Gå til innhold

Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uff, Pixie, det høres ikke bra ut. Håper at denne ufrivillige pausen fra alkoholen (og andre ting) kan vare. Selv har jeg satt en dato for slutt, nemlig 1. oktober. Sober october. Er livredd for å slutte, men jeg må. Dette går ikke lenger.

Anonymkode: 128c9...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Uff, Pixie, det høres ikke bra ut. Håper at denne ufrivillige pausen fra alkoholen (og andre ting) kan vare. Selv har jeg satt en dato for slutt, nemlig 1. oktober. Sober october. Er livredd for å slutte, men jeg må. Dette går ikke lenger.

Anonymkode: 128c9...145

Nei det er jo ikke det, men får håpe det funker. :)

Skjønner du er redd for det. Hverdagen blir jo totalt forandret og en må plutselig forholde seg til det som gjør at en drikker i utgangspunktet. 

Har troa på at du kan klare det! Ikke alltid en klarer det på første forsøk, men da gjelder det å prøve på nytt. 

En ting er jeg sikker på, og det er at jeg blir å prøve på nytt og på nytt så lenge jeg lever. Men håper så klart at jeg slipper å prøve på nytt så mange ganger. 

Endret av Purple_Pixiedust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 mnd totalt uten alkohol, og jeg har både vært ute å spiste mange ganger  ,vært i bryllup og weekend i Oslo med restaurant besøk ❤👍

Har vin og øl hjemme i skapet, og kan ta om jeg vil...

Digg å virkelig kjenne at lysten er totalt nede på 0 !

Skal ta lever prøver denne uken, og er SÅ spent ( hadde lett forhøyet)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba! 

Selv er jeg på min 150. dag idag. Jeg har riktignok bare vært ute på diverse fester en håndfull ganger. Men det har gått bra hittil, og det skal gå bra fremover også. 

neste store utfordringer er jul og nyttår.

Har dere planer allerede på hvordan dere skal komme igjennom høytiden uten alk? 

Anonymkode: ad51d...46e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bra jobba! 

Selv er jeg på min 150. dag idag. Jeg har riktignok bare vært ute på diverse fester en håndfull ganger. Men det har gått bra hittil, og det skal gå bra fremover også. 

Den gruer jeg meg litt til også. Jeg må prøve å fortsette å tenke alt det bra å ikke drikke hsr gitt meg, og hvor jævlig jeg hadde det. Hvor vondt jdg hadde, alt jeg ga 'faen' i 

Anonymkode: b0430...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bra jobba! 

Jeg feirer jul og nyttår alene så det blir heldigvis ikke noe problem her. Da er det mye lettere å ikke falle for fristelsen. 

Anonymkode: ff0aa...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Bra jobba! 

Har ikke lagt noen plan, trur ikke jeg trenger det, er så " off: på alkohol at det føles fjernt om jeg plutselig skulle drikke. 

I helga får jeg besøkt av date som jeg har fortalt jeg ikke drikker. Og legger inn øl I kjøleskapet til han om han har lyst på 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufff jeg drakk på lørdag på en fest. Jeg var der edru først og hadde med alkoholfri vin som ingen la merke til. Drakk opp den og lata som det var alkohol. Vell festen var ganske stor og jeg kjente ikke de fleste. Derfor tydde jeg til alkohol så det ikke skulle bli så kjedelig og skummelt å være der. Ble ikke særlig full, men. Jeg kjente 4-5 som var der. 

Allikevel ble det for vanskelig… 

Jaja allikevel er planen min å ikke drikke alkohol de gangene jeg drar ut på byen sammen med min bestevenninne fordi da klarer jeg å være meg selv, så det er en positiv ting. Heldigvis er det ikke så ofte jeg er på storfest, så kanskje jeg klarer å kontrollere drikkingen. 

Så vanskelig å kutte alkohol HELT skal være. Hadde jo vært 4 uker uten. 

- Diamandis

Anonymkode: 57c63...3df

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drukket ganske mye nesten hver dag i mange år, men nå i våres sa det stopp. Mistet fullstendig matlyst, kastet opp blod og ble til slutt gul i hud og øyer. Innlagt på sykehus i 1 uke.

Har nå såkalt kompensert leversvikt og forventet levetid er ca 10år om jeg holder meg unna alkohol. Har ikke hatt litt lyst til å drikke engang, så det skal nok gå greit. Men kan ikke fatte at jeg lot det gå så langt. Er heldig om jeg bikker 40år liksom..

-kvinne 32.

Anonymkode: 7493e...83b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har drukket ganske mye nesten hver dag i mange år, men nå i våres sa det stopp. Mistet fullstendig matlyst, kastet opp blod og ble til slutt gul i hud og øyer. Innlagt på sykehus i 1 uke.

Har nå såkalt kompensert leversvikt og forventet levetid er ca 10år om jeg holder meg unna alkohol. Har ikke hatt litt lyst til å drikke engang, så det skal nok gå greit. Men kan ikke fatte at jeg lot det gå så langt. Er heldig om jeg bikker 40år liksom..

-kvinne 32.

Herregud så fælt. Slike historier er en grunn til at jeg prøver slutte å drikke.

Jeg har også alkoholikere i utvidet familie og det er skikkelig trist å se på hvordan de må ringe sine egne voksne barn og be dem kjøpe mer alkohol fordi de er for fyllesyke til å kjøre på butikken og kjøpe mer..

Jeg har ikke drukket siden 15 august. Så langt er delmålet å holde ut til 15 oktober, lengre om det går. Har ikke noe sug etter alkohol heller selv om min samboer har drukket øl flere ganger og hatt besøk de to siste månedene og drukket.

-Vimsa

Anonymkode: 35886...40e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

-kvinne 32.

Uff det var veldig leit å høre. Hvordan føler du deg ellers? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Uff det var veldig leit å høre. Hvordan føler du deg ellers? 

Fysisk er formen OK nå. Men var noen måneder i etterkant av innleggelsen hvor formen var skikkelig elendig.

Er psyken som er problemet nå. Får ikke sove uten sovetabletter. Hjelper å ha en jobb å gå til, hadde jeg måttet gå hjemme sykemeldt f.eks hele dagen hadde det nok vært vanskeligere med tankene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har gått en stund siden jeg ble ordentlig full nå, havnet på pumping for ikke så lenge siden og det vekket vel noe i meg.. Men til gjengjeld har jeg ikke gått en eneste dag edru på flere uker, så jeg vet ikke om det var så positivt allikevel. Om det ikke går i alkohol, så går det i andre rusmidler, og jeg kjenner det tærer på kroppen. Var hos ruskonsulenten min i dag og snakket litt videre om rusbehandling - noen som har erfaring med det? Ville blitt et kort opphold for å få medisinsk hjelp til abstinenser, også videre til en døgnklinikk i minimum 3 måneder for å jobbe med selve avhengigheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Miranda Bailey said:

Det har gått en stund siden jeg ble ordentlig full nå, havnet på pumping for ikke så lenge siden og det vekket vel noe i meg.. Men til gjengjeld har jeg ikke gått en eneste dag edru på flere uker, så jeg vet ikke om det var så positivt allikevel. Om det ikke går i alkohol, så går det i andre rusmidler, og jeg kjenner det tærer på kroppen. Var hos ruskonsulenten min i dag og snakket litt videre om rusbehandling - noen som har erfaring med det? Ville blitt et kort opphold for å få medisinsk hjelp til abstinenser, også videre til en døgnklinikk i minimum 3 måneder for å jobbe med selve avhengigheten. 

Om du absolutt må ruse deg, hvorfor ikke bruke lsd og konfrontere deg selv og egne følelser og kanskje endre deg?

Anonymkode: 27664...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du absolutt må ruse deg, hvorfor ikke bruke lsd og konfrontere deg selv og egne følelser og kanskje endre deg?

Jeg har tatt fryktelig mye LSD i det siste, til det punktet hvor jeg nå har måttet tvunget meg selv til å ha en 2 ukers pause for å nullstille toleransen. Jeg er veldig glad i det og har lært meg selv å kjenne på en helt annen måte, men det er absolutt en risiko å ta psykedelika når man er psykisk syk. Jeg har også to avhengighetslidelser som gjør at jeg rett og slett ikke klarer å begrense meg eller å ruse meg på en fornuftig måte, selv om jeg gjerne skulle ønske at jeg fikk det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Miranda Bailey skrev (46 minutter siden):

Jeg har en venninne som nå nylig var ferdig med et kortere opphold og nå er overført til Tyrili i Lillehammer. Kunne en sånn ordning vært noe for deg? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Miranda Bailey said:

Jeg har tatt fryktelig mye LSD i det siste, til det punktet hvor jeg nå har måttet tvunget meg selv til å ha en 2 ukers pause for å nullstille toleransen. Jeg er veldig glad i det og har lært meg selv å kjenne på en helt annen måte, men det er absolutt en risiko å ta psykedelika når man er psykisk syk. Jeg har også to avhengighetslidelser som gjør at jeg rett og slett ikke klarer å begrense meg eller å ruse meg på en fornuftig måte, selv om jeg gjerne skulle ønske at jeg fikk det til. 

Har du blitt utredet for din avhengighet? Underliggende fysisk sykdom som fucker med serotonin, depomain? ADHD? Annet? Om du konstant søker stimuli så kan det være noe galt som endrer hvordan du fungerer fysisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som nå nylig var ferdig med et kortere opphold og nå er overført til Tyrili i Lillehammer. Kunne en sånn ordning vært noe for deg? :) 

Vi har ikke satt oss inn i nøyaktig hvilket behandlingssenter som vil være aktuelt for meg, men det blir nok noe i den duren. Fikk beskjed om at jeg helst bør være svært motivert, ellers kan det fort hende at jeg skriver meg ut i impulsivitet, og det vil kun føre til en følelse av nederlag for meg og sløsing av ressurser for kommunen. 

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Har du blitt utredet for din avhengighet? Underliggende fysisk sykdom som fucker med serotonin, depomain? ADHD? Annet? Om du konstant søker stimuli så kan det være noe galt som endrer hvordan du fungerer fysisk. 

Jeg har ingen fysiske sykdommer, kun psykiske lidelser samt alkoholavhengighetssyndrom og en rusdiagnose. Jeg ble psykisk syk for rundt syv år siden og har gjennomgått utallige utredninger siden den gang, men symptomene mine har utviklet og forverret seg med tiden, så behandleren min mistenker at mine nåværende diagnoser muligens ikke stemmer lenger. ADHD er en av diagnosene som mistenkes, og et av målene med et lengre opphold på en døgnklinikk vil være å få startet en ny, ordentlig utredning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...