Nowayback Skrevet 15 timer siden #3661 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 17.34): For de som har svart her; hvor mye drikker dere når dere først drikker? Anonymkode: 66733...859 Maks 5 halvlitere. Utover det er det dømt til å bli en dårlig dagen derpå. Jeg sliter ikke med skadelig avhengighet. Har lange perioder uten alkohol, men i perioder hvor jeg drikker så blir det hver helg begge dager. Det har hendt at jeg har tatt noen øl kvelden før jobb også. Men når jeg først bestemmer meg for å være alkoholfri, så klarer jeg det fint. Men trangen til å kose meg med alkohol kommer alltid tilbake. Jeg planlegger ofte når jeg kan drikke igjen. Det har vært mye alkoholisme i familien min, men det som redder meg fra å bli alkoholiker er at jeg blir så fort dårlig. Jeg merker at jeg får mye dårligere psyke i perioder hvor jeg drikker. Sliter også med migrene som forsterkes av alkohol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 6 timer siden #3662 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 22.03): Jeg sier ikke at det er luftslott eller dårlige tips, men det er bare det, tips. Det er synd at du velger den utrykks åpen du gjør, for du kan sikkert ha noe fornuftig å komme med, men det drukner liksom i besserwisser holdningen din. Jeg har selv gått i rusbehandling, men det gjør meg ikke til noen guru som sitter på en fasit. Alle mennesker (også «alkoholikere») er forskjellige. Der er vi nok grunnleggende uenig, det finnes mange veier inn i rus og mange veier ut av den. Dette er ikke noe one size fots all. Anonymkode: 6a109...b74 Siden du nå utnevner deg selv som en her inne som er mer berettiget til å delta enn andre håper jeg du tar over arbeidet jeg har gjort. Det har iløpet av ganske mange år i denne tråden vært folk som har tatt kontakt med meg. De har funnet de første stegene på veien ut av rus på den måten, det er dråper i havet, men alikevel av stor verdi for den det treffer. Når det kommer til ren fakta er du ikke i nærheten her. Alle begynner av samme grunn, da snakker vi fysiologiske årsaker. Det kan faktisk være lettende å lære om dette, i motsatt fall som mange gjør når de beskiver årsak til rus der det ramses opp alt fra motgang til traumer iløpet av livet. Jeg kan være enig i at mennesker drikker som en slags beskyttelse av seg selv, men alle starter av samme grunn. Husk at det er mange som leser her inne, dette er ikke et lukket rom, kunskap som spres kan være viktig for mange selvom ikke akkurat du liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå