Purple_Pixiedust Skrevet 23. mars #3701 Del Skrevet 23. mars Nowayback skrev (1 time siden): Hittil i 2025 har det vært vanskelig å ha hvite helger. Øl i helgene er det eneste man gleder seg til i et vanskelig og tøft liv. Håper å klare meg uten alkohol frem til påske. Skjønner godt hvordan det er. Jeg sliter veldig med å ikke drikke hverdag som helg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 23. mars #3702 Del Skrevet 23. mars (endret) Purple_Pixiedust skrev (7 minutter siden): Skjønner godt hvordan det er. Jeg sliter veldig med å ikke drikke hverdag som helg. Det må være vanskelig. Mitt problem strekker seg "bare" til helgene, og at jeg drikker 4-5 halvlitere både fredag og lørdag. Jobber i uka, og da er det uansett ikke aktuelt. Det er ikke sunt, men fins verre problematikk. Liker bare ikke hva det gjør med meg psykisk. Endret 23. mars av Nowayback Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 23. mars #3703 Del Skrevet 23. mars Nowayback skrev (9 minutter siden): Det må være vanskelig. Mitt problem strekker seg "bare" til helgene, og at jeg drikker 4-5 halvlitere både fredag og lørdag. Jobber i uka, og da er det uansett ikke aktuelt. Det er ikke sunt, men fins verre problematikk. Liker bare ikke hva det gjør med meg psykisk. Skjønner. Det er bra du i det minste holder deg til helg. Bare det ikke eskalerer etter hvert. Det har skjedd med mange. Kanskje du i første omgang kan redusere til kun fredag eller lørdag? Og når du blir vant til det så kan du kutte ut den dagen også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 23. mars #3704 Del Skrevet 23. mars (endret) Purple_Pixiedust skrev (9 minutter siden): Skjønner. Det er bra du i det minste holder deg til helg. Bare det ikke eskalerer etter hvert. Det har skjedd med mange. Kanskje du i første omgang kan redusere til kun fredag eller lørdag? Og når du blir vant til det så kan du kutte ut den dagen også. Ja, altså jeg klarer alkoholfrie perioder av og til. Men har slitt med det så langt i år. Kun klart det når jeg hadde influensa og uansett ikke orket å drikke. Endret 23. mars av Nowayback Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #3705 Del Skrevet 23. mars Eneste måten jeg klarer å skru hodet helt av, det er så slitsomt at det alltid er så mye støy i hjernen 😔 Anonymkode: 2bd6c...829 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #3706 Del Skrevet 26. mars Da har jeg ramla utpå igjen etter over 3år edru. Trodde ikke drikkinga kunne bli verre enn det var, men der tok jeg feil. Har siden romjula drukket tett på 2 liter vodka daglig inntil for 3 uker siden hvor jeg ble dritdårlig igjen å bråslutta. Det var helt vannvittig igjen i ei uke med syns og hørsels hallusinasjoner. Gulsott. Dro til legen å tok blodprøver, det endte med henvisning til sykehus pga leverprøvene var alvorlige. Spennende å se om man overlever dette. Anonymkode: a0baf...cf5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #3707 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da har jeg ramla utpå igjen etter over 3år edru. Trodde ikke drikkinga kunne bli verre enn det var, men der tok jeg feil. Har siden romjula drukket tett på 2 liter vodka daglig inntil for 3 uker siden hvor jeg ble dritdårlig igjen å bråslutta. Det var helt vannvittig igjen i ei uke med syns og hørsels hallusinasjoner. Gulsott. Dro til legen å tok blodprøver, det endte med henvisning til sykehus pga leverprøvene var alvorlige. Spennende å se om man overlever dette. Anonymkode: a0baf...cf5 Audiovisuelle hallusinasjoner er tegn på delirium tremens. Det har høy dødelighet hvis det ikke behandles og kommer ofte av at man slutter brått. Det er rett og slett livsfarlig. Det er derfor man bør søke hjelp når man vil slutte å drikke, eller gjøre som så mange andre tror de kan gjøre alene.. tapering off - nedtrapping. Hvis hallusinasjonene kommer tilbake må du ringe etter hjelp. Det høres dog ut som at du er kommet ut på andre siden. Leverprøver kommer seg som regel raskt. Håper legen din er rutt og sjekket B12 også. Masse lykke til med å holde deg edru nå. ❤️❤️ hilsen en pårørende til langvarig alkoholiker som nå alltid får kraftig delirium tremens når hen slutter å drikke, med tidvis psykoser og varig hjerneskade. Anonymkode: fc155...8da 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #3708 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 18.55): For 4-5 år siden var jeg langt nede, og brukte alkohol som trøst. Jeg var åpen om det på jobben, og fikk god hjelp. Da gikk det i vin og sprit, på det meste kunne jeg drikke 5-6 ganger i uka. Jeg gikk til månedlige peth-prøver, og klarte å få negative prøver. Nå er jeg ikke totalt avholds, men det blir en sixpack øl på lørdager etter en lang arbeidsuke mens jeg koser meg med musikk. Livet mitt er bra, men jeg er glad i øl - så det blir den ene sixpacken på lørdag (4,7%) - hverken mer eller mindre. Her om dagen var jeg hos legen og tok blodprøve i forbindelse med en annen sak (for å sjekke vitaminmangel). Er veldig nervøs for at legen skal se på prøvene at jeg drikker, og er redd for å bli innkalt til ny peth-prøve eller at han stille spørsmål rundt det. Han spurte meg hvordan det gikk med alkoholen, og jeg sa at det går fint... Tenk om han tror jeg jugde til han? Angrer på at jeg ikke fortalte at jeg drikker en sixpack med øl på lørdagene, men at jeg ikke drikker fordi jeg er deprimert - og at jeg aldri drikker noe sterkere enn øl. Er jo livredd for å miste førerkortet.. Men kan man virkelig miste den om man koser seg med noen øl hver lørdag? Går bare rundt og tenker på resultatene, håper jeg får dem snart og at jeg kan slappe mer av, og at han ikke kaller meg inn til ny peth-prøve. Anonymkode: 864b6...6cb Ikke hør på de andre. Dette blir du ikke tatt på. Anonymkode: 25c84...f10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #3709 Del Skrevet 27. mars Det er jæklig tøft å møte livet uten alkohol, alt dette som skjer og som jeg må møte og konfrontere, se og bearbeide uten en avledning og krykke, på en måte. Ingenting til å ta brodden av noe, men selv om det er veldig tøft så føler jeg at jeg kommer fremover, at denne jobben holder meg ikke på stedet hvil. Med alkohol var det egentlig sånn, jeg flyktet fra livet, drakk følelser og vanskelige situasjoner vekk, og ble stående i ro. Anonymkode: 0876b...c26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 29. mars #3710 Del Skrevet 29. mars Endelig en alkoholfri helg igjen. Jeg har minst 20 halvlitere stående her, men klarer å holde meg unna. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #3711 Del Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 8.19): Det er jæklig tøft å møte livet uten alkohol, alt dette som skjer og som jeg må møte og konfrontere, se og bearbeide uten en avledning og krykke, på en måte. Ingenting til å ta brodden av noe, men selv om det er veldig tøft så føler jeg at jeg kommer fremover, at denne jobben holder meg ikke på stedet hvil. Med alkohol var det egentlig sånn, jeg flyktet fra livet, drakk følelser og vanskelige situasjoner vekk, og ble stående i ro. Anonymkode: 0876b...c26 Nowayback skrev (2 timer siden): Endelig en alkoholfri helg igjen. Jeg har minst 20 halvlitere stående her, men klarer å holde meg unna. Synes dere er superflinke! Anonymkode: f3d0b...f45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #3712 Del Skrevet 31. mars Jeg sliter med alkoholen, men også vekt. Jeg har lyst å dra til legen for å få wegovy eller noe annet som kan hjelpe meg. Jeg vet at mange som allerede går på dette får mindre lyst på alkohol etter hvert, men det jeg lurer på er om de alltid må ta en peth test før en slik slanke-behandling? Eller om de kun tar slike tester ved behov .. jeg har vært her tidligere, tror jeg kalte meg for #Lise/Lisa Anonymkode: 25c84...f10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #3713 Del Skrevet 1. april Har noen her erfaring med naltrexone? Anonymkode: b0b2d...177 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #3714 Del Skrevet 1. april Jeg prøvde det, men reagerte så innmari på den at jeg ikke klarte å fungere. Gikk rundt og brakk meg hele dagen, så jeg måtte slutte. Vet at mange har god effekt av det. Det jeg synes er interessant er at det er små doser av det samme virkestoffet i disse slankemidlene Ozempic/Wegovy, så tar man Naltrexone så minsker man trangen til å spise også. Anonymkode: b612f...efe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #3715 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 21.35): Synes dere er superflinke! Anonymkode: f3d0b...f45 Tusen takk! Anonymkode: 0876b...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 1. april #3716 Del Skrevet 1. april (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg sliter med alkoholen, men også vekt. Jeg har lyst å dra til legen for å få wegovy eller noe annet som kan hjelpe meg. Jeg vet at mange som allerede går på dette får mindre lyst på alkohol etter hvert, men det jeg lurer på er om de alltid må ta en peth test før en slik slanke-behandling? Eller om de kun tar slike tester ved behov .. jeg har vært her tidligere, tror jeg kalte meg for #Lise/Lisa Anonymkode: 25c84...f10 Wegovy ska visstnok funke mot alkoholsug også. Endret 1. april av got2go Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 1. april #3717 Del Skrevet 1. april Litt for glad i øl. Vet ikke hvordan stoppe det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 5. april #3718 Del Skrevet 5. april Nok en edru helg, men gud bedre som jeg kjeder meg. Er også mer nedstemt enn hvis jeg drikker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #3719 Del Skrevet 5. april Er ikke alkoholiker (tror jeg) men er fryktelig redd for at jeg er på vei dit etter hvert. Har en kronisk sykdom, og selvmedisinerer i blant med alkohol. Det får meg til å føle meg avslappet og glad, på en måte jeg ikke er ellers. Jeg kan slappe av og bare være, og slippe spenningene ut utslittheten jeg føler på i hverdagen. (I tillegg smaker øl og vin så godt!). Noe av det beste jeg vet er å sitte hjemme alene og se noe artig på TV og drikke meg brisen. Samtidig som det er skummelt 😭 Anonymkode: 49995...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå