Gå til innhold

Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Første gangen jeg skriver i denne tråden, men har lest en del. Mitt alkoholforbruk eskalerte når jeg begynte å selvmedisinere angsten min. Nå må det bli en slutt på det. Jeg er nå edru på dag 7. Det har gått bra frem til nå, men i dag er en skikkelig dårlig dag. Har heldigvis ingen alkohol i hus og jeg må bare holde meg inne til pol/butikker er stengt. Jeg håper så inderlig at jeg klarer å komme over denne dagen uten å drikke. Er utrolig rastløs og har en del angst, men jeg vet jo at jeg får det bedre om jeg får det til. Men lysten å drikke i dag er så stor at jeg holder på å bli gal. 

Anonymkode: 7b3da...407

Endelig er det en fordel at det er strenge alkoholregler i Norge. Tenk om vi bodde et sted der du fikk tak i alkohol 24/7. :grøss:

Det ble en symbolsk flaske bobler på meg og min kjære i går. I dag blir forhåpentligvis min dag 1.

- Lotte

Anonymkode: b612f...efe

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Endelig er det en fordel at det er strenge alkoholregler i Norge. Tenk om vi bodde et sted der du fikk tak i alkohol 24/7. :grøss:

Det ble en symbolsk flaske bobler på meg og min kjære i går. I dag blir forhåpentligvis min dag 1.

- Lotte

Ja, der er vi heldige at det faktisk er litt strenge regler. Lykke til med denne dagen Lotte.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min avhengighet er piller. Jeg var i behandling i 2017 og var helt rusfri i 7 år. Så plutselig meldte behovet seg igjen, og jeg har ruset meg av og på siden februar. Det kan gå to uker mellom, men nå har jeg tatt piller 11 dager i strekk og er redd og fortvilet. Pillene begynner allerede å miste effekten og jeg må ta mer og mer. Får ikke piller av legen så jeg må snart oppsøke rusmiljøet for å kjøpe. Er veldig redd 😔

Anonymkode: 2bd6c...829

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min avhengighet er piller. Jeg var i behandling i 2017 og var helt rusfri i 7 år. Så plutselig meldte behovet seg igjen, og jeg har ruset meg av og på siden februar. Det kan gå to uker mellom, men nå har jeg tatt piller 11 dager i strekk og er redd og fortvilet. Pillene begynner allerede å miste effekten og jeg må ta mer og mer. Får ikke piller av legen så jeg må snart oppsøke rusmiljøet for å kjøpe. Er veldig redd 😔

Anonymkode: 2bd6c...829

Legen burde jo si at du skal gå gradvis ned, ikke bråstoppe? 

Anonymkode: 66733...859

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har endelig, ENDELIG klart å komme meg gjennom dag 1! Det har tatt noen måneder, men jeg føler at jeg er i ferd med å legge alkoholen bak meg. Har ihvertfall ingen intensjoner om å drikke noe i dag. Vil ikke ødelegge den fine følelsen jeg har inni meg.

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tidligere skrevet et innlegg på denne tråden der hvor jeg skriver at jeg blir altfor full. Av alkohol. Holder meg unna sprit. Drikker meg så full på øl og vin. Har hatt det fint lenge nå, uten å drikke. 

Men så dro jeg og en venninne ut en kveld. Startet så rolig og koselig i en rolig bar med 2 glass vin. Så ballet det på seg. Øl etter øl etter øl.

Dro etterhvert på en pub. Mer øl. Klarte å skade meg i handa pga klemte den i do-døren på utestedet. Jævlig vondt. Klarte å stå å kline med en random mann i baren.

Jeg og venninnen min dro hjem til meg etter pub-stengetid. Da hadde vi med oss en fyr fra puben. SÅ unødvendig. Vi drakk rødvin og bare pratet. Til slutt dro de sånn at jeg kunne legge meg. Ca 05 om morgenen. Jeg skjemtes SÅ når jeg våkna opp. Fy fader!!! Tidenes fylleangst i dagesvis. Og så dårlig.

Nå må jeg lære. Jeg klarer jo ikke stoppe i tide når jeg drikker alkohol. Kjenner ikke "at nå må jeg stoppe". Jeg må bli totalt avholds, tenker jeg for jeg ønsker ikke å oppleve dette flere ganger.

-jeg tror jo at det går bra...hver gang. Noe det ikke gjør.

Flere som opplever likt?

Anonymkode: 7313c...536

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har tidligere skrevet et innlegg på denne tråden der hvor jeg skriver at jeg blir altfor full. Av alkohol. Holder meg unna sprit. Drikker meg så full på øl og vin. Har hatt det fint lenge nå, uten å drikke. 

Men så dro jeg og en venninne ut en kveld. Startet så rolig og koselig i en rolig bar med 2 glass vin. Så ballet det på seg. Øl etter øl etter øl.

Dro etterhvert på en pub. Mer øl. Klarte å skade meg i handa pga klemte den i do-døren på utestedet. Jævlig vondt. Klarte å stå å kline med en random mann i baren.

Jeg og venninnen min dro hjem til meg etter pub-stengetid. Da hadde vi med oss en fyr fra puben. SÅ unødvendig. Vi drakk rødvin og bare pratet. Til slutt dro de sånn at jeg kunne legge meg. Ca 05 om morgenen. Jeg skjemtes SÅ når jeg våkna opp. Fy fader!!! Tidenes fylleangst i dagesvis. Og så dårlig.

Nå må jeg lære. Jeg klarer jo ikke stoppe i tide når jeg drikker alkohol. Kjenner ikke "at nå må jeg stoppe". Jeg må bli totalt avholds, tenker jeg for jeg ønsker ikke å oppleve dette flere ganger.

-jeg tror jo at det går bra...hver gang. Noe det ikke gjør.

Flere som opplever likt?

Ja, dette har jeg også gjort så alt for mange ganger dessverre. Du er ikke alene.

Nå prøver jeg å slutte helt, om ikke for alltid, så for en lenger periode. Jeg må få avstand til fyll og destruktive byturer. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg ble det en game-changer å erstatte alkoholen med trening. Og kunne sikkert erstattet det med noe annet(hobby eller noe). Men trening her altså. Det betyr ikke at jeg ikke drikker lenger, men sjeldnere og mindre. 

Anonymkode: 68061...165

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja, dette har jeg også gjort så alt for mange ganger dessverre. Du er ikke alene.

Nå prøver jeg å slutte helt, om ikke for alltid, så for en lenger periode. Jeg må få avstand til fyll og destruktive byturer. 

Tusen takk for tilbakemeldingen❤️ jeg setter pris på å høre at jeg ikke er alene om å ha det sånn. (Setter såklart ikke pris på at andre har det likt). 

-jeg vet at jeg har det best uten fyll. Vi får heie på hverandre. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 14.34):

- Lotte

Hvorfor?

Anonymkode: b0430...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor?

Flasken altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere som ville slutte å drikke alkohol? Har dere klart det eller ikke? 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan går det med dere som ville slutte å drikke alkohol? Har dere klart det eller ikke? 

Jeg klarte det! Men først måtte jeg gå i meg selv for å finne svar på hvorfor jeg drakk. :) 

Anonymkode: 0f6e5...4e5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har satt meg som mål å ha ei hvit jul, altså ikke innta noe alkohol. Jeg trenger verken øl eller vin til julematen. Får fylleangst bare å tenk på å drikke. Må satse på at jeg klarer å holde ord. Ekkelt å få fylleangst. Skal ut å gå turer å ha en aktiv jul på det viset. Takk til deg som spurte

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har satt meg som mål å ha ei hvit jul, altså ikke innta noe alkohol. Jeg trenger verken øl eller vin til julematen. Får fylleangst bare å tenk på å drikke. Må satse på at jeg klarer å holde ord. Ekkelt å få fylleangst. Skal ut å gå turer å ha en aktiv jul på det viset. Takk til deg som spurte

Grunnet dere har jeg klart meg lengre enn jeg har klart på mange år. Greit å ha noen som er i samme situasjon som en selv. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har 4 måneder 24 desember. Men jeg er innlagt på tvang. Så ingen stor bragd. Jeg har hatt noen permisjoner og det har gått bra da. Jeg kunne jo kjøpt meg øl når jeg var hjemme på permisjon. Men det har jeg ikke gjort så det er jo bra sånn sett. 

Er mer spent på hvordan det blir den dagen jeg slipper ut til neste år en gang. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 14.36):

Ja, der er vi heldige at det faktisk er litt strenge regler. Lykke til med denne dagen Lotte.

Hvordan går det meg Lotte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering. Før stod alkohol i hodet mitt konstant, lurte på hvor jeg skulle få tak i alkohol uten at butikkansatte skulle tenke, " Javel der er hun igjen for å kjøpe alkohol ;) . Nå tenker jeg av og til på alkohol men langt mindre enn jeg gjorde før :) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...