor mye jeg drikker... -Andrea Anonymkode: a69ef...525 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #932 Del Skrevet 12. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Så typisk! Jeg kan ikke drikke to glass, da vil jeg bare ha mer! Jeg har til og med vært så gal at jeg har drukket et par glass før jeg møter venninner og lignende, slik at jeg får i meg «nok» samtidig som se ikke ser hvor mye jeg drikker... -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Ja samme her. Måtte for en helg etter par uker tilbake i tid siden stoppe etter "Bare" 4 halvlitere. Det føles så bortkastet å drikke hvis jeg ikke få den type rus jeg ønsker meg... -Vimsa Anonymkode: e69cc...774 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #933 Del Skrevet 12. oktober 2019 Jeg sitter i en europeisk hovedstad sammen med kjæresten min, og vi har tatt et par øl sammen. Vi har funnet summetonen, og jeg er ikke desperat etter å drikke til jeg ikke husker mer. Nå vil jeg bare sitte her og nyte samværet, bare oss to, og ikke la alkoholen vinne. Anonymkode: b612f...efe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #934 Del Skrevet 12. oktober 2019 17 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Opprettet en egen tråd, men så oppdaget jeg denne. Jeg skriver anonymt her pga jeg ikke vil bli gjenkjent ift det jeg skriver. Jeg har innsett en stund at jeg har klart å gjøre meg selv til alkoholiker. Jeg har opplevd mange traumatiske hendelser opp gjennom, og har vel alltid reagert med å søke tilflukt i alkoholen. Men før har jeg alltid kommet tilbake til normalen automatisk uten å ha måttet jobbe for det. Denne gangen derimot, er det annerledes. Etter ett dødsfall for 6 mnd siden har jeg blitt sittende fast i det samme mønsteret. Det føles som om at en av grunnene er at jeg ikke helt har sett poenget med å kutte denne gangen. Samtidig innser jeg jo at det ikke fungerer i lengden. Jeg har snakket litt med fastlegen om det, men er rett og slett redd for å være "for ærlig". Jeg har full jobb, og kan ikke si at det ødelegger for hverken den eller andre forpliktelser. Men det hjelper ikke så lenge jeg har ett sug, og kan drikke opptil 6 dager i uken. Nå har jeg tatt tak i det på egenhånd, og har satt meg selv på en nedtrappingsplan (bråslutt har aldri fungert for meg, uansett hva det har omhandlet), så har gått fra 6- til 5- til 4 dager i uken på 3 uker. Og målet er selvfølgelig 0. Har fått litt mer troen på at det kommer til å gå nå, selv om det kan være litt vanskelig enkelte dager. Føler det kommer veldig mye ann på stress, humør og andre påkjenninger. Så hodet er nok mer avhengig enn kroppen. Har aldri hatt fysisk abstinens. Om noen andre sitter i samme situasjon, eller har erfaringer på godt og vondt vil jeg gjerne høre fra dere. Anonymkode: 9fa7c...2dc Ja er i samme situasjon og på nedtrapping, men har ikke klart å kutte alt, må ha litt hver eneste dag, det er psykisk, ikke fysisk! Hører gjerne mer fra deg også! Pia.. Anonymkode: 273df...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymanda Skrevet 12. oktober 2019 #935 Del Skrevet 12. oktober 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er ikke normalt å sitte alene og drikke en hel flaske vin på en onsdag.... Anonymkode: ca924...f02 Akkurat dette gjør jo ikke en person til avhengig / alkoholiker, om det er onsdag eller lørdag. En flaske er heller ikke mange glassene . Man må se an helheten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #936 Del Skrevet 12. oktober 2019 Er bare så utrolig lei og sliten av å "måtte drikke", se hvor mye livet og kroppen ødelegges av alkohol, at jeg ødelegger meg selv ved å fortsette å drikke, når ALT jeg har lyst til er å slippe det, bli fri og få et godt liv igjen, som jeg hadde før alkoholen tok over styringen..sitter her og griner.. Så?! Ser og vet jo mange klarer det, men hvordan klare det?!? Fortvilt.. Pia.. Anonymkode: 273df...b94 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #937 Del Skrevet 12. oktober 2019 Meld dere på Julie Winge sin side "syv hvite dager" på hennes side på fb. Der er det ekte hjelp å få ❤️ Anonymkode: 08a06...aae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #938 Del Skrevet 12. oktober 2019 36 minutter siden, AnonymBruker said: Meld dere på Julie Winge sin side "syv hvite dager" på hennes side på fb. Der er det ekte hjelp å få ❤️ Anonymkode: 08a06...aae Hvor anonymt er dette? Anonymkode: 273df...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #939 Del Skrevet 12. oktober 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei og velkommen. Fint om du lager deg ett eller annet navn å undertegne med, for vi er nesten bare ABer i denne tråden. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Stress/påkjenninger er det verste når man skal slutte. Det går liksom greit helt til noe skjer... -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Da kaller jeg meg AnonymX fom og med nå. Kan ikke si at jeg har kommet helt dit enda. Men det er helt klart at det har en stor innvirkning. Det er vel kanskje da man har mest behov for å flykte litt. 😕 -AnonymX Anonymkode: 9fa7c...2dc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #940 Del Skrevet 12. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja er i samme situasjon og på nedtrapping, men har ikke klart å kutte alt, må ha litt hver eneste dag, det er psykisk, ikke fysisk! Hører gjerne mer fra deg også! Pia.. Anonymkode: 273df...b94 Takk Så flink du er som prøver! 😄 Psykisk her også, det fysiske merker jeg ingenting til merkelig nok. Neste uke er det 3 dager som gjelder. Av en eller annen grunn har jeg på følelsen at det blir den største bøygen å komme over. Uken etter blir også 3 dager så jeg får stabilisert det litt der. Og jeg vet at om jeg greier det, så kommer jeg til å bli veldig stolt og fornøyd med meg selv! Jeg er det jo allerede egentlig, selv om det nesten er for galt å være det når jeg har drukket 4 dager denne uken. 😜 Men jeg tenker at jeg har jo holdt meg til planen, så akkurat nå er det godt nok. Hvordan har du lagt opp nedtrappingen? -AnonymX Anonymkode: 9fa7c...2dc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå